Gå til innhold

AoN 3.3 shots


Anbefalte innlegg

Litt for å påminne dere om at filbiblioteketet her ikke helt fungerer lenger, og at alt kan lastes ned fra Flightsim.com. (Får vel snart grisebank for å si noe så uhørt) :grin:

 

Tar som en selvfølge at FSno ikke blir sinna på meg for det.

 

Vedlegger et shot av ENGM. Mitt første fotoscenery er bra nok i teorien, men ifølge egne øyne forferdelig, så jeg lager det på nytt, denne gang med trær som følger seasons, og fjerning av betong der fotoet likevel er bra nok til formålet.

 

gmn1_zps322f8835.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Var litt spent på om noen vil ha noe som dette eller ei. For meg er det åpenbart at jeg ikke kan være uten, selv med "first cut" jeg viser her.

 

Bjørn,

 

Jeg prøver å laste ned i 150dpi, men norgeskart nekter. Så jeg må laste ned i 96dpi. Når jeg bruker nærmeste zoomnivå, får jeg hvite flekker. Det du kaller 20m skala er jo trolig 20cm/pixel, som mine fotoscenerys hittil er. Så har du noen tips for å oppnå det samme, tar jeg mot med takk!

 

Jeg vet at dette med å laste ned tiles kan av og til variere. Og skjønner og at når det er anledning, kan jeg bytte ut bit for bit med høyere oppløsning. Summa summarum må jeg ha en prat med Kartverket om stabiliteten i dette, og har og tenkt å spørre om at siden dette er gratis for vår bruk, om jeg kan få en mulighet til å laste ned som geotiff. Problemet er at med en gang de må legge arbeid i det pga mine krav, starter taxameteret. Det som bør skje er at norgeskart.no i fremtiden gir muligheter til bedre materiale på direkten. Kravstore simmere laster ikke ned hva som helst :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK så er vi i samme båt. Men jeg klager ikke :smile:. Værnes fotosceneryet er en "stayer", og når jeg er ferdig med blending og har plassert ut autogen trær, blir det sexy som bare det. Jeg har og byttet til lys asfalt, og skal tone ned bildet noe. I løpet av en uke eller to kan vi alle ta det i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...