Jump to content

Lars-Petter Holst

Members
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Lars-Petter Holst

  • Birthday 04/04/1991
  1. Hehe du sier noe der Og nå er jeg på vei over! Dessverre blir det Unicom foreløpig ut av Norge. Spent å se om ruta etter A Eraka er riktig mot EWR!
  2. Takk for raske svar! Hvordan er det med simulation rate over? Mente jeg leste ett sted at det var tillat med 4x speed up?
  3. God lørdag kveld! Jeg tenkte å ta det store skrittet ut i VATSIM-verdenen, og har lyst til å fly ENGM-KEWR. Har mange timer inne på VATSIM nå og er trygg på det meste av prosedyrer, derfor har jeg lyst til å ta utfordringen med å fly over "dammen", og med dette har jeg ett spørsmål: 1) NAT-ruter, hvordan skal jeg følge disse når jeg flyr fra Norge? Jeg har en rute fra Vroute som går via RATSU og rett "ut i havet" direkte til N5920, hvordan skal jeg finne en NAT som jeg kan "joine"? Dette er forøvrig ruten jeg får fra Vroute: ATLAP UN623 VALDI DCT RATSU DCT 5920N 5730N 5640N 5550N DCT OYSTR DCT STEAM N224E TAFFY DCT HANAA DCT ALB V213 SAX. Ellers er jeg inne på VATSIM-UK sin side og leser der, og der står jo mye veldig godt forklart Så nå lærer jeg meg hvordan man skal lese NATen, noe som er en utfordring da jeg ennå ikke helt har skjønt hva som er de vestgående rutene og de østgående.
  4. Satt i LN-DY(B?) fra Budapest. 2 timer forsinket etter stopp på Rygge.. Men god informasjonsflyt fra cockpit hele veien.
  5. Artig artig, 37 min nå. Sitter og følger med både live, og med en egen countdownclock (apple widget). Så dette blir historisk!
  6. Flott tiltak Anders! Også kjempe bra at du har staffet ENOR så mye i det siste, gjør flyvingen i Norge mye morsommere! Litt OT akkurat dette, men angående ENOR, det er ikke mulig å få hele sonen synlig (som ESSA) i VatSpy. Vet at Norge har flere kontrollsoner, men da vil det med første øyenkast se mer fristende ut å fly her, siden hele Norge har dekning. Vet ikke hvor mange som bruker dette programmet, og om det i det hele tatt lar seg gjøre? Tilbake til Christmas countdown, en gammel traver som står på min ønskeliste: ENFB_Twr (for oss som ikke greier å slippe taket) :whistle: God jul!
  7. Heisann! Kjempe bra at du postet denne tråden! Hvordan er det med studielån etc. hvis man tar en slik utdanning i Sverige? Og er det lurt å søke på flere fly-skoler (LFST, forsvaret, UiT) når man står ved terskelen til å ville bli flyger? Har allerede søkt forsvarets flyverskole og er på vei til å også søke UiT, LFST (Og kanskje nå denne) sånn at man evt kan prøve dette hvis plan 'A' (forsvaret) ikke skulle gå. Mvh Lars-Petter
  8. Fra www.flyprat.no: http://flyprat.no/showthread.php?t=76865
  9. Blir spennende å se hvordan arbeidet går videre. Har vært ganske stille inne på forumet og ellers på siden etter Bodø airshow i 08. Vet ikke om det er byråkratiet rundt registrering av maskinen det står på, men gjett om jeg skal være i Bodø ved første takeoff Ps. De tre starfighterne som flyr i USA er alle eks-norske starfightere! Så sannsynligheten for å se '637' i lufta er nok teknisk sett ganske stor Sier bare: Stå på videre! Støtter prosjektet fullt ut (Samt alle andre foreninger som tar vare på avdankete skjønnheter! ) Lars-Petter
  10. Kan være noe her Men bra hvis det er tilbake! var en utfordring å fly uten kartene i går :-P
  11. Takker for god service fra enzv_twr & enbr_twr! (+enzv_ctr & enso_I). Morro å fly med så mye trafikk! Lykke til videre på utsjekken
  12. Takk for bra service fra begge! Lykke til videre med treningen.
  13. Når åpner FBU_twr i kveld og hvor lenge blir det på??
×
×
  • Create New...