Gå til innhold

Rullebanen var for kort på Rørvik


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

- Det har vært en stygg sidevind på flyplassen. Derfor klarte de ikke stoppe, sier operasjonsleder Besseberg.

 

Nei....piloten gikk ikke rundt fra en mislykket sidevindslanding.....derfor fikk klarte de ikke å stoppe.

 

Har selv brukt 3 forsøk på å karre meg ned på Framneslia i en 172 i stygg sidevind....tvilte AFIS´n på ferdighetene etter 2 go arround? Sikkert. Bryr jeg meg.....nope bedre det enn å havne i LLZ antenna......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fart på det flyet. En kompis tok utsjekk på det for ett par uker siden. Måtte ta en 360 på finalen på værnes fordi farten, som lå like over farten du kan ta ut flaps på, Bare ikke ville avta :P Så kan vel være en utfordring å fly dette flyet ja..

 

Regner med det var en av eierene som fløy denne gangen, og regner med han har erfaring med dette flyet, menmen feilvurderinger skjer i alle nivå av luftfart..

 

Splitter nytt fra USA var det også, $500,000 omtrent? :P

Håper ikke skadene var for store!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som i skademeldinga: Elgen var ikke i den svingen da jeg kjørte der forrige gang,,,,,,

Eller: svingen hadde en "kurve" som jeg ikke var klar over,,,,, :D

 

Rullebana er vel mer enn lang nok den om en bare forholder seg til "realiteten". neida skal ikke gjøra narr av noe som like gjerne kan råke seg selv. Meneskelig feil er ganske enkelt,,,menesklig,, ;)

 

Slik som skjer det her akurat som da jeg i høst i ett øyeblikks uoppmerksomhet bremsa opp i samme øyeblikk som forhjulet var midt på gangfeltet :sleep: . Neste fraksjonen av ett brøkdels sekund hadde jeg Buell`n i "sidewiev" mens en kostbar skrapelyd lagde ett kjempe høl i sjela mi,,auauauau,,, Att det skjedde 700 meter fra heimen bare understøtter statistikken om att ulykker skjer som regel "i heimen", subsidiært i nærkringleiken :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...