Gå til innhold

AoN 3.3 shots


Anbefalte innlegg

Steinar, flotters. Du, jeg sender deg liksågodt prosjektfilene på mailen nå. Gjør endringene heller der, og så sender du filene tilbake til meg. Når jeg da eksporterer til bgl, vil også flatten & landclass være med. For dessverre kan ikke afcad og cvx skilles i ADE, og om vi ikke jobber som jeg foreslår, får jeg masse ekstra å tenke på mht hver afcad - og det vil jeg ikke ha gåendes :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Takk, det gjorde saken enklere. Det har ingen ting med AoN eller fotosceneryet å gjøre. Du mangler NSX kystlinjer, så du må stokke om på noe i rekkefølgen, uten at jeg sånn på sparket vet hva det er.

 

Noen kystlinjer er nemlig slik at de bestemmer skillet mellom land og vann. Er de ikke der, blir det som på bildet ditt. Muligens kan det og forårsakes av GEX, som tar seg litt for mange friheter til tider. Jeg har GEX, men den er ikke installert, og blir heller ikke det...

 

PS: Ser og du har tundra problemet...du mangler noen Norway Scenic landclass filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte f..! meg ta i bruk mine nye briller nå :whistle: ...

 

FTX har jeg ikke snøring på.

 

Men ser du ikke har tatt landclass filer fra gamle Norway Scenic og lagt i en egen folder. Meget viktig. Og den skal ligge mellom UT Urban og UT Vegetation. Da forsvinner i alle fall tundraen. Du bør nok dobbeltsjekke min spikrede tråd, eller lese NScenicUTE.txt, som medfølger AoN.

 

PS: Jeg dobbeltsjekker alltid meg selv når jeg holder på med rekkefølge, etc. Derfor har jeg lite eller null trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på et eller annet tidspunkt å lage en animert gate, men etter SDK'en, ikke for AES. Og regner ellers med det blir innkjøp av GSX her og.

 

Glassgater på Gardermoen skal jeg uansett ha i all fremtid...om de så forblir statiske. For meg er de realisme i langt større grad enn at de på død og liv må bevege seg. Selv om også jeg har sans for litt animasjon, er det aldri et krav :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt merkelig proplem i Tromsø med fotosceneryet. Der dukker det opp FS vann der det ikke skal være noe vann. Kjøre UTE med siste utgave av NSX_II etter din oppskrift.

Jeg har nå nyeste GEX i gang, for å titte på de nye texturene, og med den fryktede "Autogen Forest Tree Fix" enablet. Og ingen problemer med noe som helst.

 

PS I: Og siste utgave av UTE også.

 

PS II: I GEX setup advares det mot noe FTX greier. Kan ligge der, og de må selv finne ut av det, de som bruker FTX. Ikke mitt bord :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et litt merkelig proplem i Tromsø med fotosceneryet. Der dukker det opp FS vann der det ikke skal være noe vann. Kjøre UTE med siste utgave av NSX_II etter din oppskrift.

 

Jeg har nå nyeste GEX i gang, for å titte på de nye texturene, og med den fryktede "Autogen Forest Tree Fix" enablet. Og ingen problemer med noe som helst.

 

PS I: Og siste utgave av UTE også.

 

PS II: I GEX setup advares det mot noe FTX greier. Kan ligge der, og de må selv finne ut av det, de som bruker FTX. Ikke mitt bord grin

 

Har testet med å deaktivere FTX, men det løser ikke problemet. Har trippelsjekket scenery libery for å sjekke rekkefølgen der, og der stemmer alt med det oppsette som man finner her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=513556&page=3

 

Har ogsåforsøkt diverse innstillinger i UTX Europa uten at det hjeper på saken :/

 

Ikke fatter jeg hva som er grunnen til de problemene jeg har med med vann i Tromøområdet. Det merkelige er at dette kun skjer på Tromsø øya, og i Tromsdalen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Skal ikke blande meg for mye inn i dette, men for meg ser det ut som du fremdeles har "Tundra-aktig" landskap på fastlandet, og Tromsøya ser merkelig ut hos deg. Fikk unna Tundra når jeg la inn Norway_Scenic_X. Har ikke UT,FTX,GEX eller noe annet Payware scenery addon, men Tromsø ser mye bedre ut hos meg. Vet ikke om dette er et hint eller bare forvirrer, men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syndern til de vannproblemen i tromsø er funnet. GEX Europa er syndern. Sitter å setter opp FSX på en maskin og har samme oppsettet i scenery libery som hos meg, og Tromsø området vises feilfritt. Samt at området rundt Skagen har fått litt mindre skog og mere dyrket mark, akkurat som i virkeligheten. Så GEX må ha none lc filer som lager krøl. Kommer aldri mere inn på min FSX igjen i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en diskusjon med Nick om nettopp GEX bruk av landclass. Den diskusjonen begynte å bli en smule hot etterhvert, og jeg lot til slutt være å svare for fredens skyld. Ved nærmere ettertanke, for min egen freds skyld :whistle:

