Gå til innhold

Torkel Christensen

Members
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Torkel Christensen

  • Bursdag 07. des. 1978

Torkel Christensen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ok. Da fungerer ting meget bedre, men et par spm; Var på Gatwick ground frekvens, og fikk beskjed om å kontakte unicom etter t/o.Trykket på ATC dierctory i SB host, og dobbeltklikker på unicom. Ingenting skjer, fortsatt på Gatwick ground. Får skifte over på en rekke andre frekvenser, kommer bare ikke inn på unicom .For å komme meg inn dit, måtte jeg manuelt skifte over til unicom i AVC (disconnecte og så connecte.) Fryktelig tungvint. En annen ting, -Det var tett med trafikk på Gatwick på radioen, men ingen fly og se...Det er vel meninga at trafikken skal være synlig? MVH Torkel
  2. Heisann, Nå kan det se ut som jeg har fått logget meg på, i allefall på AVC. Har hatt komunikasjon med en dude i USA Det var passordet som var feil, brukte passord med bokstaver,slik som på Vatsim, men det riktige var altså det med nummer. Er et vindu i SB som lyder; "(private) server: onto any of the VATSIM.net servers. REV 01.10.02.2342" Leser instruksjonen på vatsim.net, 103d vedr. squawkbox, men blir egentlig ikke så veldig klok på hva man skal gjøre etter at man har logget seg på. Står nå på KEWR og skal ta ldg runder. (har filet plan) AVC står i rw.avsim.net/UNICOM. Prøvde å kalle opp, men fikk beskj at jeg var i UNICOM og at jeg ikke kunne snakke med dem. Hvordan får jeg endret til EWR_TWR. Vatsim serveren står riktig innstilt, nemlig på USA-SE. Sjekker serverne opp mot servinfo b.t.w. Takker for gode råd så langt. Er keen på å file plan, kommunisere på voice og sist men ikke minst fly!! Anyone? MVH T.
  3. Problemet er at jeg ikke får koplet opp på PC/SB server. Tydeligvis feil pilot-registration number og passord. bruker vatsim ID og passord der. (samme som når logger inn på Vatsim-sidene - funker da!) Selv når jeg lar pilot reg nr og password være "blanke" og connecter, får jeg samme popup, "Your callsign was not found! You must log on an Vatsim server before joining a voice channel" Pilot reg nr og Vatsim id er to forskjellige koder da eller hur? MVH Torkel
  4. Ja, samme callsign i AVC som i SB. Når du sier at "jeg må sørge for å ha en fungerende server i AVC oppsettet", er det server/room ved "connection", eller VATSIM autentication Server? Skal det forresten alltid stå "rw.avsim.net/UNICOM" i server/room boksen? Ser ikke helt sammenhengen mellom connection siden og pilot info siden i AVC.. Når jeg går inn på ServInfo kan jeg ikke se megselv der, så det tyder nok på at jeg ikke er oppkoplet mot Vatsim. Når connecter til PC/SB server, må man vel velge den samme server adr. som er "lagt til" i AVC, eller er jeg helt på jordet nå? T.
  5. Holder på med Vatsim for første gang, og har litt trøbbel med å kople meg opp. Dette gjør jeg: Starter SBrelay starter fs9 - multiplayer (callsign LN-TAC) - så join Modules - Host SB starter squawkbox Endrer callsignet mitt til LN-TAC og filer en såkalt "newbie" F.P , ldg patterns på Kastrup. I.f.m med "connect" går inn på server 137.56.42.18 VS-EUROPE-C (har forøvrig prøvd flere servere uten å lykkes) I roger Wilco server boksen står det "rw.avsim.net" Jeg skriver inn Vatsim id og passord og callsignet stemmer. Jeg trykker connect og da oppstår problemet: AVC popper opp og det kommer en feilmelding, "Your callsign was not found! You must log in on an VATSIM server before joining a voice channel" Hva gjør jeg galt? Takker for alle svar, MVH Torkel
  6. Men Helge, en gang må man jo begynne. Som Tommy sier så er det forskjell på folk,- mange 17-åringer er seriøse og skikket for flysertifikat. Andre er det absolutt IKKE, uansett alder. Skolesjefene og instruktørene i de ulike flyklubbene/skolene har såppass innsikt og erfaring at de klarer å sile ut uegnede piloter. Aner jeg et snev av misunnelse......? MVH Torkel
  7. Joakim, Det var sikkert PIA sin 747. Den var på en kort visitt på Gardermoen i dag! MVH Torkel
  8. Helge Bø : Man trenger så absolutt ikke å heve aldersgrensen til 25 år for å ta flysertifikatet! Hendelsen du nevner med småflyet som fikk strukturelle skader under landing kan skje hvem som helst, ikke bare yngre piloter. Slike uhell er også veldig skjeldne. I rapportene til HSL er de aller fleste luftfartshendelsene/ulykkene med menn godt over 25 som flyr, og i noen av tilfellene med mye timer.. Å trekke inn Avdalulykken som ett eksempel på at norske privatflygere er dårlige, blir for dumt spør du meg. Piloten som fløy visste helt sikkert om farene ved lavtflyging, men valgte å ignorere det. Som det nevnes ovenfor i denne tråden er dette ikke kunnskapsrelatert, men holdningsrelatert. Det som er viktig er å fly mye, og trene spesielt på landinger. Man kan fort bli veldig "rusten". Skal man ut og fly i f.eks sterk sidevind og ikke har fløyet på noen måneder er det alltids lurt å ta med seg en instruktør og trene "touch and goes", evt. airwork hvis man føler for det. Landingsdugnaden er et suverent tiltak, er selv i full gang med den. Å trene på landinger trenger ikke nødvendigvis bli så dyrt. Er man i lufta en halvtime får en kjapt 4-5 landinger, og det hjelper mye! Hvis man i tillegg får med pax, deler man på kostnadene. Hilsen Torkel Christensen [ 22-07-2002, 12:01: Endret av: Torkel Christensen ]
×
×
  • Opprett ny...