Gå til innhold

Golfere kom frem. Bagasjen fikk tekniske problemer


Karl Mathias Moberg

Anbefalte innlegg

Først nå kom saken frem i Aftenbladet?

 

http://www.f-b.no/nyheter/golfutstyret-sto-igjen-pa-flyplassen-1.5009932

 

I følge folk på Scanair er dette helt normalt og skjer et par ganger i året. Kombinasjonen golfbagger, vektbegrensninger og 2 ukentlige avganger er noe som er dømt til å skape trøbbel.

 

 

Forskjellen er at Norwegian er LCC, samarbeider ikke med andre, så de kan ikke sende det med andre selskap.

 

Det kan f.eks SAS.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg driver litt med dette på Rygge

Folk får sjekke inn golfbagger på forhånd ikke si dem har 1 eller 2 kolli og det er 20 kg.Sjekker dem inn 2 kolli og det er 40 kg.Kommer dem da til skranken med en golfbag på ja jeg vet ikke mye den veier men den er myer tyngre enn 20 kg,har selv løftet dem inn i flyet.Så det er klart når 60 passajerer gjør dette blir det jo vel tungt.Som regel går dette bra med noen få hvis det er det.

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess da...det var ca 1,2 tonn med golfbagger som måtte av..

 

90% av de golfbaggene der var ikke bare pakket med golfkøller for å si det sånn :P

 

det jeg syntes er rart er at de ikke klarte å fikse en 800 maskin... nesten stappa fly og han kunne bare ha med seg 2,5 tonn bagasje...og det er tyrkia det er snakk om.... hm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg vet hadde han med seg 12,5 tonn med fuel... 3,5 tonn ca med bagasje (inkl. golfbagger)

 

det var vel en 142 passasjerer og tror jeg...tett opp imot fult..

Det var det tallene sa den dagen det her skjedde...

 

Det jeg syntes var rart var at han kun kunne ha med seg 2,5 tonn med bag..det er ikke veeldig mye...flere ganger lastet godt over 3 tonn uten store problemer men... det var vist mye motvind neddover og så han hadde med seg en god del fuel..

 

that's all i know iallefall =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kan vel fortelle virkelig hva problemet er, men det kan godt hende de gjorde for det er vel ingen her som sitter helt på fakta?

 

Jeg synes at golferne kan slutte og forvente og tro de er overklasse. Da har de vel rå til privatfly vel...? :mad: . Synes de kan være fornøyd siden de hadde ikke klart de noe bedre selv. De kan faktisk bare slutte å syte så jævlig, Norwegian gjør det bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en kan vel fortelle virkelig hva problemet er, men det kan godt hende de gjorde for det er vel ingen her som sitter helt på fakta?

Jasså gitt? :whistle:

Om vekten eller volumet av bagasjen er for stort sier det seg selv at ikke alt kan bli med. Dette skjer heldigvis stort sett bare når man har med golfbags, som kan settes igjen og ettersendes uten større konsekvenser. Golfkøller kan eventuelt leies de dagene golferne må vente på sine egne. Alternativet er å sette igjen kofferter med klær, medisiner og andre nødvendige ting. Kanskje golfgjengen skulle lest hva de godtok da de kjøpte billettene?

 

9.4 Innsjekket bagasje

[...]

c) Innsjekket bagasje vil bli befordret på samme fly som passasjeren

d) Unntak: Hvis deler eller all bagasjen en passasjer ønsker å sjekke inn ikke kan

bli akseptert på grunn av lastekapasiteten til flyet, kan flyselskapet bestemme

å la angjeldende bagasje bli ettersendt på en av flyselskapets neste flygninger

eller på et annet selskaps avgang

http://www.norwegian.com/Global/norway/kundeservice/reglerogvilkaar/GENERELLE_VILKAAR_FOR_BEFORDRING.pdf

 

Og ja, SAS har tilsvarende:

8.6.3 Vi vil gjøre vårt beste for at innsjekket bagasje transporteres på

samme fly som deg. Innsjekket bagasje som ikke transporteres med

samme fly, vil imidlertid bli ettersendt så snart praktisk mulig, dersom ikke

gjeldende lov krever at du må være til stede ved tollklarering. Dersom

bagasjen din er forsinket, kan bestemmelsene i artikkel 15.4 komme til

anvendelse.

http://www.sas.no/upload/Norway/PDF/Befordringsvedtekter_jan10.pdf

 

Og SAS reiser også fra bagasjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje golfgjengen skulle lest hva de godtok da de kjøpte billettene?

 

Var vel heller det jeg mente? og at golferne må slutte å tro de er så mye og kan så mye. De må være fornøyd med det de fikk med seg, for de er jo en overklasse som tror de kan skylde på Norwegian, men det kan de ikke. For en kan ikke bryte regler bare for at en gjeng med overklasse golfere skal bli fornøyd. Dessuten hadde det samme hadde skjedd om det hadde vært Sas eller Ryanair eller noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette har jo ingen ting med golf og gjøre, dette er så enkelt at når du ikke betaler noe så får du ikke noe. Kort forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...