Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Scenery av ENAN, mesterlig laget av Svein-Frode Gudbrandsen. Jeg er ingen betatester, men var så heldig å få prøvefly over en av våre nordligste flybaser, og viktig hjemmebase for Orionflyene. Selv har jeg vært på mange militære øvelser på Andøya, og har alltid likt meg på denne værutsatte spydspissen av vårt luftforsvar. Svein-Frode har i god "Andrew-stil" maktet å gjenskape de typiske Andøya-forholdene, med den koselige småbyen Andenes, forblåste torvmyrer og dramatiske fjell. Også mange av de spredte bygdene er ivaretatt, og selve flybasen er blitt veldig realistisk ENAN. Denne bildeserien er bare førsteinntrykket av sceneryet, og ikke ment som noen dyptgående analyse. Tettbebyggelsen Andenes er til forveksling likt virkeligheten. Havneområdet, molloen og bebyggelsen setter oss i skikkelig Andøya-stemning Spesielt fra cockpit blir man hensatt til Andøya ! Til og med Oksebåsen og Bleik føyer seg fint inn i det flotte landskapet . Stor var overraskelsen da også Skarsteindalen dukket opp ;D Selv de små, spredte husklyngene i nærheten av flybasen er tatt med . ENAN har vært et bortglemt sted blant alle flotte scenery i FS Norge, men nå er det blitt blant de fineste scenerys. Veldig bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Nydelige screenshots! Sku ønske at link til nedlasting fulgte med, men det er kanskje litt for tidlig? Egentlig fantastisk jobb som gjøres for å gjøre FS så realistisk i Norge, vi er heldige som har disse mekkerne. Furubart! du gjør en flott jobb med å referere disse flotte tilleggene ! MVH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Svein-Frode Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Blir ikke flottere enn dette Link kommer. Scenery er i beta og testes at erfarne fjellfolk. Satser på at dere har dette i løpet av neste uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Er bare å glede seg til dettan ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 11. januar 2015 Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Wow helt sinnssykt bra. Heldig du Ernst. Dette måå jeg også ha. Jeg bodde jo på Andøya inne i skarsteinsdalen da jeg var i militæret et helt år, som kokk på kjøkkenet, med gærne samer, bergensere og østlendinger i førstegangstjeneste! Vel... dette har jeg jo prøvd å fortrengt lenge, så jeg må ikke rippe opp i slike traumer... ;D ;D ;D Er det stjernebygget i skartsein jeg ser der, eller hallusinerer jeg?. Husker så godt rekeaftenene nede ved brygga i Andøy sentrum. akk... sukk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 11. januar 2015 Furubart! du gjør en flott jobb med å referere disse flotte tilleggene ! Takker for det, men her er det Svein-Frode som skal ha æren. Det er ikke vanskelig å ta gode bilder når scenery flommer over av detaljer . Her er ikke bare en flyplass, men et helt samfunn, ja hele Andøya med mange små og store tettsteder. Jeg ankom nettopp øya, etter en navigasjonstur med Starfighter fra Bodø, via Evenes og Bardufoss, og det var hakeslepp hele veien. Og under landingsrunden til ENAN, var det nesten så æ fikk frysninger på ryggen!! I kombinasjon med FTXN, AoN og til slutt Svein-Frodes ENAN, så er det ikke vanskelig å mane fram en innlevelse som grenser mot en diagnose. Det norske FS-miljøet er utrolig priviligert som har så mange talentfulle utviklere av scenery, og enda har vi noen som venter på å slippe sine kreasjoner . Jeg kan ikke se at ENAN kan bli så mye bedre, så æ regner med Svein-Frode har gode nyheter om ikke så lenge . God tur . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Stene Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Ser veldig bra ut!! Var også på Andøya et år , jobbet nede på COC, men bodde i stjernebygget i Skarsteinsdalen. Husker også turene ned til sentrum he he , hotel Andrikken og Viking Hotel ... say no more ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Ser veldig bra ut! Er dette en oppdatert utgave av det Andøya X sceneriet som ligger ute nå? Re Andøya X så får jeg en litt merkelig hangar som dukker opp, meg bekjent er denne ikke der I virkeligheten. Er dette en kjent feil eller er det noe merkelig som skjer I min install? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Nordberg Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Vet ikke om du har f eks Andøya fra nedlastning her fra Oddmund Karlsen, eller v2 som jeg la inn i NGA v2.75, det var noe som ble laget lenge før dette kom på banen. Slett det som gjelder Andøya, har fjernet det fra NGA v2.90 som ikke er langt unna nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Copy, jeg har andøya sceneriet av Svein Frode Guldbrandsen som er en del av AoN. Nylig lastet ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Takk for hjelpen, fikk tatt en titt I GA sceneriet og det var en fin der som kom med hangaren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Jeg har litt å rydde opp i på ENAN, men ikke noe kritisk, så tiden brukes heller til å tilpasse fotosceneryene til kommende FTXN Service Pack, og det er pokker så mye arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Tore Midtun Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvor finner jeg den nye painten til Orion?har den gamle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Andrew, takk for strålende arbeid med de Norske flyplassene! Jeg har akkurat kommet over til P3D siden og må virkelig si at Norge har blitt svært bra med FTXN og AoN. Sikkert 10 år siden tilbake til FS9 at jeg har hatt så mye gøy! Det er P-3N Hjalmar som er på bildet og han har aldri blitt lastet opp. Litt skiftende interesser og fokus når det gjelder fly har skylden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Tore Midtun Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Synd men takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.