Gå til innhold

Fairchild Metro III


Anbefalte innlegg

Nå har Razbam sluppet en ny etterlengtet turboprop, Fairchild Metro III, og i den aledningen tok jeg meg en tur rundt omkring i Noreg.

 

ZbzylWH.jpg

Starter fra ENVA, kald og mørk.

 

 

4dkSrLk.jpg

Fyrer opp og takser til aktiv.

 

RdoUiLG.jpg

Og så er jeg på vei.....

 

PCH7Ggg.jpg

Ikke så mye å se på underveis, det var samme sikten hele veien. 

 

fHUCdrE.jpg

Ble litt hektisk på finale med denne sikten, og siden Metro'n navigeres med sekstant så ble det ikke tid til andre bilder før etter at jeg hadde landet. Her, mens jeg takser inn til apron på ENKB.

 

WU5MlF4.jpg

Og parkert. Og her blir jeg stående over natten.

 

DAG 2

y19vWlN.jpg

Litt koseligere vær, ihvertfall hvis man skal screenshotte.

 

NUl8ukh.jpg

J4Er2ll.jpg

Ett par bilder fra cruise.

 

5ecc7nI.jpg

Så begynner nedstigningen.

 

E1Wq8nJ.jpg

Dobbelsjekker sekstant verdiene for å sjekke at jeg er sånn nogenlunde på rett plass i geografien.

 

eOIIqzs.jpg

Framme!  Stedet er naturligvis ENBL. Flott flyplass med interesant approach.

 

God Nytt År og titt for takken.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder av ei skrekkelig stygg maskin Pasi..  :o

Sto ei slik maskin parkert på Fagernes når vi landa og tok en kjapp strekk på beina for noen år siden. Rusla rundt den og studerte litt.

Du store all verden for ett nesegrev!

Hadde jo hatt plass til X antall flere pax hvis man hadde montert noen badenbaden stoler i det nebbet der gitt.

 

Moro å se.

Er det en god addon forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Andrew:

 

He he, det var enkelt det, bare la til en henvisning i P3D.cfg fila (SimobjectPath) til  FSX installasjonen av Mytraffic flyene og det samme med MT traffic/scenery, bare aktiviserte den i P3D scenery libben....så var det gjort :)

 

@Øyvind: Ja, n'er stygg. Så stygg at jeg måtte ha'n  ;D  Så stygg at den er tøff  ;)  Også er det jo ikke bare en turboprop, men også en commuter...og da er jeg heeelt med  8) .

Ja, er kjempefornøyd og har ikke opplevd noen store bug's med den. Og det er nok å passe på hvis man ikke har en fetish som går på å brenne opp motorer, i tillegg har den ikke noe avansert flight computer eller fancy autopilot. Autopiloten tar kun ALT og HDG så her går det mest i håndratting. Absolutt en gjennomført modell av Metroen, noe som gir store forventninger til EMB-120'en deres som er under utvikling.  Nå skal det nevnes at bak shift+3 knappen så gjemmer det seg en 'litt' mer avansert 2-D autopilot beregnet for pyser  :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dææsken,  denne Metroen har æ prøvd å anskaffe siden før Jul,  men ingen respons fra Rassbang.  Registrerte meg på to forskjellige PCer uten at det hjalp,  og der røk min tålmodighet  >:(  .  Ellers har æ alltid hatt et godt øye til dette flyet,  som æ faktisk synes er styggvakkert (  hører du Øyvind  ;D ).  Litt sånn Focke Wulf ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

MyTraffic 5.4c installerer til P3Dv2, men stopper på en feilmelding om Communicator, som ikke virker i v2. Jeg fortsatte, og la så til en linje i cfg, og addet til Scenery Library.

 

Jeg har flott og gratis AI for Norge med WOAI. My bedre modeller og livery. MyTraffic modellene og repaints ser ikke ut...  De holdt mål i FS2002, men etter å ha brukt WOAI så er det ikke mulig å gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyTraffic 5.4c installerer til P3Dv2, men stopper på en feilmelding om Communicator, som ikke virker i v2. Jeg fortsatte, og la så til en linje i cfg, og addet til Scenery Library.

