Tom Knudsen Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Min første flypaint, så bær med meg.. Møt LN-NOQ 737-800 (Winglet - kommer i final edition) Dette gjenstår før release: * Justering av tail * Korrekt alpha channel ( når jeg skjønner meg på det) * Logo på motorene skal krympes og tilpasses * Winglet farger med logo skal på * front gear deksel skal paintes * Painte wingene i metal look * Painte hjulene og finpusse med litt dirt osv.. Håper dere ønsker denne velkommen etterhvert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Nice..Antar det er pmdg sin modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk, glemte å si det ja.. PMDG 737-800 Winglet når den er ferdig, det er uten vinglet som er brukt her til test. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 dette blir kjempe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 er det lenge til den blir ferdig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Så snart jeg skjønner dette med alpha channel og har fått justert de små tingene får jeg begynt på neste fly og lagt ut dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oscar Augestad Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 har nok ikke så mye peiling, men hvor kan jeg få tak i pmdg 737-800? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Ser bra ut! Har to tips da, hvis du vil høre de: - Vær nøye med plassering og størrelser på logoene. Norwegian-logoen din (om flyets nese peker mot høyre) er for langt til høyre. Se hvor mye rødfarge det er på venstre side av logoen på painten, og hvor lite det er i real. - Legg litt lys og skygge på flykroppen for å få den mer realistisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 kjøpe den på nettet! eller i hos Dag i Fs.no shop. Trur den er der. søk på pmdg, så får du opp fin paint, men ikke noe spesielt i forhold til alt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Kjøp det, fks her: http://www.precisionmanuals.com/ProductCart/pc/viewCategories.asp?idCategory=12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 - Vær nøye med plassering og størrelser på logoene. Norwegian-logoen din (om flyets nese peker mot høyre) er for langt til høyre. Se hvor mye rødfarge det er på venstre side av logoen på painten, og hvor lite det er i real. Takk, skal justere dette etter bilder slik at det blir dønn rett.. Nå sliter jeg med at flyet er for blankt, er da alpha channelen for mørk eller for lys Paulo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 hvor fant du de fine logoene ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 3. januar 2010 Del Skrevet 3. januar 2010 Det har ikke mye med alhpa-mapping å gjøre. Jeg for eksempel flyr alltid uten "aircraft reflections". Syns ikke refleksjonene i FS ser noe bra ut uansett. Skygge og sånt må du prøve å få til i selve teksturen. Slik ser en hvit paint ut hos meg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 3. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2010 Takk, skal forsøke med litt forskjellige texturer på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Her er nye bilder fra doningen som straks slippes til nedlasting. Enste som mangler nå er litt paint og effekter på vingene, motorene Lar bildene snakke for seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Utrolig flott fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Flott arbeid Tom! Nesten så man er nødt å fly litt Norwegian nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Hmm. Tom, sorry, jeg må desverre skuffe deg og si at jeg ikke likte painten, desverre. Men det er jo min mening, og du må jo for all del ikke slutte å painte, for FS-miljøet trenger paintere som er villig til å gjøre "drittjobben" :grin: Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 5. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2010 Ærlig mening, var det noe med min paint du ikke likte eller Norwegian sin paint generelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Likte denne kjempe godt jeg, denne var særdeles bra vil jeg si . Det at Mads ikke liker denne er for meg et under, men er vel noe ved Norwegian han ikke liker tenker nå jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg synts den var fin, men den var litt for blank og skinnende, men men, den er jo ikke helt ferdig så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 5. januar 2010 Del Skrevet 5. januar 2010 Tom: Det var noe med din paint. Jeg synes bare ikke den så ekte ut, og halen ser ut som er bare limt på, uten å tenke på tekstur, om du skjønner Men, jeg veet ikke, det er bare noe med skyggene og glansen i flyet jeg ikke liker, sorry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Mads, det er fordi det er slik de nye halene til Norwegian er. Fant ikke i farten et closeup av NOQ sin hale, men er halen til LN-NOI http://forum.scanair.no/attachment.php?attachmentid=25191&d=1262096576 Forøvrig så har Sam Eyde bygd videre på Kristian Birkeland sine oppfinnelser og dannet blant annet Norsk Hydro og Elkem. Kansje noe for din neste paint Tom? Når det kommer til painten syntes jeg den så ganske bra ut egentlig. Jeg er enig med Mads at det er noe med refleksjonene som gjør at den ikke ser veldig bra ut, men jeg tror det er fordi du bruker en spessiel refleksjons fil Tom, den typen som kansje passer bedre på American fly f.eks, og ikke slik det faktisk blir å se ut i simmen. Uansett så gleder jeg meg til å se flere NAX 800 painter, spessielt av de med den nye hale typen (Den med blå "ramme" rundt personen) Og her er Kristian Birkeland: Copyight: SE-DYD @ Scanair.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Kansje noe for din neste paint Tom? Planen er i denne rekkefølge Greta Garbo - norwegian.se - LN-NQM Camilla Collet - norwegian.com - LN-NOP Ludvig Holberg - norwegian.com - LN-NOS Henrik Wergeland - norwegian.no - LN-NOE Erik Bye - norwegian.com - LN-DYA Etter planen da... Får se hva som skjer innimellom all studiene mine Alle fly er i winglet versjon only.. Kristian Birkeland blir å laste ned i denne tråden i morgen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Dette blir kjempe kal fly mye NAX 800 fremover nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Christian Stamnes Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Flott paint! For all del! Jeg kan forøvrig ingenting om det å lage paint på fly. Men ang.halen så ser jeg at bildet av Kristian er større på din paint enn den virkelige. Den hvite kanten er bredere i RL. Se på bildet som er lagt ut i RL så ser du at den hvite kanten i forkant av halen tangerer hodet til Kristian. På din paint dekker bildet mer av halen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allan Sjøbrend-Rasmussen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Gleder meg til at den kommer, ser fin ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Ser veldig bra ut dette Tom! NOM(Greta) og NOE(Henrik) er under produksjon i VNAS FYI i tilfelle du vil spare deg for arbeid. De kan sikkert bli lagt tilgjengelig for alle, litt usikker på det siden det ikke er jeg som maler:) Bilde 1 Bilde 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2010 Vi får se hva som skjer, det gjenstår litt arbeid på NOQ før jeg velger å gi denne ut, ligger en del arbeid i detaljene enda, har nå gjort endringer på halen slik at den ser mer realistisk ut samt jeg må painten en del små ting som har kommet opp ved nærmere innsyn, legger den ut så fort jeg er fornøyd nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.