 

Jeg husker ikke nok til å begi meg ut på en forklaring. Konkluderer bare med at også endel godt erfarne folk på FSdeveloper er en smule forbannet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nok til å begi meg ut på en forklaring. Konkluderer bare med at også endel godt erfarne folk på FSdeveloper er en smule forbannet.

 

Og hvor er like knappen? :grin:

 

Det var da enda godt at det er flere som har oppdaget dette, vist ikke hadde jeg virkelig begynt å lure på hva som feiler min FSX instalasjon..

 

Ulempen med dette er at jeg mest sannsynlig må ta en clean install av FSX min også nå :crazy: Har vist slettet noen filer som ikke bør slettes, så jeg får ikke kjørt tilbake backupen som GEX tar nå man kjører det for første gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som har to maskiner, slik at du kunne installere en plain FSX. Ta å slett texture katalogen der det er GEX, og legg inn alle fra default FSX maskinen din.

Hadde ikke direkte et slikt problem som du, men ble så lei GEX her i Norge, og ting begynte å gå galt, så med god hjelp av Hans R. så fikset vi det til. Han hadde en default FSX, så da kom filene pr web.

Så bingo, da var jeg kvitt GEX, knapt noen texturefiler jeg måtte lete etter.

Har ikke turt å forsøke siste versjon av GEX, for jeg forb... på at den skulle ikke inn i maskinen igjen. Og det kan jeg leve godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje litt feil å si "landclass" i denne sammenhengen, da det handler om texturer, og hvordan de er kodet til hver sin FSX region. Og autogen "fikser" der man ikke opplyser om at addon flyplasser blir utraderte i form av trær på apron og slikt. Og sikkert endel ting de ikke forteller. Så resepten blir å skygge unna for Norge, men aktivisere GEX om en skal fly mye i europa.

 

Men personlig håper jeg uansett på tryggere og bedre løsninger etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å kjør uten noe GEX i framtiden, og heller satse på FTX sine produkter i framtiden. Det jeg har sett av det de har levert for England og Wales, så kan Europa ettervert bli fantastisk flott ettervert, inklusiv norge som de sier skal komme i 2014..

 

Fram til da blir det ultimate terein kombinert med nsx2 etter Andrew sin oppskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, snakker ikke om landclassfiler, de finnes ikke i GEX, kun texturefiler, UTX har noen former for landclass, men også der mest texture, som blir styrt av gjeldene lanclass, som for mitt vedkommende her i Norge er Norway Landclass, så derfor blir det null ørken her på berget. At det er noen feil der også er en annen sak. Har begge, NSX II og UTX EU, og ingen slike problemer. Det var derfor Hans som lager NSX II foreslo denne løsningen. Og det funket hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å sette deg helt ut av spill, om noe skulle gå galt, ta en komplett backup av nåværende katalog, så kan du evt tenke på andre løsninger. Men som sagt, gikk bra hos meg.

Og best av alt, jeg ble kvitt GEX.

Synes den er bare er blitt mer og mer kornet etterhvert som Nick N har tunet texturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan heller. fant ut at dette måtte testes før jeg pakket mitt legeme under dyna, så sant så gjort. Kobierte hele main texturefolder ifra pc prosjekktet jeg holder på med inn på en usb minnepen. Flyttet "min" main texturefolder ut på skriveborde, og la så den andre inn i min FSX, og VIPS var problemet løst. Må inn med noen flere texturer som ikke var i den mappa jeg "lånte" som brukes i ai sammenheng, men disse har man liggende i backup, som resten av min ai traffic, så det går fint, samt at jeg må kjøre inn REX texturene en gang til, men de er lagret i et eget oppsett, og er gjort på minutter. Takk for at dere berget nattesøvnen min denne natta. SKÅL :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...