Gå til innhold

Dronningbuss


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Skal det være så skal det være.  Jeg er ikke den som foretrekker å kjøre buss,  men denne monsterdronninga kunne æ ikke være foruten.  Ikke fordi jeg kommer til å fly langdistanseturer,  men fordi jeg simpelthen MÅ prøve hvordan det er å håndfly dette vulgært store mesterverket til og fra flyplasser som er i minste laget  8) .  Og førsteinntrykket,  fremdeles i PMDGs farger,  er en blanding av sjokk og hakeslepp.  Det har vært både 747 og Galaxy i Bodø mange ganger,  så jeg regnet med den 3000m lange flystripa skulle holde med god margin,  men det var så vidt æ fikk beina opp før Bodøsjøen og landskapet lagde problemer .

 

YhCk8oU.jpg

Unektelig et imponerende syn ute på stripa,  og nesten nifst å se mannskapet røre på seg i cockpit .

 

EDXFaxf.jpg

Lydkvaliteten er bedre enn forventet,  og jeg har vel aldri vært så nervøs i en simulert reality,  som da dette monsteret begynte å bevege seg med ufattelige krefter .

 

qA8DxlZ.jpg

Hadde det stått noen å sett på utenfor hangarene til 331 skvadron,  så hadde de sikkert stupt inn i nærmeste tilfluktsrom.

 

DQQ9ivb.jpg

Men vi kom da i lufta,  og i lang tid mistet æ all konsentrasjon,  da et sammensurium av bevegelser dyttet understellshjulene inn i buken .  Nå roer vi ned i passelig høyde,  mens vi er på vei mot en flyplass som vil gi oss

landingstillatelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3km rullebane skulle da holde i massevis, tror minimumskravet ligger på rundt 2.5km ;)

Uansett, nydelig maskin, at folk har tolmodigheten til å lære seg alle duppedittene og systemene ombord i den der er over min fatte evne, tørr ikke tenke på hvordan det var på den orginale 747en med 3 ganger så mange gauger og brytere som den siste generasjonen, tror jeg holder meg til litt enklere doninger på østfronten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Joda,  rullebanen i Bodø er lang nok,  det er nok bare jeg som er litt kort...... Tok ikke hensyn til mengde last og fuel,  og at det var vindstille.  Dessuten er det jo en stor utgave av 747,  og jeg gjorde ingen forsøk på å beregne forholdene sånn helt etter boka  :-[

 

at folk har tolmodigheten til å lære seg alle duppedittene og systemene ombord i den der er over min fatte evne, tørr ikke tenke på hvordan det var på den orginale 747en med 3 ganger så mange gauger og brytere som den siste generasjonen

 

He he,  denne 747 har jo typisk Boeing-cockpit,  litt sånn semi-moderne,  og jeg har ingen intensjoner om utsjekk til captain,  bare nok til å håndfly spetakkelet.  Men bare DET var verdt prisen for denne ubegripelig realistiske modellen.  Ellers var min første tur over Atlanteren i 85 med 747 av den gamle sorten i SAS-farger,  og da brukte de fremdeles egen navigatør (!).  Fikk besøke cockpit på hjemturen,  og det var av den nostalgiske varianten (helt etter min smak), med runde klokker i tusentall.  Stod bare å måpte over halve Atlanteren  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremindag. Det verste med disse enorme flyene med avanserte systemer, må vel være at de drar enormt på FPS sida, gjør den ikke? Liker ikke at alt hakker som fy når jeg skal ut å fly.  ;D

 

Ingen hakking, i likhet med 777 og 737. Før man drar opp slidere for scenery og AI trafikk til et sykt nivå. Når jeg bytter fra GA fly til en periode med å fly airlinere, drar jeg sliderne ned. Fast rutine dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flyter veldig fint hos meg også,  enda min PC begynner å bli noe sliten.  Har merket noe "nøling" i frames når AI-trafikken slår inn i nærheten av flyplassene,  men ellers meget presise bevegelser og fantastisk lydkvalitet !

 

Får vi noen bilder fra flightdeck også? Spent på hvordan det ser ut der inne.

gekY7Ny.jpg

 

hYetcmh.jpg

Fant også min yndlings-paint,  ikke for at den er så pen,  men fordi æ flyr mye i polare strøk  8)

 

tkqn5Y8.jpg

 

Jct0eS0.jpg

 

nOeNaKK.jpg

En svipptur fra Evenes til Bardufoss med tomt fly og sterk nordavind.  Gikk som smurt,  og det var stor forskjell på å fly kjempen uten last.  Helt greit å lande i sidevind på Bardufoss  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...