Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Da VACCSCA-serveren har krasjet, så vil jeg benytte denne tråden til å gi info (perfect timing.. typisk). Peter Schneider har trukket seg. Har derfor flyttet Anders Grønmyr til TWR, og har jeg vil overta ENSV_N. Håper dette går bra - du vil nok få mer trafikk på tårnet. Cross the Pond Eastbound 2010 Staffing, Oslo Gardermoen Ground East: Kim Vanvik West: John Moen / Andreas Stangenes North: Even Rognlien Tower West: Magnus Meese East: Anders Merch Grønmyr Approach West: Daniel Klepp East: Tore Urvik Director: Eivind Fosse Oslo Control South: Daniel Larsen West: Anders Henriksen Stavanger Control North: Werner Rafteseth South: Jan Tore Elvheim Foreløpige ruter fra NAT-track er: RESNO DCT NETKI DCT NIBOG UN552 MAC UN537 GOW UP600 KLONN UP600 SOTIR UZ16 SIG DOGAL DCT BEXET DCT NIPIT UP867 GOTNA UP600 TRN UM89 RIVOT UM82 NIVUN UP609 SORPI Vi har møter utover natten, så endringer kan foreløpig forekomme. Denne tråden vil bli oppdatert med jevne mellomrom frem til i morgen kveld. Om vi ikke får opp VACCSCA-serveren til i morgen, så vil jeg legge ut et LOP-dokument for Oslo Gardermoen, og en kopi av pilot briefing også. TEAMSPEAK Grunnet serverkræsj, er VACCSCAs TeamSpeak-server nede. Vi har fått låne serverplass fra Fredrik Haugen. Logg derfor på 67.222.46.54:9987 Logg på med fullt navn - posisjon F.eks. Werner Rafteseth - ENSV_N_CTR Jeg vil at alle skal være pålogget teamspeak senest klokken 1700 LOKAL TID i morgen for briefing. Plan for Control: Begge rutene vil gå gjennom Stavanger sektor sør. Vi gjør derfor en liten endring - Stavanger Sør dekker det sørlige track, og Stavanger Nord dekker det nordlige track. Stavanger Sør hander over til Oslo Sør, som klarerer for approach via SORPI (IKKE Torp!), og hander over til Approach East. Stavanger Nord hander over til Oslo West, som klarerer for approach via Sigdal, og hander over til Approach West. Speed Restriction inn til APP dersom ikke annet er koordinert eller du ser nødvendig, er 250 KT. Speed Restriction fra APP til Director er 210 KT. Pilot Briefing: www.vatsim-scandinavia.org/documents/engm_pilotbrief.pdf LOP Oslo: www.vatsim-scandinavia.org/documents/LOP_Oslo.pdf Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Gardermoen Delivery da? Siter
Even Rognlien Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Flotters Werner! Dette blir spennende! Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Gardermoen Delivery da? Grunnet server-kræsj, veit jeg ikke hvem som ble satt opp. Jeg må snakke med Anders Henriksen, og legger ut hvem som sitter der ASAP. Beklager det. Siter
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Ok Men om noen melder frafall i siste liten, så stiller jeg opp Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Du er på standby-listen, takk for det Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Se her ja! change of plans for me! then tower it is! kanskje.... Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Går det greit for deg? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Ja det går helt greit det, kanskje... var mer ment som at du nevnte lista ville bli oppdatert jevnlig! forresten hvilken tid er vi pålogget igjen? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Listen er final, med mindre noen trekker seg Er generell info som evt. kan bli oppdatert og mer vil bli lagt til. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Lykke til i morgen da gutter.Krysser fingrene.Kjipt med Vaccsca servern da. Ett spørsmål?Hvor lenge sitter dere ATC i morgen? :whistle: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Nå virker TS men ikke forumet eller vaccsca-siden! snodig Siter
Werner Rafteseth Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Skrevet 29. oktober 2010 Lars-Petter, De sektorne som trengs blir oppe så lenge de trengs, kort og godt. Siste fly ankommer vel ikke før ca. 0100 lokal tid. Siter
