Gå til innhold

Braathens S.A.F.E vintage flyers - Ny tur.


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Ja, Norwegian Eagles har jo gjort det meste. Også Fornebu event.

Det var forresten meget flotte turer!

Sid og Star kart fant vi vel ut den gang ikke hadde så mye nytte for seg. Ganske mange av way og navpoints eksisterer jo ikke lenger og er fraværende i dagens airac. Så det beste er vel å koordinere en avgang med vectors fra engm_app.

Jeg har forresten kart i PDF format liggende om noen bare må ha det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel få koordinert hvilken flytype vi skal benytte oss av. Kjedelig om noen har DC-6, mens andre suser avgårde i F-27. :grin:

 

En klassisk innenlandsrute hadde vel gjort seg godt her?

 

Sørg forøvrig å koordinere dette med de store vise i VACCSCA, har fått litt småkjeft her og der for at jeg ikke har gjort dette tidligere når det gjelder Fornebu siden dette er en "inteteksisterende" flyplass.

 

Når det kommer til kontrollerne, så blir det vel evt. Gardermoen approach som vil ta seg av luftrommet over Fornebu. Hva angår tower - hvorfor ikke bruke den gode gamle "se ut" metoden da det ikke finnes noe sektorfil om viser flyplassen?

 

Ved hjelp av kart og god gammel navigering burde det være lett å finne flyplassen med litt hjelp fra ATC. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må vel få koordinert hvilken flytype vi skal benytte oss av. Kjedelig om noen har DC-6, mens andre suser avgårde i F-27.

 

For ikke å snakke om en 737-200 eller F-28. Men det spørs vel litt på sektor-lengden. Vi får se det an når vi vet ant. deltagere, tidspunkt og rute.

 

En klassisk innenlandsrute hadde vel gjort seg godt her?

 

Noen forslag? Det hadde vært artig med noe annet enn Værnes og Flesland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er på utkikk etter no litt annet enn flesland og værnes...

ENGM-(evt. ENXX)-ENAT. ENAT har jo et ganske utfordrende approach til rwy 29

 

Det blir nok for langt. Det er så stor forskjell i speed på en DC-6 og en 737-200 at vi nok må ha kortere sektorer. Foreslår ENFB-ENVA-ENBO. I tillegg er det problemer knytta rundt fly man vanligvis ikke flyr og vanskelige approacher. Dessuten må vi tåle all slags vær da det ikke er sikkert at det er VMC på den aktuelle dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi bør bestemme oss for enten eller angående flytype.

Enten en DC-6 flight eller Jet.

Da blir det enklere med valg av destinasjon.

Tromsø er jo en grei flight. Da rekker vi å returnere til Fornebu også evt.

 

Greit. ENFB-ENTC-ENFB. Da kan vi si at det i utgangspunktet blir jet og at vi inkluderer alt fra 737-variantene til B767 og F28 Fellowship. Men hvis andre flytyper ønskes, feks DC-6 eller F27, må de ta av tidligere og passe klokka selv.

 

Tenker det blir TM2 737-200adv eller Project Fokker F-28 på meg.

 

EDIT: Jeg tenker også at dette er en slags VATSIM versjon av Gumball-rally. Det er om og gjøre å ha kulest farkost. ;)

 

EDIT2: Vi trenger en dato og deltagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del ser det ut til at jeg ikke har anledning før etter den 10. August. Etter denne datoen skal det litt til for å IKKE se meg ikledd det norske flagg!

 

Det er jo bare en uke til og vi har enda ting og planlegge. Jeg tipper du rekker det med god margin.

Setter opp en event-tråd når rammen rundt selve opplegget er klart slik at det blir mer oversiktelig for potensielle deltagere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget interessant ut! Har fokkeren, og har alt prøvd den på VATSIM, så er med her hvis jeg er hjemme (håper inderlig på det).

Det jeg forøvrig lurer litt på er om FBU kun vil være forbeholdt denne eventen denne kvelden, eller vil det være en åpen lufthavn for alle? Vil jo helst få brukt den nå som den endelig 'åpnes'. Skulle også helst sett at vi hadde reåpnet denne lufthavnen for VATSIM bruk. Men den diskusjonen tilhører nok en annen tråd. ;)

 

Uansett, konge initiativ Eivin! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...