Gå til innhold

Hvor kan man lande i nærheten av Askim ?


Tor Rasmussen

Anbefalte innlegg

Ski flyplass er ikke åpen for allmenn ferdsel og det kreves utsjekk med en av plassens instruktører for å lande der.

 

Den nærmeste flyplassen til Askim/Spydeberg må nesten bli Rakkestad. Der har du 800 meter asfaltert stripe og mulighet for refueling. Landings avgiften husker jeg ikke i farta, men det er ikke så veldig dyrt å lande der.

For mer info http://www.norronafly.net/flyplass.html

 

Det tar ca 15-20 min med bil fra Rakkestad til Askim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christian Ramberg:

ski er ikke noe skikkelig stripe.

kaller det en gressmatte på 200 meter jeg

He he he...

Det er riktig at Ski er kort, men vi har nå noe mer enn 200M.

TORA:520M, LDA:480M.

 

Med riksvei i nord og spenn i syd, kan man vel si at Ski er en av de vanskligste rullebanene å operere fra i Norge. Men, klarer du lande på Ski, klarer du å lande overalt.

 

Ski er IKKE åpen for allmen ferdsel, men vil du ha mer info sjekk: www.folloflyklubb.com

 

Hilsen

 

[ 24-06-2002, 00:29: Endret av: Antun Pejakovic ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kasper Martinsen:

Landings avgiften husker jeg ikke i farta, men det er ikke så veldig dyrt å lande der.

he, he... så vidt jeg vet er det gratis å lande. Det er når du skal ta av du må betale "[stort . (slik er det i alle fall her oppe, men hvorfor kaller de det da landingsavgift?)

Jada.... vet at det ble et "tulleinnlegg", men kunne ikke la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...