Gå til innhold

T-38 førsteinntrykk

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Denne modellen hadde jeg så store forventninger til, at det var såvidt jeg hadde nerver til den første flighten :sick: . Takler dårlig å bli skuffet etter så mye positiv forhåndsomtale.

Heldigvis, forventningene ble grundig innfridd, og nå sitter jeg med et glis som nesten har vridd kjeften ut av ledd!! Her har MILVIZ en sommerhit, og paintene fra Gunnar er av kunstnerisk kvalitet. Lydkvaliteten kan muligens forbedres noen hakk, men jeg forstår det slik at det er forsøkt å gjenskape lydopplevelse med hjelm på (?). Uansett er flyfeelingen noe av det beste jeg har erfart, og fartsfølelsen i lav høyde er formidabel. Den er så nøyaktig på rorutslagene, at det er nok å fly med bare trimjusteringer !! Nå må jeg seriøst vurdere å skaffe mer avansert stikke. Landingsrundene byr på herlige utfordringer, og endelig er det noen som har klart å simulere flyegenskapene til 60-åras flyteknologi!!

t1.jpg

t2.jpg

t3.jpg

t4.jpg

t5.jpg

t6.jpg

t7.jpg

t8.jpg

Gratulerer MILVIZ, dette ligner på en innertier !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh. Endelig..

Klarer ikke å holde meg så jeg slenger ut noen få pics jeg også..

2011-7-6_18-44-48-124.jpg

2011-7-6_18-49-33-126.jpg

2011-7-6_18-50-30-743.jpg

2011-7-6_18-51-32-5.jpg

2011-7-6_18-51-43-584.jpg

2011-7-6_18-53-9-673.jpg

Hva sitter jeg igjen med etter 3-4 turer..?

Maskina føles meget bra ut, uten at jeg ever har vært oppe i noe lignende real så vil jeg nesten si realistisk.

MEN

Som også Ernie påpekte.

Lydkvaliteten kan muligens forbedres noen hakk

Hvis denne maskina hadde hatt ei lydpakke ala Aerosoft F-16 eller bedre, hadde det virkelig vært en innertier.

Veldig synd at dette trekker ned og jeg håper at noen tar jobben med å produsere ei ny pakke av god kvalitet.

Men ellers er det jo bare gull.

Bortsett fra at jeg stiller ett lite spørsmålstegn ved realismen på roll rate. Ikke at jeg klager men du store all verden denne maskina roller fort gitt. :D

Utfordringene står i kø når man starter flighten cold an dark og følger alle checklist og rutiner ved flight ellers.

Ei meget spenstig maskin som jeg kommer til å bruke mye bare man får fiksa lyden. (Hint hint Gunnar)

Da gjenststår det å se hvordan modellen funker på MP.

Noe skeptisk til dette når man tenker på MilViz sin 310 som vi etter mye træl har bannet fra våre sessions.

Men vi får bare håpe på det beste..

Klar for en prøvetur Ernie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Gratulerer Øyvind, dette begynner å ligne noe :grin: !!

Hvis denne maskina hadde hatt ei lydpakke ala Aerosoft F-16 eller bedre, hadde det virkelig vært en innertier.

Veldig synd at dette trekker ned og jeg håper at noen tar jobben med å produsere ei ny pakke av god kvalitet.

Jeg må komme med en liten nyansering på min "kritikk", for når jeg guffet opp lydanlegget mitt, ble det straks mer trøkk på lydbildet. Særlig stall-bufringen ble merkbar, og en tydelig advarsel når jeg tyner den tynne vingeprofilen. Men jeg kan fremdeles ønske meg tøffere lyd sett fra utsiden og tower-view.

jeg stiller ett lite spørsmålstegn ved realismen på roll rate.

T-38 har en rollrate på 720 grader pr sec, eller 2 hele rotasjoner i sekundet, så modellen har veldig realistisk flightmdl. ;) . - Dette krever selvsagt en nøyaktig og riktig kalibrert stikke ( og det vet jeg du har ), så jeg har allerede begynt å peile meg ut mot nye investeringer :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-38 har en rollrate på 720 grader pr sec, eller 2 hele rotasjoner i sekundet, så modellen har veldig realistisk flightmdl. wink . - Dette krever selvsagt en nøyaktig og riktig kalibrert stikke ( og det vet jeg du har ), så jeg har allerede begynt å peile meg ut mot nye investeringer whistle .

Det er nok flere som må ut og kjøpe stikke....

:confused:

Ellers kan jeg skrive under på at modellen har vært testet opp-og-ned-og-i-mente for å få en så realistisk oppførsel som mulig. Rollrate har det vært jobbet mye med, og denne er godkjent av de 2 T-38 pilotene som er i teamet. Jeg tror vi kan si at vi har strukket egenskapene så langst som vi kunne innenfor de muligheter som FSX gir.

Lyden kan selvsagt diskuteres, og denne har da også vært diskutert i betateamet (og endret noen ganger).

Men først og fremst, så har man konsentrert seg om å få frem egenskapene til dette flyet. Jeg anbefaler at dere gjerne gir ros og ris på forumet hos Milviz. Dette er veldig nyttig, og teamet vil i stor grad ta hensyn til konstruktive innspill. Jeg vet at det på et eller annet tidspunkt trolig vil komme en servicepakke.

....og så kommer det også en C-modell til T-38 (med glassinstrumenter).

BTW! vent til dere får høre lyden til F-15C/E :o:o :cool: :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...