Gå til innhold

SAS- og Norwegian-fly krasjet på Gardermoen


Benjamin Hennes

Anbefalte innlegg

Detr ville vært veldig rart om de startet push uten klarering. På den andre siden så er fartøysjef alltid ansvarlig for å unngå sammenstøt når luftfartøyet beveger seg under egen kraft som visstnok DY gjorde.

 

Alt dette blir jo bare teoretisk siden pressesjefen hos DY allerede har plassert skylden der hun mener den hører hjemme (basert på litt informasjon), og media har smurt skylden ut over alle nettsidene.

Havarikommisjonen trenger ikke å gå ut av kontoret en gang.

 

Case closed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter før denne insidenten skadet en flybru skroget på en annen SAS-maskin som nettopp hadde ankommet fra Kristiansund.

 

Ikke helt sant. Flyet kom fra Molde, DB.no har tydeligvis misset noe her. Her er et bilde fra hendelsen, tatt av min far som satt på flyet. http://www.rbnett.no/multimedia/dynamic/00419/IMAG0152_419332c.jpg (fra artikkel: http://www.rbnett.no/lokal/molde/article444447.ece )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at når du turner inn på K forbi gate 13, er det enten K1 eller K2..K2 vil jo være mest naturlig dersom det er en som blir pushet fra 13..

 

Kan ikke være at NAS piloten valgte K1 isteden for K2, er vel umulig å få sammenstøt dersom norwegian hadde taxet K2 og sas hadde blitt pushet etter prosedyre?

 

Spent på å høre hva som har skjedd her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Man skal vell være forsiktig med og konkludere, selv om Norwegian ikke var det. Men dette tror jeg er Norwegian feil, de var på feil sted. skulle ha hvert på K2, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...