Gå til innhold

Britnnia har erstattet fly!


Vegar Mikalsen

Anbefalte innlegg

Nei og nei!

 

Jeg og Marius skal til Bulgaria i sommer og vi skal fly med Britannia...Men nå er vi litt skuffet. Britannia har erstattet sine 757 med 737-800. uff of uff...

Vi som gledet oss til å fly et litt større fly i år.

 

Noen som har hørt om dette, og hvorfor de har gjort dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ha kjøpt inn en flåte i fjor med flere nye 738-fly som er satt inn på de fleste charterturer fra Norge og Sverige til Europa.

Selv reiste jeg med Britannia i Mai til Portugal med 738 og synes det var en behagelig tur selv om det alltid er trangt mellom plassen. Og flyvertinnene holdt en meget høy standard... "[blink]"

 

God tur!

 

En feil oppsto:

 

Out of memory during "large" request for 266240 bytes at /cgi-bin/ubb/ubb_lib_dumper.cgi line 187.

 

Please inform the board administration of this error so that they may fix the problem. Thank you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker, men det kan kansje ha noe med at 738 er litt nyere, og forbruket av drivstoff er litt redusert.. Det kan også være at 738 bruker litt mindre banelende en 757, både ved takeoff og landing.. Selv om passasjer tallet ikke er like stort på 738, men de bråker ikke særlig inne i kabinen. Selv skal jeg også fly nedover til Rhodos med Britannia Boeing 738 i sommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christer Elde:

Med Britannia til Malaga jeg, og jeg hadde nok håpet på et noe større fly enn 737-800!

 

Det er rett og slett verdens kjedeligste fly.

Helt enig! drømmen er jo en tur med en av Aeroflots Tu-144'ere hvis de skulle få den i drift igjen. "[stort hehe... ønsketenkning.

 

Eller kanskje en tur i en CL-215... "[stort

 

Hvis jeg ikke kan få til det heller, så må det fins muligheter for en TwinOtter-Landing på Lukla. "[stort

 

Uansett.. God tur til alle dere globetrottere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Flemming Skogen:

[QB]Kan nevne at B738-flya til Britannia AB ikke er speller nye,

QB]

Jasså????

SE-DZN Som om inte denna är helt ny?

SE-DZI kom också helt ny till Britannia -00.

Och med en genomsnittsålder på ALLA -800 kan man kalla dem för "speller nye"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er nye ja!

På hjemmesiden til Britannia Airways står det bl.a.

"FLYGPLANSFLOTTA

Britannias Airways flotta består av sju flygplan av typ Boeing 737-800. Det “äldsta” av dessa flygplan tillverkades under våren 2000, vilket ger flottan en medelålder på 1,5 år."

 

Det eldte flyet er fra 2000, høres ikke det fryktelig gammelt ut....? "[stikk

 

Britannia Airways

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...