Gå til innhold

Til ettertanke


Jarle Pedersen

Anbefalte innlegg

Når jeg reg. meg her var det en meget hyggelig tone i alle topic, og alle hjalp alle. men de siste mnd. har denne trenden endret seg dramatisk. Er fortsatt folk som hjelper, MEN de kan risikere å bli driti ut i dette forumet hvis de svarer "feil"

 

Poenget mitt er at dette ramler sammen som et korthus nå, medlemmer spør om hjelp, og får ikke svar pga. frykt for andre som kommer inn og vet bedre. Vil tro slik jeg skjønner det så er dere alle fullt utlært piloter? (real pilots) både sivilt og militært...?

 

Hvis noen svarer noe, så blir de uthengt som idioter som ikke kan en dritt! Men gutter og jenter... husk dere var en gang nybegynnere dere og, og de spm. som kommer nå er de samme som dere spurte en gang i tiden.

 

En annen sak er deres politiske syn på det meste, i vår virtuelle verden finnes verken AP, H, SP, FRP eller noen andre parti. Hold dere til sim, og hva den står for. Og om SAS eller Norwegian er best driter vel de fleste i! DETTE er forum for sim flights... NOT REAL!!!

 

Takk for meg for nå... og det er ikke uten grunn jeg trekker meg mere og mere ut av dette forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en del av den normale ups and downs her på forumet. Det går cirka et år eller to mellom hver gang en tråd som dette dukker opp.

 

Husker for 4-5 år siden så ble fremtiden til FS.no svartmalt da mange "veteraner" følte at drittungene hadde rasert forumet med deres holdninger og væremåte.

 

Hang in there, det blir alltid bedre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er en gruppe spesielt, men de fleste brukerne generelt som har havnet inn i en slags "Just F'ing Google It"-holdning - med mindre de trenger hjelp selv. Videre; når folk diskuterer her og aldri ser hverandre så virker det som om stemingen blir mindre og mindre ydmyk for andres meninger eller når noen skriver noe feil. Slik er det på de foraene jeg er på for tiden; ikke bare på dette. Men en tråd verdt til ettertanke; det er dette absolutt. Man kan nesten merke det dersom man treffer mange av forumdeltakere på sosiale sammenkomster at stemningen er litt annerledes i ettertid. -I alle fall iblant de som møtte hverandre. Kanskje fullt navn (som vi har) og passfoto-avatar hadde gjort susen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært her i flere år nå, og husker spesiellt når ett flertall av veteranene forlot samfunnet i felleskap. Dem om det. Det er plenty folk her inne som vil og kan svare på spørsmål. Idioter møter du over alt;) Kos deg med den kunnskapen som finnes på forumet, for den er formidabel. Husker enda når jeg som fersk simmer sendte MAIL til en av utviklerene på gamle Norway 98 med spørsmål om hvordan jeg traff rullebanen i rett vinkel:) Fikk ett noe rastløst svar, dog utfyllende, koser meg enda med forumet pga dette. Er mye kunnskap her inne, det gjelder kun å inspirere folk til å gidde. Ikke la fjortisene ødelegge for en fin hobby;)

 

Mvh

 

Chris

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,diskusjoner om politikk og SAS/Norwegian holder jeg meg ganske enkelt unna.Jeg leser disse trådene,de har en viss underholdningsverdi,og jeg kan mene noe om det som blir diskutert,men vil ikke bli viklet inn i diskusjonen selv.Det minner meg om fest på lokalet og fyllekrangel utenfor.Blander man seg inn,blir man gjerne smokket rett ned.

Og når det gjelder å hjelpe,så gjør jeg gjerne det.Men:Når jeg bruker tid og engasjement til å prøve å hjelpe,og etterspør endel vitale opplysninger,og istedet får fleipete svar tilbake,og blir latterliggjort av trådstarter,vel,da mister jeg lysten til å svare på slike tråder også.

 

Dette forumet er spesielt ved at det ikke er aktive moderatorer tilstede.Så da må vi moderere oss selv,kan man si.Ikke like enkelt for alle,nei.

 

Tilslutt:Jeg har drevet med flysim siden 1990,men lærte mer på 6 måneder etter at jeg ble medlem her,enn jeg hadde lært på de 14 årene før jeg ble medlem.Så forumet har absolutt sin verdi for flysimentusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg Jarle, jeg opplever det også slik, men det blir nok bedre igjen :) . Jeg tenkte på å lage nettopp en slik tråd, selv om jeg dog ikke har gjort det fordi jeg ikke torde. Selv har jeg gjort en del fullstendig idiotiske ting på forumet her, det vet jeg, men jeg har endret mine holdninger etter prat med personer her på forumet. Selv om det ikke var noe artig samtale kan jeg nok si at den var bra for meg på mange måter, jeg har sluttet å skrive innlegg i en del tråder, med mindre jeg er helt sikker i min mening. For min del tror jeg det er bra. Det er snart sommer nå Jarle, folk blir mer glad og mer positiv, de får også mer energi, det vil bli en gladere og mer hyggelig tone etterhvert som sommeren nærmer seg. Det er bare å holde ut Jarle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser slike tråder hele tiden, og mange er helt enige i at noe må gjøres, og at det finnes mange "idioter" her inne som ødelegger for "oss". Og i alle trådene er det en fellesnevner: Det er de andre som er tullinger, ikke meg selv. Og da klager man på de andre, uviten om at man selv holder på akkurat slik selv. Om ikke ellers, så i skrivende stund!

 

Man kan ikke forandre andre, kun seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...