Gå til innhold

Litt tanker om oss simmere. (På Svensk)


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

God fortsättning på er alla!

 

Har använt en del tid i julen att surfa runt på nätet på olika flygforum. Jag slås av en tanke. Är en stor del av oss simmare [*********]er (idddioter)? Just nu går debatten hög om P3d v2 och vilka add-ons som går att köra i den simmen. De flesta tillverkare har lagt ut en lista på om/vilka av deras produkter som är kompatibla eller när dom förväntas vara det. Lika förbannat portar en stor del av simmarna över produkter som INTE är kompatibla (detta gäller främst ORBX produkter) och sedan skriver dom långa haranger på de flesta forum om hur jävla dålig P3D v2 är som inte fungerar tillsammans med dessa inkompatibla add-ons! Varför kan folk aldrig lära sig något?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fortsättning på er alla!

 

Har använt en del tid i julen att surfa runt på nätet på olika flygforum. Jag slås av en tanke. Är en stor del av oss simmare [*********]er? Just nu går debatten hög om P3d v2 och vilka add-ons som går att köra i den simmen. De flesta tillverkare har lagt ut en lista på om/vilka av deras produkter som är kompatibla eller när dom förväntas vara det. Lika förbannat portar en stor del av simmarna över produkter som INTE är kompatibla (detta gäller främst ORBX produkter) och sedan skriver dom lång haranger på de flesta forum om hur jävla dålig P3D v2 är som inte fungerar tillsammans med dessa inkompatibla add-ons! Varför kan folk aldrig lära sig något?

 

Beklager, men jeg dropper svaret mitt fordi sensur av normale ord gjør at jeg ikke kan ordlegge meg fritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fortsättning på er alla!

 

Har använt en del tid i julen att surfa runt på nätet på olika flygforum. Jag slås av en tanke. Är en stor del av oss simmare [*********]er? Just nu går debatten hög om P3d v2 och vilka add-ons som går att köra i den simmen. De flesta tillverkare har lagt ut en lista på om/vilka av deras produkter som är kompatibla eller när dom förväntas vara det. Lika förbannat portar en stor del av simmarna över produkter som INTE är kompatibla (detta gäller främst ORBX produkter) och sedan skriver dom lång haranger på de flesta forum om hur jävla dålig P3D v2 är som inte fungerar tillsammans med dessa inkompatibla add-ons! Varför kan folk aldrig lära sig något?

 

Beklager, men jeg dropper svaret mitt fordi sensur av normale ord gjør at jeg ikke kan ordlegge meg fritt.

 

;D

 

Ja det er noe helvetes [****]t med den satans sensuren, at man faen i helvete ikke kan snakke normalt er jo bare helt idiotisk  ::):D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet som er sensurert, er ikke en millimeter i næreheten av "banneord" eller "stygt". Når jeg da prøver å bruke dette normale ordet, fremstår mine innlegg som dustete (de sorte sensurstjernene), hvilket jeg har liten interesse av. Jeg er heller ikke interessert i å måtte tenke på hvorden jeg skal komme rundt bruk av det ordet. Det blir for barnslig, og det er å kaste bort tiden, og derfor ender det oftest opp med at jeg kutter ut innlegget.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg er litt i tvil om hvem som her er pro og hvem kontra ...

Er det ikke bedre at man i en rolig og saklig tone prøver å få etablert at vi er ikke alle eksperter, og at av og til så er det litt vanskelig å skjønne hvilke AddOns som er kompatible og hvem ikke? Hvis noen av oss klager på dette med kompatibilitet, så kanskje man kan hjelpe oss forbi problemene, nei, unnskyld: utfordringene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inge, det dreier seg ikke om hvem som er pro eller ikke. Det dreier seg om enkelt bondevett!!! Hvis produsenteen sier at deres add ons IKKE er kompatible med P3D v2 syns jeg det blir latterligt å bruke forskjellige metoder til å adde dette add-on for å finne ut at den ikke virker å siden skrive på alle fora att denne FS:en er kun dddritt.

 

Har heller ikke noe i det hel tatt med saklighet eller ikke å gjøre eller å hjelpe noen forbi problemene! Er man så tett i pappen at man ikke kan lese hva produsenten sier da skal man ligge lavt, syns jeg.

