Gå til innhold

Flyr med "søppel"


Ole Helberg

Anbefalte innlegg

Aslak Iversen

Nei, i grunnen ikke. Hvorfor driver VG og koker suppe på denne gamle "nyhetsspikeren"? Det er ikke agurktid en gang.

Men dette er vel en slags del 2, og oppfølger til "SAS flyr med søppel" del 1 fra en tid tilbake. Og denne gangen har VG angivelig gjort Research, "slår tilbake" og forsvarer SAS...

 

Norwegian-sjef Bjørn Kjos mener SAS sin flyflåte er gammel, og at selskapet flyr med søppel.

Sannheten er noe annerledes.

Det viser en undersøkelse VG har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dere må unskylde Ole da, har genuin intresse av og prate dritt om sas, og gjør skjeldent annet. Neida, han er vell bare litt rød i nesa, begynner og bli kaldt ute vet du....Ole,,, fleiper litt med deg da.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Det er faktisk Kjos selv som leier fly fra afrikanske selskap. De kan være godt vedlikehold for det altså, men når han kommer med den uttalelsen snakker han mot seg selv som faen. Og for det andre: Kjos vet han har mer søppel en Sas, han må bare prøve å stille seg selv og Norwegian i et bedre lys. Latterlig at han oppfører seg slik, han burde klare bedre.

 

En mulig årsak til at han nå kommer med denne uttalelsen kan være at han nå er så stolt at svetten renner, ettersom han endelig har like mange CL og NG maskiner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

For en latterlig diskusjon. Hvis folk kommer seg dit dem skal på en trygg måte så er det vel samme F hvor gamle flya er.

 

Når det gjelder eierforhold på fly, så var det en interesant artikkel om det i DN for ei tid siden.... Dem tok for seg et bestemt sas fly, og prøvde å spore opp eierene til det. De fant mye historikk om flyet, og at det hadde vært involvert i alvorlige hendelser osv, men eierne.... nei.

 

Tror ikke en gang kripos greier å spore opp de som faktisk eier endel av leasing-flya.... De er godt gjemt bak et mylder av selskaper. Dette gjelder vel de fleste flyselskaper som leaser fly vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere !

 

Det fantes/finnes en nettside hvor man bare taster inn reg. nr. til hvilket som helst fly , og derfra kan man følge hele historikken til det aktuelle flyet.

 

Hvem selskap som kjøpte det , eventuelle nye eiere osv.men jeg husker desverre ikke hva den siden het , men det var noe med flight reg ....osv

 

Man ser ihvertfall der når flyet var nytt og hvor mange eiere/selskaper som har benyttett seg av det aktuelle flyet osv.

 

Håper noen har en link til den siden.

 

MVH

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg forstår Kjusern godt jeg, hadde gjort akkurat det samme. Dette er markedsføring, har faktisk hatt en runde eller to med rødnesene i det siste, har fungert overanskende bra, sant skal være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å du beit nok litt ekstra på negla dine da Geir :grin:

 

Jeg tror vi kan konkludere med det samme som havari komisjonen att begge er godt stilt når det kommer til standard på maskinparken og ikke minst kunskapsnivå og moral hos selskapets personel, og en ting til som er viktig, økonomien tilsier att både SAS og Norwegian er av de tryggeste i verda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...