Gå til innhold

Den store mimre tråden


Anbefalte innlegg

Har blitt dårlig med flyging den siste tida pga alle OL øvelser men det er ikke dermed sagt at man ikke kan legge ut screenies alikevel.

Satt og kikka i en gammal backupdisc her nå mens jentene tok trippel seier på 30km`ern og tenkte jeg skulle dele en del shots fra noen år tilbake.

Jeg synes det er moro og kikke tilbake, vi har hatt utrolig mye fine turer i MP bla annet.

Synes også det er flott å se mangfoldet i maskiner som blir brukt i simmen.

Det var mistenkelig mye bilder av Warbirds på denne discen merkelig nok  :o men her har jeg plukket ut diverse for å vise det meste av variasjoner av modeller i min sim.

 

Jeg lar bildene tale for seg og håper dere liker dem.

 

Here we go.

 

tu5VM9K.jpg

 

utAbINL.jpg

 

eYOku1r.jpg

 

wMXj1Tr.jpg

 

KgrWf68.jpg

 

AgO2wdk.jpg

 

isouryH.jpg

 

yoE5eTP.jpg

 

Sh6NSmj.jpg

 

7ZB2y9z.jpg

 

d6nLAS3.jpg

 

b4Wl7U2.jpg

 

C5uMxqn.jpg

 

FoTDns8.jpg

 

Awba5E8.jpg

 

GBpovCN.jpg

 

Paa2EvS.jpg

 

keED3CM.jpg

 

nmzBHgq.jpg

 

mMZN6XN.jpg

 

Dette er ett lite utvalg av turene jeg har hatt for noen år tilbake.

Utrolig mange timer med moro og intresant å sette seg inn i hver enkelt maskin.

Noen er enkle andre er ett drog å mestre men alt i alt er det bare moro.

 

Hvis det er flere som finner igjen bilder av eldre modeller som det er lenge siden det har vært vist bilder av så ikke nøl med å slenge dem ut i denne tråden..

 

God helg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det var jo like før æ brast i uhemmet gråt her,  mange gode minner  fra et rikt FS-liv.  Tenker spesielt på de utallige søndagsturene,  hvor vi møttes på spennende flyplasser og hadde de villeste flyturene man kan tenke seg.  Finnes ikke bedre måte å dyrke flyinteressen  :)  Synd at miljøet gikk i oppløsning,  i takt med at FS ble mer og mer realistisk (??).  Viktig å beholde interessen på et nivå som er artig,  og at det ikke blir et mareritt av en fulltidsjobb........  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Her er noen fra en Mp tur en gang i 2011  ;D

http://s1140.photobucket.com/user/NAC301/slideshow/Mp09102011

 

og noen til http://s1140.photobucket.com/user/NAC301/library/rost?sort=2&page=1

 

Ja det var tider dette gutter ...http://s1140.photobucket.com/user/NAC301/slideshow/Multiflight%20%20mp%2016012011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere mimring ettersom jeg fant igjen enda flere bilder.

Skjønner ikke hvor mye jeg har liggende.. Men det er artig å kikke igjennom for å se hvor mye forskjellige modeller som har vært innom.

Og jeg er vel bare en fjortis i forhold til mange andre (Ernst?)

Men uansett her kommer det ett nytt knippe, skriver inn hva slags modell det er under bildene bortsett fra det første som jeg ikke aner hva er.

Sikkert en udugelig modell ettersom jeg ikke har peil..

 

CtyvkPS.jpg

 

QyNLAi7.jpg

 

Milviz Cessna 310 R

 

nFcWWNP.jpg

 

Dino Cattaneo Boeing T-45C Gooshawk

 

5a56Idk.jpg

 

Dino Cattaneo Grumman F-14D Tomcat. Ernst på finale som vi ser.

 

VqOCGGc.jpg

 

Litt bedre foto av Katta

 

W7Xoivi.jpg

 

Nemeth Design BO-105 (Egenprodusert Coast Guard paint.)

