Gå til innhold

Norwegian Eagles - JULESTJERNEN 2010!


Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

>>> ENVA (TRONDHEIM/VAERNES) <<<

 

METAR 121650Z 09002KT 5000 -SN FEW004 BKN006 M03/M04 Q1020 RMK WIND

670FT 27003KT

 

TAF 121400Z 1215/1315 VRB06KT 9999 -SHSN FEW010 BKN018 TEMPO

1215/1221 25012KT 1000 SHSN VV008

 

 

SWEN0205 ENVA 12121608

(SNOWTAM 0205 A) ENVA

B) 12121608 C) 09

F) 7/7/7 H) 2/2/2

N) A/CLSD A2/7 B/7 Y/7 C S/7 D S/7 F/7

R) NA1/CLSD APRON W/7 APRON E/7 APRON S/47

DEICE M1/67

T) F/100/100/100/PCT.

PATCHY CONTAMINANT ON RUNWAY. PATCHY CONTAMINANT

ON TAXIWAYS. SLIPPERY PORTIONS ON RUNWAY. TAXIWAYS

SLIPPERY. APRONS SLIPPERY.)

 

 

 

Braking action Medium to Poor/Medium to Poor/Medium to Poor

Skrevet

For en koslig kveld! Sitter igjen med en sinnsyk julestemning! Måtte en tur ut i snøen, bare for å kjenne på vinteren;) Takk til alle som ble med ned til OSL, telte 5 fly!

 

En megastor takk til alle kontrollerne også, kvelden hadde ikke vært den samme uten! Er meget takknemlig! Ikke dårlig å kun være på unicom 10 min, av en to timers tur!

Skrevet

Ble litt ampurtert for min del i dag, desverre. Var det noen som tok turen? Vet at Capt. Bedin var modig i dag iallefall! :)

 

Neste tur ut er årets største jule-event, må vel se om vi ikke får koordinert noe avreisetidspunkt etc. i morgen! :)

Skrevet

Blir noen endringer hos meg iom. at jeg har skaffet meg både julebrus og pepperkaker for flighten i kveld.

 

Det er på tide å blåse støv av den gode gamle DC-6'ern som står i hangaren, det blir derfor BRA375 på meg i kveld. ;)

 

Noen andre som kanskje vil ta en av sine vintage maskiner til himmels i kveld? :)

Skrevet

Squawbox gjør det når det blir mye tfc. Sett MP-range til minimum eller bytt til FSinn. :)

 

Jeg gav opp å ligge i holding. Concorden spiste fuel og divert til EFIV ble et antiklimaks så jeg logga av før jeg kom så langt. Prøver senere med maddog'en.

Skrevet

Hadde en fantastisk tur med DC-6'en! Artig å bli vektorert rundt, samt fly holdings ut i fra radialer og DME. Hadde noe å holde fingra i hele tiden underveis, og iallefall under avgang og landing med skifting av frekvenser og knapper og brytere som skal vris og vendes.

 

Ble tre runder i holding før det var "straka vegen" inn for meg. Hadde håpet på litt større utfordring, men den DC-6'en er ett solid arbeidsjern som skjeldent skaper problemer, med mindre du ber om det.. :grin:

 

Beskjedent oppmøte, men var uansett hyggelig å ha med de som møtte opp på tur, spesielt Øyvind og Lars-Petter som det er lenge siden jeg har fløyet med! Så ikke så mye til deg Eivin, lå vel ett lite stykke forran, DC-6 vs. Concorde.. Who won? :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...