 

Jeg har flott og gratis AI for Norge med WOAI. My bedre modeller og livery. MyTraffic modellene og repaints ser ikke ut...  De holdt mål i FS2002, men etter å ha brukt WOAI så er det ikke mulig å gå tilbake.

 

Joda, men jeg ville ha noe som virket rett ut av boksen, plug & play uten dikkedarer, og det fikk jeg. Hipp hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

OK, da er vel MyTraffic OK, selv om jeg synes det er mye knot med installasjonen og dårlig brukergrensesnitt. Modellene er så grusoome å se på at jeg detter helt ut av "innlevelsen" med MyTraffic. Du får gi en vurderingen når du er oppe å går mht. hva du synes Andrew.

 

Nå som jeg har lastet ned det jeg bruker av WOAI så går det lynkjappt å installere - alt er automatisk. Det er bare å velge de selskapene man vil ha installert, så går installasjonen på noen sekunder. Jeg har My Traffic, Ultimate Traffic og Traffic 360, men har ikke installert noen av dem på mange år - de lager for mye krøll i installasjonene mine - like å ha det rent og pent uten bloatware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Robert: Har du erfaring med å installere den pakka i v2?

Nei bare fant den da jeg tok et søk ;-) ser ut til at du har "hoppet "på den  hva syntes du er den brukanes så gi en tilbakemelding ...vurderer å legge til litt Ai trafic

 

Jeg kjøpte P3D-versjonen i høst til V1.4, men har ikke fått testet den i V2 enda. Blir lite FS om dagen pga. flytting.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Ernie: a den er stygg-tøff, og ett bra addon også, blandt top 10 spør du meg. Er det denne siden du har problemer med:

 

Nei,  har lenge vært registrert hos Razbam,  men måtte registrere meg på nytt,  da æ prøvde å kjøpe "preview-versjonen" som var tilgjengelig for et par måneder siden.  Heller ikke da ble handelen godkjent.  Så prøvde æ på nytt nå i jula,  og da måtte æ registrer meg enda en gang,  men fortsatt fikk æ ikke kjøpe flyet.  Kommer et stykke på vei,  men så står det bom fast  >:( .  Ja ja,  æ får vente til den kommer i salg hos SimMarket,  der pleier de å like pengene mine  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

MyTraffic 5.4c installerer til P3Dv2, men stopper på en feilmelding om Communicator, som ikke virker i v2. Jeg fortsatte, og la så til en linje i cfg, og addet til Scenery Library.

Joda, men jeg ville ha noe som virket rett ut av boksen, plug & play uten dikkedarer, og det fikk jeg. Hipp hurra.

 

Denne fungerer også bra og har etter mitt syn mye bedre modeller.Har my Traffic,men foretrekker Just Flight 360.

Her fra ENVA med AON.

 

ai01.jpg

 

ai02.jpg

 

ai03.jpg

 

ai04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal ta en titt på den også. Det er nemlig ikke "bare noen museklikk" ang. WOAI. I P3D har jeg nesten tilfredsstillende trafikk på ENGM (noen små snags med NCA fly). I FSX har jeg ryddet vekk UT II, og eksperimenterer med WOAI. Har fått inn SAS, Widerøe, DAT. Men det er gamle schedules, og Norwegian & Ryanair har jeg ikke i det hele tatt (RYR scedulen er for gammel). Og jeg ser dager med knoting før det er i orden, og det har jeg ikke lyst til. Det mangler komplette, oppdaterte pakker for ganske mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det endte opp med "Ja takk, alt på en gang". UT II er pensjonert for godt (selv om den var hittil best på ENGM, noe som sikkert ikke unge Hr. Grindstein er enig i, hehehe). JustFlight360 er oppe og går i P3D. Fikk tilmed en Norsk Hercules på MIL delen, men akkurat den AI modellen er ute av proporsjoner, og må byttes ut. Men har jo schedulen inntakt. Så jeg regner med å sette meg inn i JustFlight mht å bytte fly og ruter, etc. MyTraffic er også kjekk å ha i bakhånd. Kan konkludere med at NÅ skal det mye til for at jeg ikke har AI trafikk!

 

Og i FSX leker vi med WOAI. FSX har blitt til "Scenery/AI Testbed", og flyvning foregår i P3D.

 

Litt off topic dette Pasi, men måtte få ut galskapen (og inn med galskapen i form av div.AI) :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...