Gå til innhold

The interceptors


Anbefalte innlegg

Lager en egen tråd for de sølv/grå/alu malte Starfighterne. Som Ernst helt riktig har påpekt, 331 og Starfighterne var en særdeles viktig vokter av våre grenser under den kalde krigen. Og rent ytelsesmessig i fart og høyde er det vel svært tvilsomt om Norge noen gang kommer til å få en råere maskin.

 

F-104G "FN-G", 1970. (Canadair produsert for Lockheed MAP kontrakt)

 

Scrshot1144.jpg~original

 

Scrshot1148.jpg~original

 

Scrshot1143.jpg~original

 

Scrshot1157.jpg~original

 

Scrshot1161.jpg~original

 

Samme som over, men nå uten Skv koder og merker. Nr 785, ca 1973-75

 

Scrshot1171.jpg~original

 

232, ca 1979. Har også en versjon med merkene fra 1980 da den fikk blått chevron på halen.

 

Semi gloss alu maling. Prøver ut litt forskjellige nyanser for spec texture, ønsker å gi litt dybde i alu malingen.

 

Scrshot1165.jpg~original

 

Scrshot1167.jpg~original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

625 (tidligere FN-K) kommer også med i full metal med noen malte paneler. Det ble en trist slutt på 625, krasjet under approach fra øst til Bodø i 1974, piloten Trond Sæthrum skjøt seg ut, men setet løste seg ikke ut og han døde ved den harde landingen. La oss ikke glemme de som har gitt sitt liv for Norges sikkerhet i fredstid. Ingen andre forsvarsgrener har mistet så mange som Luftforsvaret etter den 2. verdenskrig.

 

Nose art av en feit gammel mann... har ikke funnet ut bakgrunn for den enda. Mest sannsynlig har det noe med "K" koden i FN-K som flyet ble kodet som tidligere. Merk også mange malt paneler rundt omkring på flyet. Man kan også så vidt se kontrasten av den gamle 331 tail art som har blitt fjernet på metallet.

 

1974

 

Scrshot1201.jpg~original

 

Scrshot1182.jpg~original

 

Scrshot1187.jpg~original

 

Scrshot1193.jpg~original

 

Scrshot1177.jpg~original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Makalaust,  her er det bare å få av seg turklærne,  og på med trykkdrakten  ;D

Litt "smør på flesk"  å legge til flere bilder,  men siden dette for det meste er et Starfighter-forum,  så flesker æ til :)

aa1.jpg

Var på skvadronsutveksling i Aarhus  (  skulle vært Ålborg, men hadde bedre scenery i Aarhus ...... ;)

 

aa2.jpg

Lastet opp med fuel i fire ekstratanker og signet navtur fra Aarhus til Bodø.

 

aa3.jpg

Fint påskevær hele veien,  og god tid til å beundre the amazing details på malerarbeidet av Jens-Ole !!

 

aa4.jpg

Artig når alt fungerer som det skal......  :)

 

aa5.jpg

Et eller annet sted over Skagerak.  Skal spare dere for resten av turen,  men kan bekrefte at det var en ren nytelse.

Nå blir det rutineflyvning i 331 skv.  Bodø noen dager :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisebra repaints. Som en erfaren modellbygger vet jeg hvor viktig det er å få med alle små warnings og stensiler forøvrig, og det er vel en av de første gangene jeg ser dette gjengitt skikkelig i FS. Jeg vet om plastmodellbyggere som sliper bort alle panellinjer, og risser de inn på nytt. Og kjøper custom decal sheets for å få med alt. Som jeg kan se, er alt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder Ernst! Fikk virkelig vist frem 625 painten! Er gammel modelbygger jeg også, er mange likheter når det gjelder detaljebiten og fokus på å gjøre flyene så realistisk som mulig. Fordelen med FS er at det er lettere å rette opp eventuelle feil/ farge nyanser, merker... I modellbygging er det noen Points of no Return..hehe

 

Hyggelig å høre at texturene faller i smak! Det ligger mange timer bak. For meg ble rett og slett den Norske painten som fulgte med SSW 104'n så feilmalt at noe måtte gjøres før jeg kunne fly...

 

Har vært på HV øvelse siden torsdag, så har vært stille noen dager. Skal starte sluttspurten nå mot release.

 

Det finnes et helt ok freeware Aalborg scenery (tror det er del av en Danmark pakke)+ et veldig bra Skrydstrup scenery. Siste nevnte base hadde med sikkerhet besøk av Cf'ene fra 334. Veldig sannsynlig at 331 var der med Starfightere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoH burde være svært godt kjent i FS kretser.. Jeg vil si at det kanskje er den viktigste siden for warbirds og hovedsakelig militære fly til FS og P3D. Stedet å lese forum hvis man er interessert i nettopp dette :-) Det har eksistert så lenge jeg kan huske så regnet med at alle her på fs.no forumet kjente det 8)

 

Den blir å se på de store sidene også, men starter med soh for å se om det fortsatt er noe som må rettes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D Fantastisk arbeid utført med paintene til F-104. Jeg har akkurat hevet ut FSX for godt etter å ha hatt både FSX og P3D i et par år. Fått på plass P3D 2.5 og er mer enn klar for å oppdatere hangaren med litt nostalgi fra den kalde krigen. Jeg finner bare ikke hvor man kjøper den  :-[ SSW's nettside var noe kryptisk. Kan man kjøpe hos SoH?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

SSW kan være litt "Italiensk",  men de er veldig greie og hjelpsomme når man blir kjent med de  ;) .

Først må man registrere seg,  så får man handle.  Etter nedlasting og innstallering,  følger det med en "nøkkel-fil" som man skal vedlegge en mail (  alt står godt forklart i readme,  også hvor man skal sende mailen). Etter ei stund får man "nøkkelen" tilbake,  og man har alle rettigheter til denne flotte modellen.  Kan anbefales på det sterkeste,  da SSW har gjort en fantastisk jobb med å lage en både realistisk og artig modell av dette ikoniske jagerflyet.  Og nei,  Starfighteren kan ikke kjøpes hos andre enn SSW.  Litt synd at det er så omstendelig,  men dette er SSW sin måte å hindre piratkopiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...