Gå til innhold

MP tur 19 september.


Anbefalte innlegg

Turen i dag var tilegnet skikkelig low and slow ettersom omtrent alle stillte med en eller annen form for Cub.

Området var i nærheten av Friday Harbour, og stripene korte, smale og humpete.

 

Akkurat fått svingt igang tresleiva idet Kjell kommer inn for landing.

20106418.jpg

 

Like før vi legger avgårde

38426733.jpg

 

Kjell kjørte en form for nytt topphemmelig spionfly. Skiftet farge rett som det var forran øynene på oss

83580412.jpg

 

Noen liker det ekstra lavt langt der nede

52971399.jpg

 

Fred inviterte oss på vafler på Concrete, så vi satte avgårde.

Ernst med nyvasket fly tilogmed

66205157.jpg

 

Vi snakkes neste søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fine bilder, både Paul-Andrè og Øystein !! Søndagsturen ble rettåslett trivelig :D . Å tusle omkring i bedagelig tempo med Cub og Tiger Moth i storslått natur, er både hyggelig og avstressende. Fint vær hadde vi, og en server i strålende humør. Fullstendig anarki og tilløp til kaos på knøttsmå veistubber av noen landingsplasser, satte en ekstra spiss på søndagen :grin: .

 

cu1.jpg

 

cu2.jpg

 

cu3.jpg

 

cu5.jpg

 

cu4.jpg

 

cu6.jpg

Ekstra poeng til Fred som halte oss med til Concrete etter øyhoppingen, med nystekte vafler som lokkemiddel :grin: .

 

cu7.jpg

 

cu8.jpg

Her tok de fleste kvelden, mens Pål og æ forlenget søndagen med å fortsette videre oppover dalen til Darrington.

 

cu9.jpg

 

cu9b.jpg

Ekstra hyggelig at flere nykomlinger slo følge denne søndagen, håper det ga mersmak .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut Tom. Var inne og sjekka ut Outerra litt her nå. Nytt for meg, men ser absolutt lovende ut.

 

Slenger ut ett par bilder her jeg også fra gårsdagen.

Litt snodig at samtlige fly var gule til tider, men pytt.

Slike ting blir man vant til ved MP flyging. :grin:

 

Gjengen samles før første take.

 

2010-9-19_20-0-4-11.jpg

 

Summer godt her oppe av små 4 cyl motorer.

Putt putt puttre. Men moro var det.

 

2010-9-19_20-28-22-698.jpg

 

Ja foresten. Er det noen som har flere ideer på hva slags turer vi kan variere søndagene med? Det har vært mye Beaver Porter den type fly, kunne det vært intresant med feks en heli tur? Eller en annen utfordrende flytype man normalt bruker heller sjelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tøffe og detaljerte bilder Øyvind !

 

litt kjedelig å kjøpe noe som kun dekker et svært lite område i USA

 

Langt fra kjedelig og slett ikke så lite område, så lenge man liker VFR-flyvning. Har flydd i området i månedsvis, og fremdeles får jeg hakeslepp over de fantastiske detaljene. Det samme kan sies om Tongass Fjord X, som i tillegg byr på utfordrende værforhold og vill Alaska-natur.

 

Outerra er spennende framtid, men ORBX er spennende nåtid, og jeg tror ORBX klarer å utvide til det meste av USA ( og deler av Europa) lenge før Outerra har noe konkret å by på .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt på det jeg også med utalelsen her om "svært lite område".

Her er det sakset noe fra ett innlegg jeg hadde på dette fora for ett par uker siden:

 

FTX Pacific Fjords dekker ca. 305000 kvadratkilometer. Tongrass Fjords dekker ca. 90000 kv.km.

 

Når det gjelder Northern Rockies pakka fra ORBX vil den dekke mer av Washington State østover, deler av British Colmbia og Alberta i Canada, litt av Idaho og nordvestre del av Montana.

Denne pakka dekker ca 570000 kv.km.

 

Pacific Northwest pakka dekker ca.330000 kv.km.

 

Bare for å ha noe å sammenligne med er Tysklands flateinnhold ca. 327000 kv.km.

 

Hvis dette er for lite området å fly på i VFR-mode med den underholdningsverdien ORBX har lagt ned i detaljer så veit jeg jaggu meg ikke hva som kan være bra nok jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outerra er spennende framtid, men ORBX er spennende nåtid, og jeg tror ORBX klarer å utvide til det meste av USA ( og deler av Europa) lenge før Outerra har noe konkret å by på .

 

Det ville jeg likt å sett også, ORBX er i alle fall på rett utvikling selv om de i dag bare har lagt produksjonsplaner for en brøkdel av USA

 

"Svært lite område" er sett i forhold til USA som kontinent og landclass dekkende for det kontigentet. Selv om det blir feil å sammenligne grunnet teknisk kvalitet, var vel jeg mer myntet på et ønske om full dekning alla GEX USA/CANADA

 

Mer av alt ville jeg heller sett ORBX konsentrerte utviklingen sin mer myntet på Europa, Skandinavia osv. Det blir mer sentralt for meg og er selvsagt det området jeg velger å fly når jeg skal først fly. (tilhørighet)

 

Men vi kan ikke få det som vi vil ha det innimellom, men når det er sagt håper jeg at ORBX en gang i fremtiden tar sikte på å lage Scandinavia pakken.

 

Med nåværende utviklingshastighet til ORBX, vel for å si det slik, tror neppe vi ser at hele USA er dekket med det første.

 

Outerra er som nevnt en grafikk motor, noe jeg håper blir brukt i fremtidige prosjekt, eller aller best at Outerra videreutvikliger flysimulator delen som stand alone pakke, noe jeg svikter å tro de vil gjøre.

 

Men at noen adopterer grafikk motoren inn i nytt konsept, vel det er høyest sannsynelig at vil skje.

 

Nå kan vi ikke sammenligne de to, men at ORBX har satt ned pekestokken for hva FSX kan se ut som, det er under ingen tvil, fantastisk kvalitet, god teknisk design og variasjon. Bare så synd at progressjonen er alt for dårlig, (ikke så rart med tanke på kvaliteten)

 

Så ja, jeg ser avkastningen av å fly i mindre områder/regioner VFR, men savner dette på land/kontinent basis slik at IFR på langdistanse kan nyttes, noe som for meg er ti ganger mer viktig en lokal VFR flyging.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...