Gå til innhold

Poll: FS2004 vs FSX


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Når det gjelder PMDG sin 737NGX så tror jeg fortsatt at jeg vil bruke FS9-versjonen på Vatsim en god stund til med mindre jeg vinner i Lotto og kan kjøpe en slags super-computer. Vil tro at FPS vil ligge omtrent på J41-nivå og det er desverre altfor dårlig til i det hele tatt å tenke på noe online flyging.

 

EDIT: Bare så det er sagt: Jeg ser ikke det store poenget med å fly rundt i stock-fly for å se på grafikken. Jeg vet det er noen av dere som liker det og det respekterer jeg selvsagt. -Hver mann sine gleder. Men ut i fra mitt bruk er FSX ubrukelig. ALTFOR resurs-sløsende. Bortkasta 700kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy Hansen

Ellers har jo ikke FSX noe nytt som FS9 ikke har.

Man trenger de samme addons og sogar er det viktigste og mest brukte flyet fortsatt ikke tilgjengelig.

 

Trenden er enda klarere blandt 3-4000 DVA brukere.

FS9 59%

FSX 41%

I lys av det du sier om mangelen på det mest brukte flyet, og med tanke på all svartmalingen jeg leser om FSX for online-bruk, syns jeg faktisk det også var en forholdsvis høy FSX andel.

 

Det er nok riktig å si som du gjør, at det ikke er allverdens mye nytt i FSX, men jeg syns ikke det er et spesielt godt argument likevel. Om jeg skal oppsummere veldig kort hva jeg selv setter mest pris på med det nye fremfor det gamle, så vil jeg si;

 

Flerskjerm-støtten.

Flyveegenskaper/dynamikk.

Alt jeg ser ut av vinduet på vei opp eller ned til/fra cruise.

At det ser mer akseptabelt ut også der jeg ikke har addons.

At jeg kan fly de mest avansert simulerte flyene vi har i dag.

 

Med unntak av det siste er ikke noe av dette direkte nytt, det er bare det samme gjort mye bedre. Så derfor mener jeg dette "ikke noe nytt" argumentet er litt tynt, eller (i mine øyne) en litt merkelig måte å se det på. :)

 

Uten øvrig sammenlikning og bare som et eksempel, så er det svært lite nytt i Windows-7 også, det er forsvinnende lite som ikke finnes i Vista. Likefullt vil jeg si 7 er betydelig bedre generelt sett fordi det gjør de samme tingene på en bedre måte.

 

Men hver sin smak, alt til sin tid, og sin bruk, osv. Jeg flyr fortsatt fra Vista, og hadde FS9 i bruk frem til ca 4 mnd siden. :grin:

 

PMDG 737 blir nok et vesentlig insentiv for å gå til FSX for mange, det er vi i hvertfall enige om Tommy. Dog tror jeg mange gjør klokt i forbli med den gamle en god stund til hvis det er mangel på resurser som er problemet i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg også betalte den nette sum av Kr 699,- for FSX Deluxe. Med andre ord et dyrt spill. Men på den annen side har det overlevd 3 Windows operativsystemer og fordelt på antall timer brukt ble det egentlig ikke så dyrt likevel.

 

Det som var verre enn prisen var at jeg opplevde FSX som nær ubrukelig på min daværende singelcore AMD A64 og GeForce 6xxx. Var som å rykke tilbake til begynnelsen med FS9 på Pentium-3 og GF4xx. Verden har heldigvis gått videre, selv om stadig fler og tyngre addons, flere skjermer og høyere oppløsning, fortsetter å gjøre ytelse i FSX til en utfordring for meg. Det vil det forbli helt til det dukker opp noe nytt, og forhåpentligvis bedre program som flightsim- grunnmodul. :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var verre enn prisen var at jeg opplevde FSX som nær ubrukelig på min daværende singelcore AMD A64 og GeForce 6xxx. Var som å rykke tilbake til begynnelsen med FS9 på Pentium-3 og GF4xx. Verden har heldigvis gått videre, selv om stadig fler og tyngre addons, flere skjermer og høyere oppløsning, fortsetter å gjøre ytelse i FSX til en utfordring for meg. Det vil det forbli helt til det dukker opp noe nytt, og forhåpentligvis bedre program som flightsim- grunnmodul.

 

Kunne ikke vært mer enig. Håper vi får noe helt nytt snart som ikke har basis i steinalder-teknologi. At det er et stort potensiale i forhold til ytelse, online muligheter og bedre simulering av flyegenskaper ser man på andre produkter som Lock-On, Pacific Fighters osv som overgår FSX i handling noe så til de grader. Disse produktene begynner faktisk å dra på årene også. Det sier litt om hvor utdatert FS er. I tillegg er det en del interessante grafikk-motorer som blir utviklet i disse dager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å krangle om hva som er best mellom FS9 og FSX er som å diskutere PC og Mac egentlig. Eller ATI og nVidia.

Jeg foretrekker FSX grunnet scenery under VFR flyging og dynamikken i det ettersom jeg liker low and slow istedet for store flyplasser i Vatsim og mere.

Jeg har ikke den beste maskina til slikt, men det hangler og går.

 

Når det gjelder 737NGX som kommer så tror jeg de fleste vil få performanceproblemer, eller så får de til en koding som gjør at det ikke blir store FPS tapet. Time vil show som Blodstrupmoen sa så fint.

 

Folk vil alltid diskutere at ditt og datt er bedre enn dutt, så synes egentlig at diskusjonen kan avsluttes her.

Paulo leverer bilder i ren nytelse fra sine turer i 737 høyt oppe i det blå, og Jan Arild leverer tilsvarende av Porter/Beaver i low and slow.

Det er 2 forskjellige verdener.

Noen liker mora og andre liker dattera. Mange mødre er Milf, men det finnes bra døttre der ute og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 737NGX som kommer så tror jeg de fleste vil få performanceproblemer

 

Dem har jo sagt utallige ganger at dem som drar MD11/747/J41 bra, skal takle NGX å. Det har jeg stor tro på. Synes ikke alle skal pisse i buksa fordi dem er redd for at dem må ha en superpc for og dra NGX.

Men er vell ikke så mye som skal til for å kjøre FSX brukbart da, bare å tweake systemet rett!

 

Helt riktig Kristian.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...