Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Joakim Hagen og undertegnede møter dere på Gardermoen! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 >>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<< METAR 121650Z 09002KT 5000 -SN FEW004 BKN006 M03/M04 Q1020 RMK WIND 670FT 27003KT TAF 121400Z 1215/1315 VRB06KT 9999 -SHSN FEW010 BKN018 TEMPO 1215/1221 25012KT 1000 SHSN VV008 SWEN0205 ENVA 12121608 (SNOWTAM 0205 A) ENVA B) 12121608 C) 09 F) 7/7/7 H) 2/2/2 N) A/CLSD A2/7 B/7 Y/7 C S/7 D S/7 F/7 R) NA1/CLSD APRON W/7 APRON E/7 APRON S/47 DEICE M1/67 T) F/100/100/100/PCT. PATCHY CONTAMINANT ON RUNWAY. PATCHY CONTAMINANT ON TAXIWAYS. SLIPPERY PORTIONS ON RUNWAY. TAXIWAYS SLIPPERY. APRONS SLIPPERY.) Braking action Medium to Poor/Medium to Poor/Medium to Poor Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Jeg stiller som ENVA_TWR og får dere avgårde. :B Siter
Sivert Indergaard Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Da står jeg klar på stand 34 Siter
andreas nærbø Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Stand 35 requesa clerance til ENGM venter på dere Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Skrevet 12. desember 2010 Julemusikken svirrer i bakgrunnen, nå er det bare minutter til flightplan blir sendt inn til de øverste herrer! :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Skrevet 12. desember 2010 Endelig fant jeg den, julestemningen! Snøen, folkene, musikken.. Alt fant jeg på Værnes! Inbound NORPO med bjeller ut av høytalerne og ett smil rundt munnen, dette blir en flott kveld! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Enroute, henger bittelitt etter men pytt pytt. Syntes du sa noe om TS Ivar? He He. Er planen en retur og eller? Siter
andreas nærbø Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Er oppe i lufta nå etter mye CTD på ENVA Siter
Eivin Stensø Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Inbound NORPO med bjeller ut av høytalerne og ett smil rundt munnen, dette blir en flott kveld! Nesten som man glemmer at nissens slede er en Dash8. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Skrevet 12. desember 2010 Med ATC og julemusikk holder det med lyder ut av høytalerne for min del. :grin: Selvfølgelig blir det retur! Vi må jo tilbake til snøen! Siter
A L Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Jeg må desverre ta meg en pause her oppe. Får se om jeg er tilbake når dere returnerer Siter
Sandro Stanojevic Skrevet 12. desember 2010 Skrevet 12. desember 2010 Takk for turen til OSL Beklager for at jeg ikke kan bli med tilbake igjen Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2010 Forfatter Skrevet 12. desember 2010 For en koslig kveld! Sitter igjen med en sinnsyk julestemning! Måtte en tur ut i snøen, bare for å kjenne på vinteren;) Takk til alle som ble med ned til OSL, telte 5 fly! En megastor takk til alle kontrollerne også, kvelden hadde ikke vært den samme uten! Er meget takknemlig! Ikke dårlig å kun være på unicom 10 min, av en to timers tur! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2010 Forfatter Skrevet 14. desember 2010 I morgen går turen til Bergen! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Skrevet 15. desember 2010 Får desverre ikke anledning til å ta til vingene i kveld, men bemanner Værnes en liten stund utover. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Skrevet 15. desember 2010 Ble litt ampurtert for min del i dag, desverre. Var det noen som tok turen? Vet at Capt. Bedin var modig i dag iallefall! Neste tur ut er årets største jule-event, må vel se om vi ikke får koordinert noe avreisetidspunkt etc. i morgen! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Skrevet 17. desember 2010 Felles avreise fra Tromsø (ENTC) lørdag kl. 1900 UTC! For de som måtte ønske så møtes vi på VACCSCA sin TS kanal! Bli med på årest største jule-event i god selskap! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 17. desember 2010 Forfatter Skrevet 17. desember 2010 Hadde en kveldstur til julenissen i dag, bare for å forsikre meg om at alt holder slik det skal, gleder meg sykt til i morgen, dette blir stort! Siter
Tommy Hansen Skrevet 17. desember 2010 Skrevet 17. desember 2010 Jeg kommer..visst ikke alikevel. :crazy: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Blir noen endringer hos meg iom. at jeg har skaffet meg både julebrus og pepperkaker for flighten i kveld. Det er på tide å blåse støv av den gode gamle DC-6'ern som står i hangaren, det blir derfor BRA375 på meg i kveld. Noen andre som kanskje vil ta en av sine vintage maskiner til himmels i kveld? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Da har CPT Sindri Olafsson og jeg startet turen til Tromsø fra Island. Klappsete ICE373 Sindri flyr en Nymalt TF-FII"Eyjafjellajøkull"Og jeg flyr TF-FIP"Snæfell" Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Herlig! Regner med dere forsvinner raskt ut av min visuelle rekkevidde etter avgang, men inntil da blir det jo ett gledelig gjensyn! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Begynner å se antydning til at det kommer til å bli en travel kveld i Finland i kveld! Og flere skal det bli! :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Fuel ombord, flightplan sendt, julebrus på lager og pepperkakeboks åpen. Here we go! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Og der gikk FS9 til helvete.Sqwakbox som rota det til...hele greia frøys til. Siter
Eivin Stensø Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 Squawbox gjør det når det blir mye tfc. Sett MP-range til minimum eller bytt til FSinn. Jeg gav opp å ligge i holding. Concorden spiste fuel og divert til EFIV ble et antiklimaks så jeg logga av før jeg kom så langt. Prøver senere med maddog'en. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Skrevet 18. desember 2010 Hadde en fantastisk tur med DC-6'en! Artig å bli vektorert rundt, samt fly holdings ut i fra radialer og DME. Hadde noe å holde fingra i hele tiden underveis, og iallefall under avgang og landing med skifting av frekvenser og knapper og brytere som skal vris og vendes. Ble tre runder i holding før det var "straka vegen" inn for meg. Hadde håpet på litt større utfordring, men den DC-6'en er ett solid arbeidsjern som skjeldent skaper problemer, med mindre du ber om det.. :grin: Beskjedent oppmøte, men var uansett hyggelig å ha med de som møtte opp på tur, spesielt Øyvind og Lars-Petter som det er lenge siden jeg har fløyet med! Så ikke så mye til deg Eivin, lå vel ett lite stykke forran, DC-6 vs. Concorde.. Who won? :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.