 

eCP082z.jpg

 

Carenado AC11 Commander 114

 

Rcw4pO7.jpg

 

Aerosoft Bronco X

 

Ilq3ffK.jpg

 

A2A Simulations P-40 Warhawk (Egenprodusert Sick Fish paint.)

 

j8SXX2V.jpg

 

Milviz North American F-86 Sabre

 

PhyFKaA.jpg

 

Real Air Lancair Legacy (Egenprodusert LN-SXY paint)

 

UkkapvQ.jpg

 

VRS F-18E Superbug og TacPack første nedskyting.

 

0QOdhce.jpg

 

Carenado C337H Skymaster

 

kmJTBFX.jpg

 

Cera Bell 412 med HTR Helicopter Total Realism filer instalert.. fra Hoovercontrol.

 

Da ble det noen shots igjen.

Håper bildene faller i smak selv om de er noen år gamle. 2011-2012

 

Jeg er også enig med deg Ernst at det er veldig synd det ikke er like stort engasjement på TS / MP.

Tror også at det kom for mye nytt ei stund som ble benyttet i MP og at det ble for stort kjøpepress for å stadig vekk ha det nyeste.

Det som er bra nå føler jeg, er at etter at supergutta har produsert så utrolig mye bra scenery i Norge så er det rett og slett unødvendig å fare verden rundt med dyrkjøpte scenerys.

Veldig sjelden jeg er utenfor Norges grenser rett og slett fordi jeg synes det er veldig moro å fly der jeg faktisk er kjent.

Selv har jeg ikke kjøpt ett eneste scenery på det jeg kan huske pga av dette.. Takker og bukker.

Slik sett så er det egentlig ingen unskyldning for å ikke ta seg en liten MP tur innimellom hvis man ønsker det.

Det legges uansett opp etter hva hver enkelt har inne og alt i Norge er jo Freeware heldigvis så det er bare å knalle det inn.

 

 

Når det gjelder P3D så lover den meget bra, Men det er noen bugs foreløbig der også og pga av det kjøres det stort sett FSX her i huset.

Det kommer også av at flere av di modellene jeg liker å bruke ikke er kompatible med nye P3 enda desverre. Men det kommer.

 

Nå var det egentlig mimre bilder som skulle være i fokus i denne tråden så jeg beklager avsporinga.

Hvis dere finner bilder av gamle modeller så sleng di ut, moro å se og kanskje man får lyst til å prøve en modell hvis man ikke har den fra før.

Det trenger ikke være nytt for å være bra og her kan vi utveksle positivt og negativt ved modellene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Trivelig mimretråd Øyvind  :)  Det første flyet ligner på Epic LT fra Lionheart Creation,  visstnok en revolusjonerende carbon-konstruksjon som skal være god for 350 knuter.

Artig å ramse opp mange av de modellene vi har testet de siste årene,  og ja, jeg er enig i at det ble et voldsomt kjøpepress etter hvert.  Og akkurat det må jeg vel ta noe av skylda for,  siden jeg antakelig er over gjennomsnittet interessert i alle nye flymodeller som tilbys  ::) .  Men jeg tror også at mye av grunnen til at miljøet raknet,  var all tiden som gikk med til vår hobby.  Så lenge det var snakk om søndagsturene gikk det greit,  men etter hvert måtte man jo koble seg på TS daglig for å holde tritt med utviklingen.  Her var det at jeg for min del slapp opp for nok tid.  Dessuten ble det så mange forskjellige scenery,  flymodeller og PC-oppsett hos oss deltakere,  at det til slutt ikke var mulig å gjennomføre en MP-tur uten at mesteparten av kvelden gikk til krasj og restart.  Da var det ikke like artig lenger,  og det ble vanskelig å prioritere dette framfor andre interesser.  For min del har jeg fortsatt beholdt entusiasmen for FS,  men jeg flyr bare små turer innimellom andre gjøremål,  uten å måtte være avhengig av andre.  Håper likevel at andre kan fortsette der vi slapp,  og at mange nok blir enige om en "standard" for MP-flyvninger,  så burde det være muligheter for at denne interessen igjen kan blomstre  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...