 

En ting til. Hvor har jeg satt spørsmål kring pro eller ikke pro? Syns nok at du skyter litt over målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at sunt folkevett er "ute"...

 

Det viktige er (som jeg gjorde for FSX), å velge å leve sammen med få addons en periode. Og være klar over at softwareindustrien (som vanlig), er pill råtten, og dytter produkter ut på markedet for tidlig. Dette er regelen mer enn unntaket, og det er ikke rart enkelte raser i diverse fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Snart Godt Nytt År  ;D  Vi simmere har et lidenskapelig forhold til hobbyen vår,  og noen er mindre tålmodige enn andre.  Dessverre er det mange som har urealistiske forventninger til FS,  og alt for mange gir opp når man støter på uventede utfordringer.  For oss som har holdt på ei stund,  kan det være vanskelig nok å finne ut av dette,  men for nybegynnere må det fortone seg som en ugjennomtrengelig vegg av ubegripeligheter.  Hadde jeg begynt i dag med FS,  er jeg sterkt i tvil om jeg hadde funnet ut av noe som helst.  Heldigvis har vi diverse forum med mange erfarne simmere,  og det hviler et visst ansvar på "ekspertene",  som må være generøse nok å veilede de mindre erfarne.  Bare på den måten vil vårt FS-miljø og våre forum overleve.  Håper mange nykommere kan få like mye glede av flyinteressen gjennom flysimming,  som vi "gamlekara" har hatt i årevis,  og at vår hobby kan fortsette å utvikle seg framover,  enten man satser på FSX, P3D, XP10, IL2, DCS eller hva de heter alle sammen.  Fortsatt God Jul  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

At noen går ut å skriver at p3d er råtten pga av at addons ikke funker (selv om utviklerne sier så) er helt på trynet. Regner meg selv som erfaren med fsx, og vet hvor det aller meste kan tweakes og hvor forskjellige moduler, texturer og cfg filer finnes og hva de gjør. Men jeg er av den typen som liker å eksperimentere, og gjør jeg feil, så tar jeg det på egen kappe. Samtidig vet jeg hvordan jeg skal få ting tilbake til før jeg la til ett eller annet, med mindre jeg har ......cka det til skikkelig over tid. ;D Det er blitt litt av gamet! ;D

 

Men man kanskje ikke vente annet. Jeg tror de fleste er født nysgjerrige, og da går det på trynet av å til. LoL!  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P3D virker "råtten", fordi den ikke sklir glatt rett ut av boksen, og det er jo ikke helt unaturlig. Det irriterer meg ganske sterkt. Kanskje litt uklart av mitt forrige innlegg, men med SW som dyttes for tidlig ut på markedet, mente jeg også Fly II, FSX og P3D, pluss et tonn med addons. Samt de fleste spill på markedet. Av en eller annen merkelig grunn, tillater forbrukerne at det dyttes ut produkter som ikke er ferdige. Derfor må forbrukerne selv ta skylden, fordi det er de som er den sløve parten. Godtar TV'er med pixelfeil, godtar software som ikke er ferdig, godtar og godtar...

 

Med P3D gjelder det å være like forsiktig med å bruke FS9 ting som med FSX. Også med ting laget for FSX, som AoN. Der kan jeg ikke lenger bruke effektene som gir apron belysning (og den kommer faktisk fra FS9).

 

Ideelt sett, burde alle ha lagt alt som har med FS9 å gjøre til siden da FSX kom, men så skjedde ikke. Jeg kan forstå det, da forhistorien er at alt som virket med forrige FS, også virket med den nye. Med FSX ble det endringer på det faktumet, og den perioden av endring, er vi fremdeles inne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, JJJ. Men ha litt "miskunn" (i disse juletider  ;D) med oss ignorante. som av og fortviler i vår ensomhet under installasjon av det som skulle være nye flotte opplevelser. Og -NB! - jeg kan ikke delta i diskusjoner rundt v2 av P3D da jeg har for gammelt og dårlig skjermkort.

Fortsatt god jule til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...