Paul-André Tilrem Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Som nevnt, så var det bombetokt i Libya som stod for turen på denne onsdagen. Serverproblemer til tross, vi var da en liten gjeng som satte avgårde fra Scicilia Pasi ved min side I lufta klar for formasjon Nærmer seg :eek: Øystein i tet, og Pasi på venstre side Dessverre så opplevde jeg snægg i maskina (les: kastet ut av server) og hurtig retur til Malta var påkrevet :whistle: Håper resten kom frem til målene sine uten nevneverdige problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny_Nikolaisen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Steike det siste bildet var tett! Veldig kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 30. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 30. mars 2011 Tøøøft Paul-Andrè . Mange som sleit med utkasting i dag, men vi fikk da gjennomført toktet i henhold til planen. Med tankfly sirklende over middelhavet, transportfly på vei fra Norge og NATO-AWACs med full oversikt av luftrommet, raste et ukjent antall jagerfly mot Libya fra basen på Scicilia. Selv førte jeg AWACS fra Sardinia til Scicilia, men mine små venner var aldri langt unna :grin: . Med Øyvind og Øystein på hver side var det en sterk trio på vei mot Sigonella Air Station. Ankommer Sigonella-basen i kveldingen, omtrent samtidig som de fleste mistet forbindelsen til serveren. Så bar det videre mot Libya, og nå var vi bare F-16 i tett følge i nattemørket. Heftig formasjonsflyvning mesteparten av havstykket mellom Scicilia og Libanon. Så bar det ned i bakkehøyde og mot Tripolis hovedflyplass. Her tok vi ut det som var igjen av Daffys flystyrker, før vi satte kursen innom resten av målene denne kvelden...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 30. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 30. mars 2011 Fine bilder gutter. Ble ikke tatt så mange bilder pga mørket, og det meste er dokumentert fra før. Selve bombingen må nok forbli klassifisert materiale :grin: Første er fra Decimomannu Military Air Base på Sardinia før mission start. Pasi og meg i forgrunnen, Øyvind og Paul-Andre i bakgrunnen. Her er det Paul-Andre som "henger" på min høyre vinge. Til slutt et nærbilde fra 22000ft over Middelhavet Vi kom forøvig fram til Benghazi, men der ga vi oss også. Pilotene var slitne i både håndledd, nakke og skuldre etter intensiv formasjonsflyvning! Siste strekk over til Souda Bay Airbase på Kreta får vi ta en annen gang. Takk for turen! --------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Av en eller annen merkelig grunn er det lettere å holde formasjonen i 400 knop oppe i 22.000 fots høyde enn i 130 knop nede i 3000 fot høyde med små bushfly :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Noen bilder fra overfarten til Libya.... Øystein krøp framfor HUD'n og knipset dette bildet Så ett bilde mens vi samler oss, i bakgrunn, Malta. Ernie på vei inn i formasjonen, lead Øystein, meg til venstre og Paul Andre på høyre side. Og, det var ikke bare norske fly på vei nei, her får vi selskap av en F-18 F-18, fløyet av Stein I forgrunn, Robert i en F-16D. Noen få strakser etter at dette bildet ble foreviget, startet attack run...så herifra og ut, er klassifisert :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 31. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 31. mars 2011 Kjempefine bilder Flydde selv en 747-800I fra Engm - Lgsa Takker for en fin flykveld :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats Ruste Holen Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Flotte bilder alle sammen! :grin: Så morsom ut den formasjonen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Kråkenes Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Håper ikke dette er et dumt spørsmål, menmen: Har Awacsen noen praktisk funksjon ift innhenting og utsending av info om motstanderen under slike tokt? Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Bombetoktet og målene er bare en del av vår ville fantasi. E3-A maskina har ikke noen annen funksjon enn å være visuellt tilstede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 31. mars 2011 Premium Medlem Del Skrevet 31. mars 2011 E3-A maskina har ikke noen annen funksjon enn å være visuellt tilstede. ...... ka i farsken, vil det si at alle radaroperatørene jeg prater med, bare er vill fantasi..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 31. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2011 Jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Aha....har bestandig lurt på hvem det var du snakket med på turene.....da var det oppklart og alles in ordnung :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.