Gå til innhold

Airbus Trainee


Anbefalte innlegg

Mads har rett. Ble klarert direct DANKO av ENOS_CTR, men hvordan jeg gjør det i Airbus sin FMGC skjønte jeg ikke helt. Klarer det helt fint i Boeing sine maskiner. Da måtte jeg ty til å rett og slett delete alle waypointene før DANKO, men da fant den ikke DANKO, Så da måtte jeg legge inn DANKO på nytt for da funka det.

 

Det med at den viser 17:01 på hver eneste WP inkludert EGLL vet jeg ikke hvorfor skjer. Kanskje det er noe jeg ikke har fylt inn riktig i FMGC?

 

Er det noen Airbus eksperter som kan hjelpe meg? Flyr Wilco Airbus 1 btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan prøve :)

 

Skal du gå direct ett punk er det såre enkelt.

 

Trykk på DIR og deretter velg punktet ditt.

 

Grunnen til ETA ved alle WPT er jeg ussiker på, men hvis du ser på høyresiden er det ikke noe speed eller ALT. det kan komme av at du må sette inn cruise ALT. Om du har gjort det kan det hende ting hopa seg litt opp når du satte inn DANKO på nytt.

 

Prøv å bruk DIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke FS selv, så jeg vet ikke hvordan add-on'et virker...

 

MEN... Hvis det er noenlunde realistisk, så kan det være at du ikke har satt opp MCDU'en helt riktig. Jeg ser på bildet at du ikke har noen som helt predictions nedover waypoint-listen, og det får vi ikke dersom vi ikke har satt inn ZFWCG/ZFW og FOB på INIT B siden (evt CG på FUEL PRED siden hvis du er airborne). 17:01 forestiller faktisk tid... klokken er 17:01 akkurat nå, og vises nedover hele listen når FMGC'en ikke kan regne ut predictions.

 

Prøv det... Du må gjøre det på bakken, før du drar, og trykker først på INIT knappen, deretter NEXT PAGE for å komme til INIT B-siden.

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: som sagt :blush:...

 

Gå inn på LEGS menyen, skriv inn et waypoint navn og plasser det først i lista. Får du direct til et waypoint du allerede har i flightlplanen din, blar du deg frem til den i LEGS menyen, trykker på det, går tilbake til toppen av lista og plasserer det først. Gjør du det på sistnevnte måte tror jeg alle punktene i ruta slettes som er mellom din posisjon, og det du skal direkte til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...