Gå til innhold

Accusim C-182 Skylane


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det gikk ikke lange tiden før den første norske painten dukket opp :D .  Tok meg en søndagstur med LN-TRE malt av Marius Risan,  etter en maskin som holder til på Notodden (?). A2A har igjen laget en nesten ubegripelig flott replica av virkeligheten,  og selv om jeg storkoser meg med deres Cherokee,  så bare MÅTTE jeg ha denne constant speed cruiseren.  En helt annen divisjon enn C-172,  selv om likheten er der,  og det er adskillig flere hestekrefter å hanskes med. Ikke helt i warbirdklassen,  men en trivelig reisekamerat på korte strekninger.  Og som vanlig blant Accusim-modeller, med litt innlevelse så TROR man til slutt at dette er ekte saker  ;D .

 

ce1.jpg

 

ce1a.jpg

 

ce1b.jpg

 

ce2.jpg

 

ce4.jpg

 

ce3.jpg

 

ce5.jpg

Så spørs det om A2A videreutvikler denne med tundrahjul og flottører  ;)

 

Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder og stilig å se et kjent fly i simulert form :)

 

LN-TRE er stasjonert i Bardufoss og er et av skoleflyene til University of Tromsø School of Aviation (UTSA), som ligger under Universitetet i Tromsø (hint: sjekk signaturen min ;D). Dermed må jeg dessverre muligens skuffe deg og si at det ekte flyet har G1000 i cockpiten!

 

Litt info om flyet: http://www.aircraftregister.net/enginepowered_airplanes.php?reg=LN-TRE

 

EDIT: Som en ekstra kuriositet så er alle fly fra LN-TRA til LN-TRF skolefly hos UTSA. Det er imidlertid bare de fire første som er malt i universitetets farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Oi,  takk skal du ha,  da ble det jo enda mer relevant.  Ikke utenkelig med nav-tur til Bodø  ;D  Vi får tåle at den virtuelle LN-TRE mangler G1000,  ellers kan jeg tenke meg at denne modellen må være gull verdt for de som skoler på Bardufoss.  Nærmere virkeligheten er vanskelig å komme på en PC  ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ingen skuff. G1000 synes jeg blir håpløst i simmen. Å sitte og trykke med musa på den dingsen i eningen blir noe slitsomt når turbulens og nord norsk vintervær kaster flyet alle veier. Dreper all realisme. Med den analoge versjonen så kan jeg kose meg med full Saitek cockpit og holde øynene "på veien"...

 

Fin fugl Ernst, og Accusim er råbra, men nå må du se å komme deg en tur bort fra Bodø-halvøya. Det fins flottere fjorder i landet enn Saltfjorden og Landegofjorden :)

 

Denne kommer nok i min hangar med tid og stunder, men nå koser jeg meg med B55 fra Milviz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernst: Ja, det er jo uansett ikke dumt å lære seg å fly på klokkeinstrumenter i tillegg til G1000. Som pilot hender det jo fort at man kommer borti et fly med cockpiten full av klokker, og da er det nyttig å kjenne til alle finurlighetene ved dem. Heldigvis for UTSA-studentene så er skolens multi engine-fly utstyr med gode, gamle "steam gauges", slik at de også får ta del i den moroa 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Blir ikke no accusim her i gården uansett før de eventuelt får på plass native prepar3d støtte.  :P

 

Kjetil,  denne er native P3D,  funker knirkefritt og innstalleres perfekt  .

 

nå må du se å komme deg en tur bort fra Bodø-halvøya. Det fins flottere fjorder i landet enn Saltfjorden og Landegofjorden :)

 

Kan jeg vanskelig tenke meg......  ;D .  Joda Svein-Frode,  forstår hva du mener,  og æ har jo brukt mange år både i Australia, NordAmerika og Alaska,  for de som kjenner meg noen år tilbake  ;) .  Også derfor jeg maser om at flere må engasjere seg med screenshots,  jeg skulle så gjerne sett et bredere utvalg av reportasjer og meninger om scenery/flymodeller  !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kjøpt både Cherokee180, C172 og C182 fra Accusim, men får ingen av de til og fungere. Installeringen går helt greit, men når flyet står på plass, så får jeg ikke start på flyene. Jeg får rett og slett ikke strøm til og starte og den feilen er eksakt lik på alle tre. Jeg skjønner ingen ting og håper noe kan gi meg et tips om hva det kan være. Jeg har siste versjon av P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har kjøpt både Cherokee180, C172 og C182 fra Accusim, men får ingen av de til og fungere. Installeringen går helt greit, men når flyet står på plass, så får jeg ikke start på flyene. Jeg får rett og slett ikke strøm til og starte og den feilen er eksakt lik på alle tre. Jeg skjønner ingen ting og håper noe kan gi meg et tips om hva det kan være. Jeg har siste versjon av P3D.

 

Mest sannsynlig du som gjør noe feil. Har du lest manualen hvordan man starter flyet? Evt laddet opp batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er simconnect som må aktiveres

 

Skal forklare for deg her

 

Gå inn i p3d mappen din

PREPAR3D v2\redist\Interface

der finner du tre mapper som du skal inn i fsx-rtm/fsx-sp1 og fsx-sp2-xpack

riktig rekkefølge er viktig her da de oppdaterer hverandre

inne i de mappene

D:\PREPAR3D v2\redist\Interface\FSX-RTM\retail\lib der høyre klikker du på simconnect .msi og innstaller

Regner med dette ble lett forståelig ..er noen enkelte som får disse problemene ikke alle .......

 

Samme i alle mappene GOD TUR med A2A sine flotte fly  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...