Daniel Larsen Skrevet 29. oktober 2010 Skrevet 29. oktober 2010 Er det nødvendig å legge inn booking på posisjonen Werner? Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Melding til Jan Tore eller den som bemanner Stavanger sektor sør: Siden trekket SOLSI - RISER på UP609 i virkeligheten ligger i Oslo sektor vest sektor vil mest sannsynlig den automatiske handoffen i ES si at du skal hande over fly til Oslo vest! Siden dette er endret på ifbm CTP må Stavanger sektor sør manuelt hande over til Oslo sektør sør. Dette gjøres ved en av to metoder: 1 - Når flyet nærmer seg neste kontroller og du vil hande over, trykk med venstre museknapp på Callsignet i taggen, eller i Sector Exit List. Bla deg ned, eller opp, til riktig kontroller og trykk på ham. ES vil da sende handoff request til aktuell kontroller. 2 - I god tid før flyet skal sendes over til neste kontroller (kan være så tidlig som rett etter at du har motatt flyet selv) trykker du med høyre museknapp på aktuell CJI/FREQ i Sector Exit List. Da får du opp samme liste som i eksempelet over. Velg neste kontroller i lista. Nå vil flyet derimot IKKE bli handet over før du hander over på din vanlige måte, men denne gang til den kontroller du manuelt har valgt. Håper dette går relativt smertefritt. Eivind Siter
Werner Rafteseth Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Skrevet 30. oktober 2010 Alle legger inn booking fra klokken 1800. Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 NB: Hørt hørt at VACCSCA benytter TS3 i hovedsak, men UK-serveren er TS2... Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Om jeg skifter eierskap på sektor west til sør så løser vel det biffen også? da slipper jeg å endre manuelt iallefall. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Skrevet 30. oktober 2010 Da har vi fått låne Team Speak server av Fredrik Haugen! IP er 67.222.46.54:9987 Logg inn med fullt navn - posisjon F.eks. Werner Rafteseth - ENSV_N_CTR Serveren er en Teamspeak 3 server! Tusen takk, Fredrik! Siter
Andreas Stangenes Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg har trukket meg som pilot på CTP i dag. Så hvis vaccsca trenger en tårn eller bakkecontroller så får dere si ifra I emergency: 90563915. Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Det er etablert noen holdings i SV i tilfelle behov, vedlagt følger sectorfil får dem som sitter Oslo Sør og West. De som ligger nermest Oslo/grensen til Oslo: SOGLO HOLDING: Inbound 050 , LEFT TURN SOLSI HOLDING: Inbound 066 , RIGHT TURN SORVI HOLDING: Inbound 090 , RIGHT TURN Får de som ønsker dette visuelt i sektorfila, last ned denne, ligger under STAR. Her kan også hele trackene vises fra flyene forlater NAT tracks. Ligger under UPPER AIRWAYS CTP1 og CTP2 Ta backup av den gamle! Siter
andreas nærbø Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Hei Jeg fikk CTD men er opp igjenn nå lander ca 00:30 er det full atc dekning da ? Siter
Tommy Hansen Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 På vegne av Frontier,Werner. Bare hyggelig! Frontier Flying Service VA.. at your service! Siter
Mathias Kjærstad Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Andreas: De sektorne som trengs blir oppe så lenge de trengs, kort og godt. Siste fly ankommer vel ikke før ca. 0100 lokal tid. Siter
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Bare hyggelig Werner :-) Hyggelig å hjelpe. Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Litt skuffa igrunn over mengden trafikk, hadde forventet mer kaos enn dette! Tro om det blir heftigere nå de neste timene... hmm! Siter
Even Rognlien Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Blir ikke kaos med så dyktige flygeledere vetu Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Virker for meg som om en del piloter har droppet ut under overfarten, det er betydelig mindre trafikk i Europa nå enn det som var tilfellet ut fra Amerika... Siter
andreas nærbø Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Det kommmer 3 stykker fra USA i 12 tiden i natt og en NAX i den tiden også så kan bli spennende Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 30. oktober 2010 Skrevet 30. oktober 2010 Var vel ca 120 bookede flighter men på det meste så har det vel vert 60-70. Kapasiteten er ikke sprengt på stavanger iallefall... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.