Gå til innhold

SAS sin 767 eller A321 i Bodø?


Einar Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ikke sikker på min observasjon i formiddag men mener det landet en 767 eller en A-321 fra SAS på rwy 25. Er det noen andre her fra Bodø som har sett det?

Meget mulig at det var en 737-800 men mener den var større en den..

Tar jeg feil? SAS skulle jo sette større fly i trafikk mellom Bodø og Gardermoen.

 

SAS583

NOW966

ATC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag.

Flynytts kilder hevder at det er en Antonov An-12 "Cub" fra Bright Aviation Services, som skal drive å fly OSL-BOO-TOS hver natt frem mot jul for SAS Cargo og Posten.

Den flyr over huset mitt også, men jeg har ikke klart å catche den enda. Flyet skal være bulgarisk-registrert.

Mvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det var dette flyet (Antonov An-12 "Cub" fra Bright Aviation Services) jeg så tok av fra Bodø kl 15:45 idag. Var på byggmakker, og da hørte jeg en voldsom prop-lyd. kjørte bort til gjærdet til Rwy25. og der sto det klar til takeoff. Av utseende ligna det muligens litt på en hercules En slags stjerne til logo på haleroret. Det er som kjent bekk-mørkt i bodø kl 16 disse dager så det var litt vanskelig å se. Fin kraftig lyd! "[smil]"

 

[ 19.12.2002, 19:23: Endret av: Espen Furfjord ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...