Erlend Andrè Larssen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Kjedelig sak for flymiljøet. Får håpe det var smellet i isen som ble dødelig, ser ut som helikopteret ble ganske smadret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Rart hvordan media blåser opp denne saken her, men når tilsvarende ting skjer på veien, da er det bare liten artikkel. Ikke spesielt rart. Sånn har det alltid vært. Flyulykker skaper større interesse og oppleves som mer dramatisk enn bilulykker. I dette tilfellet var det nok også kappløpet med tiden fordi man en stund håpet at det var mulig å finne noen i live. Og i diverse fly/luftfartsforum (inkludert dette) ser vi jo også at interessen og engasjementet for flyulykker er større enn for andre flyrelaterte saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Enig med deg Jan. Og at flyulykker er MYE mer uvanlig enn ulykker på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Grunnen til at media gjør flyulykker så store i media; De elsker og sette luftfarten i et dårlig perspektiv, spesielt med store ulykker.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det tror jeg på ingen måte er avisenes agenda. Poenget med det er jo at det er flere hundre som dør av gangen, noe som fører til at mange tusen mennesker kan bli berørt. I tillegg er det jo slik at det er fascinerende at blikkbokser på flere hundre tonn i det hele tatt kan fly. Det regner jeg med at dere er enige i Og snart har vi minst 8 sider i denne tråden, så vi kan ikke si at avisene er så mye mer interessert i slike saker enn oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Tok detaljebilder av dette flyet 17 juli 2007... Selv om det er ganske meningsløst i sammenheng med en fatal ulykke så kommer reprisen her... Fant ingen søk på Fs.no så jeg linker til et naboforum som hadde det i arkivet: Bilder LN-OCV 17 juli 2007 (scanairforum) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Neida, tror ikke det. Vi må ikke lage noe diskusjon på dette, men tror media har vært nyansert akkurat her. Synes de virker nøkterne. Til sist vil jeg si, veldig trist med ulykken og mine tanker går til de stakkars etterlatte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 7. juni 2010 Del Skrevet 7. juni 2010 Da har foreløpig rapport kommet, og Havarikommisjonen sier det ikke fantes noen tekniske feil på helikopteret. Jeg har kun lest artikkelen, men ser fram til å lese den endelige rapporten. http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7156213 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.