Gunnar Flak Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Den drev 'touch and go' e drøy halvtime med kallesignal NATO 10. Det var ikke AWACS-antenne på den. Noen som vet hvilken flytype det var? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Det kan være NATO's AWACS øvelses fly. Det er Boeing 717, og de er likedan, bare at den ikke har AWACS anennen' Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Har ikke hørt at NATO bruker Boeing 717, tror heller du så en 707..... Jens-Ole Siter
JM Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Jeg så et 4-motors over Oslo i dag ca kl. 2, retning mot Gardermoen. Åssen fly/selskap var det? Takker for svar! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 hehehe, beklager.. min feil.. mente 707 vet du=) Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 2 stk "Hercy" (C-130 fra USAF) har flydd treningsrunder VFR over Østlandet i hele dag.. bl.a. med 3-4 touch and goes på Gardermoen.. hvor de også er stasjonert. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Tja... NATO har hatt mange runder med B707 på Torp de siste årene, så det er vel neppe usannsynlig. Selv var jeg på ei strand langt fra Torp på den tiden, ellers så ville jeg vel ha hørt den selv.. Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Jeg så så for 30 min 3 Orion fly som kom fra MES VOR å som fløy mot Gardermoen..... ----------------------- Geir Fjellro Løitegård [ 07-08-2002, 22:57: Endret av: Geir Fjellro Løitegård ] Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Hei jeg stoppa innom TRF en liten stund idag på vei hjem fra Grimstad, å da var det en B-707 NATO/OTAN merka som drev med landingsruunder, jeg så 2 stk tuch and go før jeg dro videre, jeg hadde scanner med,men jeg fant ikke frekvensen til tårnet så jeg hørte den ikke på radioen, jeg hadde ikke hørt så mye der heller når den dro opp, skal si den saken der lagde lyd *Musikk for mine ører*. Det var forresten litt rart å se ett fly som for meg så ut som en AWACS men uten talerknen på taket,men at det var en B-707 av en eller annen sort er jeg ikke i tvil om Best flyi'n regards Sten Arne Siter
Roald Hansen Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 I en tidligere tråd er det gitt god info om disse flyene (NATO har tre slike) - til og med C/N fra Boeing!! Hilsen Roald Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 NATO AWACS og 707 har gjort flere hundre Touch and Goes på Rygge i sommer. Noen ganger har de holdt på i over 2 timer. Mvh Jens-Ole Siter
Torkel Christensen Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Joakim, Det var sikkert PIA sin 747. Den var på en kort visitt på Gardermoen i dag! MVH Torkel Siter
Clamer F. Meltzer Skrevet 8. august 2002 Skrevet 8. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Sten Arne Bryde: skal si den saken der lagde lyd *Musikk for mine ører*. Den lyden kunne jeg kjenne igjen hvor som helst etter å ha bodd i 4 år under innflygningen til den ene banen på Geilenkirchen Clamer Siter
Sean Berntsen Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Skulle nå nettopp pusse tennene mine, før jeg hørte en lyd som jeg viste overgikk selv Ryanairs gamle 727. Jeg løp ut kjellerdøra, og der var flyet, rett over hustaket mitt, bare noen hundre meter oppe. Flyene som skal lande sørfra på Torp kommer gjerne veldig nære huset mitt, men denne var altså RETT over huset mitt, plus at den fløy mye lavere enn de vanligvis gjør! Synes bare det var ganske kult og ville dele det med dere Siter
Even Kalleberg Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Var et AWACS fly av et eller annet slag. Ska ta bilde hvis det kommer en gang til. Bor midt i innflygninga selv. Men det ligna jo på en E3 som dette. [ 09-08-2002, 10:39: Endret av: Even Kalleberg ] Siter
Even Kalleberg Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Fikk tatt bilde, men vet ikke helt kvaliteten. Skal "fremkalle" det nå. Siter
Even Kalleberg Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Du kom nok endel nærmere enn meg der, Kenneth.. Så på det jeg har tatt og det blir for lang avstand. Står du på den veien på nordsiden av rullebanen? Fra Tassebekk og forbi planteskolen på Torp? Siter
Johannes Winther Farstad Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Jeg stod å spilte golf fra driving rangen på MOA utenfor ålesund, da jeg så et 4-motors fly (så ut som en 747-x) fløy i ganske stor høyde over oss. Klarte ikke å se hva det var, men var også opptatt med å golfe, da...=) Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Even: Står på feltet til planteskolen... La opp et nytt bilde nå som viser hvor nærme man kommer. Bildet er tatt uten zoom. Rimelig nærme, eller hva? Et tips om noen skulle legge turen til Torp Planteskole: Ikke stå bak flyene når de tar av! Selv om rullebanen ligger høyere enn jordet der så følger jetstrålen bakken bortover, og gresset ligger flatt 100 meter utenfor gjerdet!! Andre bilder tatt ved planteskolen: Widerøe Dash 8-Q400 Karthago Airlines B737-300 Widerøe Dash 8-300 Ryanair B737-800 Widerøe Dash 8-Q400 Widerøe Dash 8-Q400 Bellanca Super Decathlon Ryanair B737-800 take-off Goodjet A320-212 Bildene er tatt med alt fra 0 til 7x zoom (35-250mm) [ 09-08-2002, 14:06: Endret av: Kenneth G. Sørensen ] Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. august 2002 Skrevet 9. august 2002 Selv ble jeg varslet om dette da den skulle begynne ILS-innflyginger fra nord, så den er avfotografert... Rykende ferske bilder av E-3B AWACS (90452) på innflyging til Torp fra nord Desverre så ble den sendt bort etter tre touch'n'go fra nord etter at tårnet hadde mottatt over 50 klager på støy..?? Det var da ikke noe støy der? Hørte bare lifflig motorlyd jeg.. [ 09-08-2002, 12:57: Endret av: Kenneth G. Sørensen ] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.