Gå til innhold

Stort 4-motors mil. jet over Torp 7/8 kl.15


Gunnar Flak

Anbefalte innlegg

Hei "[smil]"

 

jeg stoppa innom TRF en liten stund idag på vei hjem fra Grimstad, å da var det en B-707 NATO/OTAN merka som drev med landingsruunder, jeg så 2 stk tuch and go før jeg dro videre, jeg hadde scanner med,men jeg fant ikke frekvensen til tårnet så jeg hørte den ikke på radioen, jeg hadde ikke hørt så mye der heller når den dro opp, skal si den saken der lagde lyd *Musikk for mine ører*.

 

Det var forresten litt rart å se ett fly som for meg så ut som en AWACS men uten talerknen på taket,men at det var en B-707 av en eller annen sort er jeg ikke i tvil om

 

Best flyi'n regards

 

Sten Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nå nettopp pusse tennene mine, før jeg hørte en lyd som jeg viste overgikk selv Ryanairs gamle 727. Jeg løp ut kjellerdøra, og der var flyet, rett over hustaket mitt, bare noen hundre meter oppe. Flyene som skal lande sørfra på Torp kommer gjerne veldig nære huset mitt, men denne var altså RETT over huset mitt, plus at den fløy mye lavere enn de vanligvis gjør!

 

Synes bare det var ganske kult og ville dele det med dere "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even: Står på feltet til planteskolen... "[blink]"

 

La opp et nytt bilde nå som viser hvor nærme man kommer. Bildet er tatt uten zoom.

Rimelig nærme, eller hva?

 

Et tips om noen skulle legge turen til Torp Planteskole:

Ikke stå bak flyene når de tar av! Selv om rullebanen ligger høyere enn jordet der så følger jetstrålen bakken bortover, og gresset ligger flatt 100 meter utenfor gjerdet!!

 

Andre bilder tatt ved planteskolen:

Widerøe Dash 8-Q400

Karthago Airlines B737-300

Widerøe Dash 8-300

Ryanair B737-800

Widerøe Dash 8-Q400

Widerøe Dash 8-Q400

Bellanca Super Decathlon

Ryanair B737-800 take-off

Goodjet A320-212

 

Bildene er tatt med alt fra 0 til 7x zoom (35-250mm)

 

[ 09-08-2002, 14:06: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ble jeg varslet om dette da den skulle begynne ILS-innflyginger fra nord, så den er avfotografert... "[stort

Rykende ferske bilder av E-3B AWACS (90452) på innflyging til Torp fra nord

 

Desverre så ble den sendt bort etter tre touch'n'go fra nord etter at tårnet hadde mottatt over 50 klager på støy..?? "[Forvirret]"

 

Det var da ikke noe støy der? Hørte bare lifflig motorlyd jeg.. "[stikk

 

[ 09-08-2002, 12:57: Endret av: Kenneth G. Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...