Gå til innhold

Et fly uten flightplan i et kontrollert luftrom...


J S

Anbefalte innlegg

... Har ikke du sluttet med dette forumet og VATSIM?

 

Nice one!

 

Men, for å svare på spørsmålet. Teknisk sett, må han ikke file en flightplan hvis han flyr VFR. Flyr han IFR må egentlig heller ikke, da det er opp til ATC å fikse det i utgangspunktet. En controller kan lage en flightplan for ham.

 

Flyr han i kontrollert luftrom uten å ta kontakt med controller, vil han få en supervisor på nakken. Svarer han ikke på calls fra supervisor, vil han bli kicket. Gjør han det flere ganger, vil han bli suspended for 24-48 timer, dersom det fortsetter vil det gå til DCRM og han kan risikere lengre suspension.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas, ja, først og fremst konsentrer deg om deg selv som jeg nevnte og som Anders virker enig i!

 

Når JEG flyr, konsentrerer jeg meg KUN om meg selv og ATC slik at JEG får den turen jeg vil... det å se på andre fly på VATspy er like interessant som å kjøre 30 mil på raka motorvei...Litt dårlig gjort igrunn, å poste et innlegg her "MOT" kompisen din som begir seg ut på VATSIM uten erfaring whatsoevaah :) Du har jo ikke akkurat plettfri vandel på VATSIM selv?

 

PS: (Du har jo TCAS system i flyet som viser om det er fly nære nok til at du bør passe på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...