Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 10. mai 2010 Skrevet 10. mai 2010 Da er årets første flight til Bergen og Stavanger klar.Hvis ikke vulkan skyen vil ha det annerledes. I morgen Tirsdag 11/5 kommer ICE338 til Flesland 12.20. TF-FIK,ser det ut som. Drar til Sola kl 13.10,og drar derfra igjen kl 14.40. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Skrevet 11. mai 2010 Da ble det bytte av fly.TF-FIO kommer. Siter
Kristian Nørregaard Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Vi har ingen problemer i BIRK, så tænker den går som den skal? Siter
andreas nærbø Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 så den akkuratt når jeg kom ut av bussen meninga var at jeg skulle ta bilde Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Vet dere hvorfor avgangen fra Stavanger er innstilt fra 14.40 til 16.00? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Skrevet 11. mai 2010 hmmm,rart TF-FIO skal videre til Seattle,når det har landet på Keflavik. Dep fra Keflavik blir 19.00 Norsk tid.Det går,men ikke noen optimal stop over... Siter
Geir G Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Her er noen bilder jeg tok med mobilen på jobb idag... Nice! Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 Fine bilder Det er et nydelig fly! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Skrevet 11. mai 2010 Flotte greier!.Du kom deg inn i cockpit også ja.Ville ikke den kvinnelige co piloten bli med på bildet? :grin: Siter
andreas nærbø Skrevet 11. mai 2010 Skrevet 11. mai 2010 vakkert Hvordan får du all info Lars Petter? Da kan du kanskje finne ut hvilken som kommer til helga ? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Skrevet 11. mai 2010 Andreas,det kalles for kontakter Jeg kan bare se dagen før,hva som kommer osv. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Skrevet 15. mai 2010 ICE338 i morgen,blir TF-FIK. Hvis noen med kamera,enten i Bergen eller Stavanger hadde tenkt spotte i morgen. Samme tid for ankomst etc som tidligere. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Skrevet 16. mai 2010 Da var det TF-FIN som var satt opp ja.hehe. Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 METAR 161050Z 33011KT 8000 -RADZ SCT003 BKN005 08/07 Q1004 NOSIG RMK WIND 1200FT 32029KT Blir nok lite aktuelt å se den i dag ja. Siter
Tommy Bernes Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Hvis du kan se langt frem i tid er eg gjerne interessert i hvilken maskin som kommer den 30. Mai Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 Sånt vet man nok ikke før kvelden før Tommy. Men kan nok garantere at det ikke er TF-FIX. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Skrevet 16. mai 2010 Stemmer,Jeg ser det kun dagen før.TF-FIK har vært oppsatt til begge flyvningene,men de har forandret det hver gang :cry: TF-FIX kan sikkert til og bli oppsatt en gang også.I går fløy den BIKF-ESSA-BIKF-KBOS-BIKF. Og jeg som trodde at 757-300 ikke var ETOPS godkjent... :blush: Siter
Jonas Renhult Skaug Skrevet 16. mai 2010 Skrevet 16. mai 2010 For å "tease" andre flyspottere litt, så har TF-FIX nylig vært innom TRD Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 17. mai 2010 Skrevet 17. mai 2010 Åffr i alle daer skukke -300ern væra ETOPS gokjent a? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Skrevet 17. mai 2010 Jeg tenkte først og fremst på rekkevidden.Siden den er vel korter enn 200 modellen. Men da jeg tenker meg om så er alle icelandairs fly,bortsett fra en cargo 757-200F ETOPS godkjent. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 17. mai 2010 Skrevet 17. mai 2010 Det ville vært veldig rart om noen 757-200 ikke er ETOPS godkjent hos Icelandair. Det er veldig mye mulig jeg tar feil nå men jeg finner det rart at noen 757-200 i Icelandair ikke er ETOPS godkjent da alle har samme range (757-200 har felles lik range) og det har med info fra manufacturer. "ETOPS distances are based on the performance data generated by Boeing/Airbus. The 60 min distance is based on diversionary speeds of M80/310 KIAS. The B757 uses 433NM for their diversion distance, whereas the B767 uses 425 NM (for PW4000 series engines) & 422 NM (for GE CF6-80 series engines) for their 60min distances. My company, for simplicity sakes, came up with a general 420NM for our mixed fleet of planes, and the FAA approved it. " Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. mai 2010 Forfatter Skrevet 17. mai 2010 Dette ble jeg fortalt av en som jobber i IGS,da.Icelandair ground services. Hvert sitt fly har sin historie,med hva det enn skulle innebære .Samme som på en bil. Tviler ikke om du kan fakta om allt i flyverden.Men dette er fra folk som jobber med flyene daglig.... Siter
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Vet du hvilken som kommer på søndag? Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag? Siter
Kenneth Rønning Skrevet 28. mai 2010 Skrevet 28. mai 2010 Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag? Antar det kommer en -800 fra de, veldig typisk iallefall . Ikke arrester meg om jeg tar feil da, for jeg er ikke helt sikker . Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.