Kristoffer Vinje Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Ettersom jeg nå sitter og hardpugger Airbusen, så vil jeg dele et bilde fra min studeringsplass. (Tatt fra mentor sin side) Finn en feil Siter
Mads Hjemmen Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 "DANKO" er to ganger etter hverandre + at tiden viser 17:01 ved alle legs? :grin: Smooth bilde da! Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 BAW767 er det ekte flightummeret for BA på en av flightene mellom OSL og LHR, så den er det ikke. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Skrevet 7. januar 2010 Mads har rett. Ble klarert direct DANKO av ENOS_CTR, men hvordan jeg gjør det i Airbus sin FMGC skjønte jeg ikke helt. Klarer det helt fint i Boeing sine maskiner. Da måtte jeg ty til å rett og slett delete alle waypointene før DANKO, men da fant den ikke DANKO, Så da måtte jeg legge inn DANKO på nytt for da funka det. Det med at den viser 17:01 på hver eneste WP inkludert EGLL vet jeg ikke hvorfor skjer. Kanskje det er noe jeg ikke har fylt inn riktig i FMGC? Er det noen Airbus eksperter som kan hjelpe meg? Flyr Wilco Airbus 1 btw. Siter
A L Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Ja, kan prøve Skal du gå direct ett punk er det såre enkelt. Trykk på DIR og deretter velg punktet ditt. Grunnen til ETA ved alle WPT er jeg ussiker på, men hvis du ser på høyresiden er det ikke noe speed eller ALT. det kan komme av at du må sette inn cruise ALT. Om du har gjort det kan det hende ting hopa seg litt opp når du satte inn DANKO på nytt. Prøv å bruk DIR Siter
T F Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Bruker ikke FS selv, så jeg vet ikke hvordan add-on'et virker... MEN... Hvis det er noenlunde realistisk, så kan det være at du ikke har satt opp MCDU'en helt riktig. Jeg ser på bildet at du ikke har noen som helt predictions nedover waypoint-listen, og det får vi ikke dersom vi ikke har satt inn ZFWCG/ZFW og FOB på INIT B siden (evt CG på FUEL PRED siden hvis du er airborne). 17:01 forestiller faktisk tid... klokken er 17:01 akkurat nå, og vises nedover hele listen når FMGC'en ikke kan regne ut predictions. Prøv det... Du må gjøre det på bakken, før du drar, og trykker først på INIT knappen, deretter NEXT PAGE for å komme til INIT B-siden. Hilsen T Siter
A L Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Vil ikke det si at han heller ikke har fylt ut alt på PERF Torbjørn? Siter
T F Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Nei, mangelfull inntasting på PERF siden får ikke slike konsekvenser... ihvertfall ikke i den ordentlige maskinen. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Skrevet 7. januar 2010 Har fylt inn cruise level, så problemet er neppe der. Problemet med tiden har vært der en stund, så det er nok ett eller annet jeg gjør feil under programmering av MCDU. Siter
T F Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Ja, om du fyller ut cruise level betyr ikke noe. Du må taste inn ZFWCG (Zero Fuel Weight Center of Gravity) og ZFW, samt Fuel On Board på INIT B siden... Cruise level er på INIT A siden. Hilsen T Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 7. januar 2010 Forfatter Skrevet 7. januar 2010 Tusen takk Torbjørn. Skal prøve ut dette så snart som mulig. EDIT: Svar til siste Trobjørn-innlegg: Det jeg svarte på forrige inlegg var til Alexanders første svar. Altså før jeg leste dine poster. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Feilen er Airbus... :grin: hehehe,neida. Airbus er en flott maskin.Jeg ble riktig så imponert da jeg fløy A321 X Usa i sommer med den. Jeg venter selv på en bedre Airbus enn wilco sin.FLCH level decent ala Boeing er på trynet i den.Rate på 6000 feet eller mere,får mine pax til og hyle.... Siter
T F Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 No worries... Si gjerne ifra om det hjelper. Hilsen T Siter
Paulo Fernandes Skrevet 7. januar 2010 Skrevet 7. januar 2010 Fint bilde av en maskin som enda er ganske gresk for meg! Kult at du setter deg ordentlig inn i Airbus Siter
K J Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Stilig bilde! Er det Wilco? Er det noen Airbus eksperter som kan hjelpe meg? Flyr Wilco Airbus 1 btw. Siter
Kristoffer_Hansen Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 Lite spm om boeing, midt i denne airbus samtalen, Åssen går du direct til et wpt på 737? Siter
Kai Dreyer Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 LEGS, velg det punktet du skal ha med å markere det, trykk det så øverst i listen på LEGS. Execute så går du DCT hvis du har LNAV på. Siter
Even Rognlien Skrevet 8. januar 2010 Skrevet 8. januar 2010 EDIT: som sagt :blush:... Gå inn på LEGS menyen, skriv inn et waypoint navn og plasser det først i lista. Får du direct til et waypoint du allerede har i flightlplanen din, blar du deg frem til den i LEGS menyen, trykker på det, går tilbake til toppen av lista og plasserer det først. Gjør du det på sistnevnte måte tror jeg alle punktene i ruta slettes som er mellom din posisjon, og det du skal direkte til. Siter
T F Skrevet 10. januar 2010 Skrevet 10. januar 2010 Ble det noen forskjell om du sjekket/la inn vekten? Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Flyr Zurich - Oslo nå med en A319, men får fortsatt ikke opp noen tidsberegning. Alt er presens tid. Men den viser iallefall EFOB ved Oslo da. Har du forresten noen gode linker til skikkelige Airbus manualer? Har forresten lagt inn vekt og FOB ved gate. Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Tusen takk. Takk for at du tar deg tid til å hjelpe en skrivebordspilot. Siter
T F Skrevet 11. januar 2010 Skrevet 11. januar 2010 Hva med cost index da? Det skal ikke være noen oransje bokser på noen av sidene. Men det er jo ikke sikkert at add-on'et dit virker slik som det gjør i virkeligheten... Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Skrevet 11. januar 2010 Lar ingen oransje bokser være igjen. Alt fylles ut. Satte en CI på 25. Men kan godt være som du sier, at flyet ikke er realistisk nok. Da får jeg nok bare vente på Airsimmer sin. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.