Hans Nikolai Førde Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! I går var jeg så heldig at jeg fikk være med på en grundig omvisning på Gardemoen i forbindelse med en videoproduksjon. Hovedformålet med turen var egentlig å intervjue en flygeleder i tårnet, noe som gikk meget bra. Deretter ble vi invitert videre på flyplassen. Vi kjørte med bil på selve flystripen (19R tror jeg), og iaktok en rekke landinger og avganger fra svært kloss hold (dvs. rett utenfor den rød sperrelinjen). Alt i alt en meget interessant og lærerik kveld. Videoen ligger her. God fornøyelse! (Nesten 3,5 mb - Windows Media). [ 26.11.2002, 20:07: Endret av: Hans Nikolai Førde ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petter kindt Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Hans Nikolai Førde: God fornøyelse! . Ja det var en god fornøyelse ,fin film!!! Har du intervjet med flygelederen , kunne du legge det ut her??????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Nikolai Førde Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Intervjuet med flygelederen er på nesten 15 minutter. Jeg kan legge ut deler av det, men det må bli på et senere tidspunkt. (Når jeg er helt ferdig med oppdraget jeg har fått). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Nice... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Øverland Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Virkelig bra! Kunne du være vennlig å gi meg navnet på det soundtracket? (Hvor har jeg hørt den før?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Nice... Nei... OSL står jo i topicen det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Eriksen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 For en tøff video Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Ingenting er som en A300B DHL på liftoff fra 01L.. flott produksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Barratt-Due Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Flott video Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Dette her var vakkert Hans, virkelig bra redigert og herlig sammensatt ! Er det en mulighet å få hele videoen på tape eller lagt ut på nett ?. Ellers at du vil ha betalt Stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Enig med samtlige.. Flott video og fin musikk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimmy Nielsen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Arne Øverland: Virkelig bra! Kunne du være vennlig å gi meg navnet på det soundtracket? (Hvor har jeg hørt den før?) Jeg kan ikke give dig navnet på sound track'et, men jeg kan fortælle dig at jeg mener at den er fra filmen 'Amageddon'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Nice... Nei... OSL står jo i topicen det da Jeg begynner å bli lei av gamle Nice-vitser. Hører den hver gang noen skriver Nice til noe/noen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Chr. Hansen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Morten Nelson: quote: Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen: quote: Opprinnelig postet av Georg Korycki: Nice... Nei... OSL står jo i topicen det da Jeg begynner å bli lei av gamle Nice-vitser. Hører den hver gang noen skriver Nice til noe/noen. Man må regne med repriser av ting av og til... Slik er det på NRK, TV2, TVN, TVTroms og slik er det her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Nikolai Førde Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Takk for all ros, det varmer en kald vinterdag! (Jeg vet det er kaldt, kom nettopp hjem fra langrennstur.) Spesielt hyggelig er det jo fordi dette var noe jeg laget i full fart for presentasjon på nettet. Soundtracket er helt fantastisk flott. Det er av Trevor Rabin, og er laget i forbindelse med filmen Armageddon. For de som liker den slags musikk, vil jeg også anbefale at dere kjøper noen album av Hans Zimmer (ofte akkompagnert av Lisa Gerrard - sist i Gladiatoren) og John Williams (Jurassic Park med mer). quote: Er det en mulighet å få hele videoen på tape eller lagt ut på nett ?. Jeg vil ikke legge ut hele filmen på nett. Jeg får penger for å lage denne filmen, og vil av den grunn ikke gi den bort sånn uten videre. Dersom du har lyst på filmen, kan du heller sende meg en e-post, så tar vi det derfra. Den er nok av interesse for en del flysimmere. Igjen: Takk for all ros! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Kjempebra laget video! Og tårnet på Gardermoen er virkelig høyt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Nikolai Førde Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Nøyaktig 91 meter, har det kommet meg for øre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 For høyt over bakken det er naturlig for denne personen (meg) uten vinger og haleparti... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Var i tårnet på Gardermoen i forbindelse med en ekskursjon med flyklubben.. Sinnsykt å ta heisen oppover.. Og ikke minst.. Sinnsykt å se utover området og se fly komme inn, ta av og taxe rundt omkring på apron'en .. Herlig følelse.. -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Aarøen Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Som en noe ironisk flygeleder på Gardermoen sa, da jeg ble satt inn i hvordan radarsystemet deres fungerer og lurte på hva "worst-case-scenario" i tårnet var: "Å, det e nu at heisen går i stykker" Man må isåfall legge inn en margin på mange minutter for å kvitte seg med andpusten før man setter seg med mikrofonen God lørdag folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.