Gå til innhold

Styggfin nykomling.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Heavy iron for rastløse buss-sjåfører med øye for RAF-styling. SIMSHED har nettopp sluppet denne flotte freeware-modellen av Nimrod, en direkte videreutvikling av verdens første jet-passasjerfly, de Havilland Comet. Nimrod har vært i tjeneste siden 1966-67, og selv om den har gjennomgått mange utviklings-stadier, så er den fremdeles basert på det samme designet som Comet (!). Nå er den på vei ut av aktiv tjeneste i RAF, men vi kan nyte den ennå ei stund i FSX :)

 

nim1.jpg

 

nim2.jpg

 

nim3.jpg

 

nim5.jpg

 

nim6.jpg

 

nim7.jpg

 

nim8.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styggfin var virkelig ordet! Kanskje det blir litt heavy flygning på meg også med den her...

 

Fredrik, mener å huske at Nimrod allerede i mars 2010 ble tatt ut av tjeneste for å spare penger. Med den ny langtidsplanen for det Britiske forsvaret ble også arvtageren, Nimrod MRA.4 (ombygget MR.2), kastet på skraphaugen....selv før flytypen var satt i tjeneste.. Så dessverre blir nok ikke Nimrod å se mer i luften.

 

Synes det er svært merkelig at en øynasjon med store interesser til sjøs har kuttet hele den maritime patruljefly flåten sin... Cameron sa at JSF kunne gjennomføre samme oppgaver… hva røyker de i Downing street.. Bare Norge igjen med MP fly i nord Atlanteren nå og da er vel 4 P-3C i minste laget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er svært merkelig at en øynasjon med store interesser til sjøs har kuttet hele den maritime patruljefly flåten sin... Cameron sa at JSF kunne gjennomføre samme oppgaver… hva røyker de i Downing street..

 

Det er dessverre ikke merkelig. Det er snakk om politikere som ikke vet godt nok hva avdelingene driver med. Det samme skjedde i Nederland da politikerne der også kuttet ut sin Orion-flåte med et pennestrøk. De flyene ble solgt til Tyskland og oppgrader til P-3C CUP. Det er absolutt ingen tvil om at det røykes mye rart i Downing street, men her er det dessverre prestisje og ikke fornuft som styrer politikk og uttalelser.

 

Flymodellen ser ut til å gi inntrykk av bedre utsikt enn jeg hadde inntrykk av da jeg var i en Nimrod ved en tidligere anledning. -Men flyet så pent bra modellert ut; uten at det var det jeg tenkte å kommentere her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...