Øyvind Schou Johnslien Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Syntes det var stusselig med paints til Iris sin artig modell BD-5 og fikk en liten ide her jeg måtte utføre syntes jeg. Prøveturen gikk selvfølgelig rundt Maranello traktene, desverre i Default terreng. Med slik paint på dette flyet innbyr det sanndelig til aktiv flyging,, Nå er den ikke ferdig, men fikk lyst til å høre om det var noen reaksjoner på denne, samt ideer til hva mere som bør gjøres. Evt vingemerker og div.. Hilsen den useriøse maleavdelinga.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hehe, nå ga du meg en lur ide! kanskje eg rekker den før eg reiser idag :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Liker denne! :grin: (Fint å se at du valgte det beste bilmerket) Kanskje legge til noen sponsor merker(F1)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 sleng på en Malboro og Shell Logo Kanskje en liten Fiat logo på nesen så hadde d vært litt mere F1 følese over den, hehe :grin: Men uansett, stilig tenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 Hvordan fikk du texturen til å dukke opp blant flyvalgene i fsx menyen, er det noe mer enn det vanlige i aircraft cfg som måtte endres ? Fikk ikke min til å vises i simmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 3. april 2011 Forfatter Del Skrevet 3. april 2011 T :grin:akker for tilbakemeldinger.. Tommy: Hvis du tar en av di andre modellene og kopierer hele aircraft mappa for deretter å bytte ut di filene du evt har gjort om painten på. Du må også redigere CFG fila slik at den peker mot rett modell. Eks i mitt tilfelle: [fltsim.1] title=IRIS BD-5J #1 sim=BD-5J model=JA panel=JA sound= texture=N60PB checklists= description=\\n\\n ui_manufacturer="Bede" ui_type="BD-5J Microjet" ui_variation="Red and Blue Stripes" ui_typerole="Single Engine Jet" ui_createdby="IRIS Flight Simulation Software" atc_id=N60PB Blir da: [fltsim.5] title=IRIS BD-5J #5 sim=BD-5J model=JA panel=JA sound= texture=Ferrari checklists= description=\\n\\n ui_manufacturer="Bede" ui_type="BD-5J Microjet" ui_variation="Ferrari" ui_typerole="Single Engine Jet" ui_createdby="IRIS Flight Simulation Software" atc_id=Ferrari Legg merke til alle forandringer her og du skal være "Good to go" Gleder meg til å se hva du har funnet på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Etter inspirasjon fra Øyvind, satte jeg i gang og lage en ferrari paint til F-18, siden jeg ikke har BD-5. Her kommer noen bilder av flyet: Håper dere liker flyet. Gi gjerne en kommentar :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 He he.. :grin: Det dukker nok opp mange spesielle painter etter denne posten min tenker jeg.. Veldig moro.. Bare det ikke begynner å dukke opp painter med div fotball klubber :sick: så er jeg fornøyd.. Tøff paint Mats. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jobber med en Alfa Romeo-paint jeg nå. Vi må få til et lite air race hvor alle stiller i en paint med sitt favorittbilmerke Kan jo også fly Lotus L-39. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Den er grei Olaf. Tenkte jeg skulle lage en McLaren Mercedes paint også bare jeg får tid. Dette kan bli moro.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Air race høres bra ut :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Dere har bare å legge ut paintene på TS til slutt når dere er ferdige, slik at vi andre kan ta del i hærligheta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Kan man legge ut painter på Team Speak? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ja...hvis du har TS3. LP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Når det gjelder air race, hva om alle lager en paint til default p-51 og vi samles og tar et air race ved Reno? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Tror jeg skal snart si meg ferdig med denne Ferrari painten her. Fikk litt tid på dagen i dag og etter det ble den seende slik ut. Hva tror dere nå? Morris?? Pffff. Den spiser vi levende.. :grin: Iogmed at det ikke er lov med tobakk reklame lenger, hermet vi etter sjølveste gutta og painta på en strek kode som sier Marlboro i data verdenen. Denne nyeste versionen av BD-5 har bedre kompositt konstruksjon som titter frem på undersiden. Tar seg ikke så værst ut fra oversiden nå synes jeg.`.? Hmm. Jeg som hadde bestemt meg for at det ikke skulle bli mye paint på denne utgaven.. Vondt å stoppe da serru når man først har kommet igang.. :grin: Nå er jeg veldig intresert i hva dere synes om denne versionen? Gleder meg uansett til ett skikkelig race slik at vi får satt denne engelske lille terrieren med Morris reklame på plass. He he. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Ser veldig bra ut Øyvind! :grin: Etter det jeg skrev sist om air race har jeg laget en P-51 Aston Martin paint: :grin: G-ASTN Håper dere synes den ser bra ut PS. Øyvind, Bare det ikke begynner å dukke opp painter med div fotball klubber så er jeg fornøyd.. Det står en F-18 med Stabæk farger i hangaren min nå :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Sikkert fin den Stabæk painten. Men la den for guds skyld være i din hangar.. :grin: Ellers var Mustang painten din glimmers.. Det er jo langt bortimot helligbrøde å montere noe som helst som har med fotball å gjøre på slike maskiner.. Kom gjerne med Skoda og Trabant painter istedet. Eller gjerne Massey Ferguson, hva som helst istedet. Gleder meg til å se det neste fra di malebu.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Noen andre paints jeg lagde for en stund siden: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=596793#Post596793 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kom gjerne med Skoda og Trabant painter istedet. Jeg kjører Skoda. Hint :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Et lite spørsmål til alle som lager paints: Hvilken program bruker dere til å lage paints eller painte fly? Bruker selv Gimp, etter mye tull i photoshop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Selv bruker jeg photoshop (nettopp startet painting selv :whistle: ) I tillegg trenger du et program til å gjøre om texturer til malbare filer. Google DXTbmp, så finner du det. Ellers er det vel bare prøving og feiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 Slenger ut noen bilder fra ett nytt prosjekt her. Denne gangen har Alfa kanalen vært i fokus, med forsøk på å lage Crome der det passer. Mitt første forsøk på dette så vær snill med kritikk.. He he. Håper at dere kan komme med noe konstruktivt her. Painten er langt ifra ferdig, men litt småplukk her og der så kanskje vi kan legge den ut? Ka døkk tru? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Steike bra Øyvind. Gleder meg kostelig til denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Rått , men hvordan får du til den glinsingen? Noe med Alfa-kanalen...? Har et prosjekt på gang, og det hadde jo vært kjekt med litt "glanslakk"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Steike ta Øyvind, dette var bare nydelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. april 2011 Premium Medlem Del Skrevet 15. april 2011 Du må utvide malebua til en større produksjonshall, denne crome-effekten kommer du til å få mange bestillinger på!! Metall-glansen kler denne råtassen, og personlig kunne jeg drømme om en utgave med litt mindre sponsing på :whistle: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Noen som kan painte en rusten Simca til meg da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 He he.. Etter å ha lest ditt ønske Ernie, fikk jeg en liten ide her på eftaen og klarte ikka å la være.. La meg presentere ditt nye fly. Vi hadde flaks med Reg nummeret på denne. Du ønsket deg jo mindre reklame, så på denne maskina er eneste logo fra....! Dr Dandy`s Mustache Wax Så der er`n.. :grin: Hvis du ikke liker den og blir rykende forbanna, er jeg forsåvidt glad for at du er bosatt i Bodø.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Morsom paint Øyvind! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.