Gå til innhold

Maycom AR 108 Erfaring?


Anbefalte innlegg

Helt grei radio. Har hatt ett par av dem opp gjennom tiden, og jeg syntes nå rekkevidden var grei. Satt nå her på Kolsås og hørte politiet i Oslo helt greit. Og det med fjellet i mellom...

Men det hadde vel blitt billigere og kjøpt den i Sverige, nå med kronekursen osv...hvis du skal en tur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Thorvald Follestad:

Hei, Terje!

 

Har du prøvd den på flytrafikk?

Jeg har prøvd den på flytrafikk.

Synes ikke rekkevidden er den beste.

Bor i en høyde litt over Lillestrøm (Rælingsåsen), og her kan jeg kun høre flyene....ikke tårnet....på Gardermoen da selvsagt.

Nå skal det sies at jeg kun har brukt mottakeren innendørs her i området.

 

Ellers funker AR-108 greit. Eneste må være lyden. Den er litt for svak ved bruk utendørs.

Kanskje en ørepropp kan løse den saken? "[smil]"

 

[ 30-07-2002, 00:01: Endret av: Geir Gundersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "[smil]"

 

jeg har gode erdaringer med Maycom'en selv, den er liten å grei å ha med,men den har begrensa rekkevidde og som Geir sier den har veldig dårlig lyd. Hvis du vil ha Maycom'en så anbefaler jeg extra antenne samt hodetelefoner, jeg har ett par som er laga for Walkman,men denne funker helt fint, skjønt det er bare lyd på den ene av dem.

 

Jeg har i tillegg til Maycom'en både Uninden UBC-220 og en Uninden 3000 XLT- begge disse er helt rå spsielt den siste. her er det rekkevidde så det holder lenge, den har STORT frekvens område, lang batterilevetid (og medfølgende oppladbar batteripakke med lader). Denne koster på svinesund ca 2600 svenske kroner (da jeg kjøpte den for ca 1 år siden). som med dagens kurs er ganske så gunstig sammenlikna med norske kroner. Du kan i det hele tatt spare en del kroner ved å reise til sverige hvis du har muligheten til dette. Men det er klart det kommer litt an på hvor mye du vil legge i det.

 

lykke til med valg og kjøp

 

Sten Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Thor Magne Hasselø:

Jeg synes denne er kjempebra:

Som nevnt i et tidligere innlegg så er ALinco DJ-X3 den scanneren som gir mest for pengene.

Den er satt ned til kr 1990 hos RM.

Og den scanner alt fra 0 til 1300 Mhz og den har til og med Stereo FM radio for de som trenger det...

Det er totalt 700 minnekanaler så her kan du legge inn de fleste flyfrekvensene hvis du ønsker det.

Jeg pleier å bruke headset som også fungerer som aktiv antenne med denne.

Det eneste negative her er at den innebygde høyttaleren er liten og gir litt dårlig lyd men med headset er lyden krystallsterk!

Dessuten kunne den scannet litt raskere men for denne prisen og med tanke på vekten (bare 100 gram) så er den utrolig artig å ha.

Anbefales!

"[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Geir Thorvald Follestad:

Takk for svaret, Geir.

 

Kjenner du eller noen andre til bedre alternativer med god rekkevidde?

 

Happy Flying!

Jeg har desverre ikke erfaring med andre, dette er den eneste mottakeren jeg har hatt, eller har om du vil. "[smil]"

Ellers er vel UBC scannerne fra Uniden et greit valg....

Disse er i forkjellige prisklasser ettersom hvor høyt opp på båndet du ønsker å gå. Den dyreste håndholdte scanneren kan nå opp til 1,3GHz

 

RM Trading har en antennepakke til AR-108, dette vil sannsynligvis øke mottaksforholdene betraktelig.

Vurderer å prøve den selv.

 

http://www.rmtrading.no/default.asp?CatID=2&DepID=2&MenID=1&ArtID=2

 

RM Trading har forøvrig et bra utvalg av scannere og annet radioutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...