Gå til innhold

Dejligt å være norsk i Danmark


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Merkelig stille her inne ? Trodde det skulle være mer jubel over siste nyutvikling av FS...... :o  Prepar3D v2 er framtiden,  men det er ingen som behøver å gi opp nåtiden,  enten man flyr FSX eller FS9.  Den beste nyheten er jo at man ikke lenger trenger å oppgradere maskineriet sitt til noen monsterPC for å drive P3D2.  Jeg har antakelig en av de eldste PCene i forumet,  og med en beskjeden oppgradering til nytt grafikk-kort,  fikk æ plutselig en helt ny FS-verden å boltre meg i  :D .  Men det er viktig å huske at P3D2 er en helt ny flysimulator,  og IKKE en bugfri FSX.  LM har klart det kunststykket at mye fra FSX er kompatibelt med P3D2,  men langt fra alt fungerer knirkefritt,  og man må for all del ikke begynne å tweake på samme måte som i FSX.  Det ødelegger antakelig mer enn det gavner !!! Anbefaler å beholde den simmen man er fornøyd med,  og så gradvis gå over til P3D2,  i takt med at utviklere behersker den nye teknologien  ;)  For min del tar æ det langsomt,  har flyttet over noen fly,  installert FTX Global og synes det er kjempespennende å lære om alle de nye mulighetene i P3D2.  Som i denne turen hos våre danske naboer.  Med Starfighter`n høyt og lavt,  over by og land,  uansett med en flyt som overgår alt æ har opplevd før.  Hus og trær fyker forbi i 4-500 knots hastighet,  texturene tegner knivskarpt,  lufta er disig på en realistisk måte .  Kan man ha det bedre?

 

6Yg1bsu.jpg

 

rgIt7cH.jpg

 

A0XbSxY.jpg

 

XSeVHTw.jpg

 

wZVcCHf.jpg

 

IhNs3uN.jpg

 

fo587IK.jpg

 

whiaRzy.jpg

 

Nuh tar vi oss en lille en,  god helg  ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flotte bilder og bra innlegg. Kan kun understreke dette med å gi blaffen i å tweake P3D v2, annet enn det som anbefales i brukerveiledningen. Kjører min rett ut boksen och det går så det suser. Trivelig fortsettelse på helgen.

 

Ingen tweaks eller addons jeg heller, men ved bruk av flight planner, IFR og ATC så går alt til helvete... Har gode fps og fin flyt, men plutselig så krasjer hele greia. Så jeg får ta til takke med P3D1.4 en stund til. Den ser neste like bra ut med alle addons installert, så jeg klager ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba. Det var da noen hel...... bilder da mann.

 

Dårlig gjort å komme med slike da min simm konstant går i CDT med det samme jeg prøver meg på denne jet tuba uten vinger.

Du veit jo hvordan det er, om man har 50 andre fly å så er det selvfølgelig den som ikke funker man aller helst vil bruke!!

Jeg veit ikke hva som forårsaker dette men etter å ha snekkerert i hele dag så blir det vel litt træl i morra for å få den i sving tenker jeg.

 

Godt å høre at du opplever meiningslause fps og fin flyt.

Selv kjører jeg nok litt hardere settings og ligger stort sett på snaut 30, men så lenge det ikke hakker og hikker og flyter godt så er jeg fornøyd.

Jeg er også enig med det du skriver, P32 ser og føles mye bedre ut enn FSX noen gang har gjort.

Så bare jeg får fiks på litt småtteri her så kan julas fridager komme slik at man får nyte det til fulle.

 

Vil også oppfordre flere til å legge ut bilder av sine små eller store turer, selv om jeg ikke kommenterer alt så koser jeg meg med å kikke.

Hvis ikke flere legger ut bilder så får vi heller klone Ernst slik at det dukker opp flere god poster..  ;D

 

God tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ha ha ha,  takker for hyggelige tilbakemeldinger  ;D .  Det blir neimen ikke enkelt å klone denne karen,  men for vitenskapens skyld stiller æ meg til disposisjon  ;D .

