Eivin Stensø Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Da er det dags for å sette opp en ny Braathens Vintage fellestur igjen. Forslag på hvor og når? Og er det stemning for å bruke Fornebu? mvh Eivin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 [size:17pt]Jeg er med![/size] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg er med! Gleder meg. Calclassic DC-6B? Selv vurderer jeg om jeg skal gå for F-28 denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg ferierer, men om tidspunktet faller sammen med at jeg er innendørs, så er jeg definitivt med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Er det noen som vet om vi evt. kan få til ATC på Fornebu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Vi kan få til ENFB_TWR for anledningen mens approach må fortsatt være ENGM_APP så ikke trafikken går i konflikt med ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Hvordan få den på scopet da? Har i alle fall ikke den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 31. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2010 Scenery m/afcad ligger foresten i filbiblioteket. Fornebu scenery FS9 EDIT: Jeg forsøker å finne kart også. Som jeg fant i en annen tråd. Det viser seg at andre(Les Ivar) har organisert noe liknende før og da var det bare å rappe linkene hans. :grin: Kart FB: Aerodrome chart SID 06 SID 24 ILS 06 ILS 24 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ja, Norwegian Eagles har jo gjort det meste. Også Fornebu event. Det var forresten meget flotte turer! Sid og Star kart fant vi vel ut den gang ikke hadde så mye nytte for seg. Ganske mange av way og navpoints eksisterer jo ikke lenger og er fraværende i dagens airac. Så det beste er vel å koordinere en avgang med vectors fra engm_app. Jeg har forresten kart i PDF format liggende om noen bare må ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Vi må vel få koordinert hvilken flytype vi skal benytte oss av. Kjedelig om noen har DC-6, mens andre suser avgårde i F-27. :grin: En klassisk innenlandsrute hadde vel gjort seg godt her? Sørg forøvrig å koordinere dette med de store vise i VACCSCA, har fått litt småkjeft her og der for at jeg ikke har gjort dette tidligere når det gjelder Fornebu siden dette er en "inteteksisterende" flyplass. Når det kommer til kontrollerne, så blir det vel evt. Gardermoen approach som vil ta seg av luftrommet over Fornebu. Hva angår tower - hvorfor ikke bruke den gode gamle "se ut" metoden da det ikke finnes noe sektorfil om viser flyplassen? Ved hjelp av kart og god gammel navigering burde det være lett å finne flyplassen med litt hjelp fra ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ivar, VACCSCA har jo allerede opprettet en dialog her Vi kan få til ENFB_TWR for anledningen mens approach må fortsatt være ENGM_APP så ikke trafikken går i konflikt med ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Vi må vel få koordinert hvilken flytype vi skal benytte oss av. Kjedelig om noen har DC-6, mens andre suser avgårde i F-27. For ikke å snakke om en 737-200 eller F-28. Men det spørs vel litt på sektor-lengden. Vi får se det an når vi vet ant. deltagere, tidspunkt og rute. En klassisk innenlandsrute hadde vel gjort seg godt her? Noen forslag? Det hadde vært artig med noe annet enn Værnes og Flesland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Tromsø, Bodø, Bardufoss, Evenes er jo "eksotiske" plasser med nok av parking! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SB Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hvis dere er på utkikk etter no litt annet enn flesland og værnes... ENFB-(evt. ENXX)-ENAT. ENAT har jo et ganske utfordrende approach til rwy 29 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Hvis dere er på utkikk etter no litt annet enn flesland og værnes...ENGM-(evt. ENXX)-ENAT. ENAT har jo et ganske utfordrende approach til rwy 29 Det blir nok for langt. Det er så stor forskjell i speed på en DC-6 og en 737-200 at vi nok må ha kortere sektorer. Foreslår ENFB-ENVA-ENBO. I tillegg er det problemer knytta rundt fly man vanligvis ikke flyr og vanskelige approacher. Dessuten må vi tåle all slags vær da det ikke er sikkert at det er VMC på den aktuelle dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SB Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hehehehe. Yes, of course! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Syns vi bør bestemme oss for enten eller angående flytype. Enten en DC-6 flight eller Jet. Da blir det enklere med valg av destinasjon. Tromsø er jo en grei flight. Da rekker vi å returnere til Fornebu også evt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Syns vi bør bestemme oss for enten eller angående flytype.Enten en DC-6 flight eller Jet. Da blir det enklere med valg av destinasjon. Tromsø er jo en grei flight. Da rekker vi å returnere til Fornebu også evt. Greit. ENFB-ENTC-ENFB. Da kan vi si at det i utgangspunktet blir jet og at vi inkluderer alt fra 737-variantene til B767 og F28 Fellowship. Men hvis andre flytyper ønskes, feks DC-6 eller F27, må de ta av tidligere og passe klokka selv. Tenker det blir TM2 737-200adv eller Project Fokker F-28 på meg. EDIT: Jeg tenker også at dette er en slags VATSIM versjon av Gumball-rally. Det er om og gjøre å ha kulest farkost. EDIT2: Vi trenger en dato og deltagere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 For min del ser det ut til at jeg ikke har anledning før etter den 10. August. Etter denne datoen skal det litt til for å IKKE se meg ikledd det norske flagg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 For min del ser det ut til at jeg ikke har anledning før etter den 10. August. Etter denne datoen skal det litt til for å IKKE se meg ikledd det norske flagg! Det er jo bare en uke til og vi har enda ting og planlegge. Jeg tipper du rekker det med god margin. Setter opp en event-tråd når rammen rundt selve opplegget er klart slik at det blir mer oversiktelig for potensielle deltagere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 må finne ut hvilke fly vi skal bruke, så om jeg ikke kan bruke min 737, så trenger jeg litt tid til å evt finne ut av den evt nye flytypen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Da kan vi si at det i utgangspunktet blir jet og at vi inkluderer alt fra 737-variantene til B767 og F28 Fellowship. Men hvis andre flytyper ønskes, feks DC-6 eller F27, må de ta av tidligere og passe klokka selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 åååååååååja Visste det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 FS9 tur da? Fornebu er vel ikke til X ? :0) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 FS9 tur da? Fornebu er vel ikke til X ? :0) De som har X kan få æren av å fly fra feks GM/RY/TO. -Problem løst. EDIT: GM er kanskje best siden man da er sikret ATC dersom FB har det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Blir vel denne F28en som er gratis som er best da? http://fokker.avsim.net/F28.htm#F28__DOWNLOAD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Blir vel denne F28en som er gratis som er best da? http://fokker.avsim.net/F28.htm#F28__DOWNLOAD Jepp. Og den er helt alright å fly. Ikke suveren på noe vis, men helt grei. GND handling panelet er nøkkel til beherskelse av dette flyet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Holst Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette ser meget interessant ut! Har fokkeren, og har alt prøvd den på VATSIM, så er med her hvis jeg er hjemme (håper inderlig på det). Det jeg forøvrig lurer litt på er om FBU kun vil være forbeholdt denne eventen denne kvelden, eller vil det være en åpen lufthavn for alle? Vil jo helst få brukt den nå som den endelig 'åpnes'. Skulle også helst sett at vi hadde reåpnet denne lufthavnen for VATSIM bruk. Men den diskusjonen tilhører nok en annen tråd. Uansett, konge initiativ Eivin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Uansett, konge initiativ Eivin! Tusen takk! Så hyggelig. Uansett får du høre med VACCSCA ang permanent åpning av FB. I Hong Kong har de jo fortsatt Kai Tak åpen så det skulle jo være mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har vi forøvrig noe status på eventet? Fom. i morgen er jeg klar for dyst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.