Gå til innhold

Icelandair til Bergen og Stavanger i morgen


Anbefalte innlegg

Det ville vært veldig rart om noen 757-200 ikke er ETOPS godkjent hos Icelandair. Det er veldig mye mulig jeg tar feil nå men jeg finner det rart at noen 757-200 i Icelandair ikke er ETOPS godkjent da alle har samme range (757-200 har felles lik range) og det har med info fra manufacturer.

 

"ETOPS distances are based on the performance data generated by Boeing/Airbus. The 60 min distance is based on diversionary speeds of M80/310 KIAS. The B757 uses 433NM for their diversion distance, whereas the B767 uses 425 NM (for PW4000 series engines) & 422 NM (for GE CF6-80 series engines) for their 60min distances. My company, for simplicity sakes, came up with a general 420NM for our mixed fleet of planes, and the FAA approved it. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...