Øyvind,  det var da som fanker`n ,  med den nyeste P3D-tilpassede installasjonen,  er Skunkworks F-104 den råeste flymaskinen æ har i P3D2,  og den belaster ikke flyten i det hele tatt.  Derimot har æ prøvd flere andre modeller ( sist P-40 og Me-109 fra Flight Replica ) og disse krasjet P3D2 grundig.  Tydelig at noen delprogram ikke er kompatibel med den nye teknologien.  Heldigvis er det bare å rydde unna,  så er alt i orden.  Lurer på om det er noe slikt som har fulgt med Starfighter`n din ???  F.eks. æ har ikke installert våpenpakken.

 

Ellers venter æ i spenning på Skunkworks siste kreasjon,  den fantastiske 50-tallsdesignet F-84 Thunderstreak,  samme lest som vår egen Thunderflash.  Modellen er ferdig og annonsert nå i helga.  Æ har utsatt både julehandel og Julaften  til denne er på plass og ferdig testet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Og denne blir antakelig like spennende som Starfighter`n,  men som vanlig er det noen sider med flight manual å sette seg inn i før take off  ;) .

Sitter i cockpit og leser meg opp,  her er realismen på øverste hylle,  så æ tør ikke gå for fort fram........  :P

 

sAMdfg5.jpg

 

AqNvmem.jpg

 

dw5zY8m.jpg

..... fortsatt god helg  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der du.

Ser spennende ut selv om den virker litt sirumpa.

Gleder meg til å høre hvordan den føles etter du har fått ett par runder.

Tror jeg hopper over denne foreløbig da jeg tviler litt på om den i det hele tatt funker i simmen min, sliter fortsatt med å få igang 104`ern og har reinstalert den flere ganger allerede idag.

Alt er ok i ett par minutter før det plutselig er desktop.

Tenkte jeg skulle leite i forumet til disse Italienerne men der får jeg selvfølgelig ikke hverken registrert meg eller logget inn.

Har sendt mail på dette igjen så får vi håpe gutta får pizza leiven vekk fra fingrene slik at di kanskje denne gangen klarer å hjelpe meg til å få forum tilgang.

Som du skjønner så har jeg prøvd noen ganger før.

 

Lykke til med ny maskin Ernst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Trasige greier at du skulle bli så plaga Øyvind,  Starfighter`n  til Skunkworks er den modellen som fungerer aller best i P3D2 hos meg.  Leser i mange fora at forskjellen mellom FS9-FSX og P3D2 er større enn LM vil innrømme,  og at sammenblanding av addons kan føre til uforutsigbare komplikasjoner i P3D2, som forplanter seg uopprettelig videre i simmen.  Har selv merket mange rare innslag,  og lurer på hvor mye jeg kan eksperimentere,  før P3D2 må installeres på nytt??  RealAir bl.a. har sagt klart fra at deres modeller er designet KUN for FSX,  og at de ikke kan tilpasses P3D2,  selv om de fungerer delvis.  Det er vel prisen vi må betale for å ta steget over i ny teknologi,  så får vi se hvor raskt utviklerne fra tredjepart følger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bare vær obs på at P3Dv2 etter sigende har svært begrenset antall reinstalls, så man må få reaktivert simmen manuelt hos LM når denne er overskredet.

 

Ser ut til at det meste fungerer hos meg når følgende forhåndsregler tas:

- Ikke bruk flight planner.

- Hvis man endrer grafikk innstillinger, ta en restart av simmen.

- Ikke bruk MipMap. Kan forårsake krasj bl.a. dersom man bytter mellom windowed og "full screen".

- Bruker man high autogen density så kan den nye anti autogen pop funksjonen skape trøbbel. Kan deaktiveres i p3d.cfg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...