Andrew Thomsen Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Litt for å påminne dere om at filbiblioteketet her ikke helt fungerer lenger, og at alt kan lastes ned fra Flightsim.com. (Får vel snart grisebank for å si noe så uhørt) :grin: Tar som en selvfølge at FSno ikke blir sinna på meg for det. Vedlegger et shot av ENGM. Mitt første fotoscenery er bra nok i teorien, men ifølge egne øyne forferdelig, så jeg lager det på nytt, denne gang med trær som følger seasons, og fjerning av betong der fotoet likevel er bra nok til formålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Testing, testing...:grin: Ikke like skarpt som pay-tiffer...men godt nok for meg. Materialet kommer fra Norgeskart.no, og består av cirka 14 småbilder satt sammen med Globalmapper. Dette kan utgis anytime. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Veggen Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Lekkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hvilket zoom-nivå bruker du? Jeg bruker 2. og 3. høyeste (50-20m skala) dette gir ganske så skarpe bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Var litt spent på om noen vil ha noe som dette eller ei. For meg er det åpenbart at jeg ikke kan være uten, selv med "first cut" jeg viser her. Bjørn, Jeg prøver å laste ned i 150dpi, men norgeskart nekter. Så jeg må laste ned i 96dpi. Når jeg bruker nærmeste zoomnivå, får jeg hvite flekker. Det du kaller 20m skala er jo trolig 20cm/pixel, som mine fotoscenerys hittil er. Så har du noen tips for å oppnå det samme, tar jeg mot med takk! Jeg vet at dette med å laste ned tiles kan av og til variere. Og skjønner og at når det er anledning, kan jeg bytte ut bit for bit med høyere oppløsning. Summa summarum må jeg ha en prat med Kartverket om stabiliteten i dette, og har og tenkt å spørre om at siden dette er gratis for vår bruk, om jeg kan få en mulighet til å laste ned som geotiff. Problemet er at med en gang de må legge arbeid i det pga mine krav, starter taxameteret. Det som bør skje er at norgeskart.no i fremtiden gir muligheter til bedre materiale på direkten. Kravstore simmere laster ikke ned hva som helst :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg må også benytte 96dpi, har prøvd litt frem og tilbake, og det virker som om 150dpi er forbeholdt kart og større skala på bilder. Når jeg laster ned bilder med 150 så må jeg så langt ut at det blir dårligere kvalitet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 OK så er vi i samme båt. Men jeg klager ikke :smile:. Værnes fotosceneryet er en "stayer", og når jeg er ferdig med blending og har plassert ut autogen trær, blir det sexy som bare det. Jeg har og byttet til lys asfalt, og skal tone ned bildet noe. I løpet av en uke eller to kan vi alle ta det i bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 5. april 2013 Premium Medlem Del Skrevet 5. april 2013 Andrew.!Prima. Jeg sier ikke mer, alle her på forumet vet hvem du er, og hva du står for.Vi er overveldet over hva du får til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Tusen hjertlig. Ja det blir fint dette, og litt artig med Værnes Kirke og greier i innflyvningen. Jeg har prøveflydd ENOL-ENVA i min trofaste Falcon, og det var helt knall. Spesielt med de siste NSX II endringer, som gjør at Værnes vest blir korrekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Flyable :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Håhåå ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Ja, det sier jeg også :smile: Og en god nyhet er at nå fikk jeg det til med 20cm/pixel (første shotsa var 50cm/pixel), med andre ord, like skarpt som de andre fotosceneryene. Der det ble hvite flekker, var det "bare" å fylle inn med 10cm/pixel (enda skarpere) i stedet :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Kongen av Norge er du det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.