Benjamin Hennes Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072588 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Passasjerene i SAS-flyet som mistet wingleten har fått satt opp et nytt fly som gikk 19.15. Var det ikke norwegian flyet som mistet wingleten da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Shit happens? Heldigvis ikke så ofte at det går så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 SAS hadde ikke fått P/S fra GND? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 40 minutter før denne insidenten skadet en flybru skroget på en annen SAS-maskin som nettopp hadde ankommet fra Kristiansund. Dermed har SAS henholdsvis to fly og Norwegian en maskin ute av trafikk inntil videre etter dagens insidenter på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Detr ville vært veldig rart om de startet push uten klarering. På den andre siden så er fartøysjef alltid ansvarlig for å unngå sammenstøt når luftfartøyet beveger seg under egen kraft som visstnok DY gjorde. Alt dette blir jo bare teoretisk siden pressesjefen hos DY allerede har plassert skylden der hun mener den hører hjemme (basert på litt informasjon), og media har smurt skylden ut over alle nettsidene. Havarikommisjonen trenger ikke å gå ut av kontoret en gang. Case closed? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 40 minutter før denne insidenten skadet en flybru skroget på en annen SAS-maskin som nettopp hadde ankommet fra Kristiansund. Ikke helt sant. Flyet kom fra Molde, DB.no har tydeligvis misset noe her. Her er et bilde fra hendelsen, tatt av min far som satt på flyet. http://www.rbnett.no/multimedia/dynamic/00419/IMAG0152_419332c.jpg (fra artikkel: http://www.rbnett.no/lokal/molde/article444447.ece ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Ser at når du turner inn på K forbi gate 13, er det enten K1 eller K2..K2 vil jo være mest naturlig dersom det er en som blir pushet fra 13.. Kan ikke være at NAS piloten valgte K1 isteden for K2, er vel umulig å få sammenstøt dersom norwegian hadde taxet K2 og sas hadde blitt pushet etter prosedyre? Spent på å høre hva som har skjedd her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Nilsen Skogvik Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Snakket med en som lempet bagasje den dagen, og han mente at norwegian skulle vært på K2. Det er visst merker i asfalten på hvor langt flyene skal pushes ogsa. -800 skal visst stoppes på første strek. Mulig han ble pushet for langt bak i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Man skal vell være forsiktig med og konkludere, selv om Norwegian ikke var det. Men dette tror jeg er Norwegian feil, de var på feil sted. skulle ha hvert på K2, mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hemmeligheten er at de vil så gjerne slå seg sammen at de nå gjør det fysisk for å hinte om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Kansje det du :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.