Gå til innhold

US Air Force Flight Test Center.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Og da snakker vi selvsagt om Edwards Air Force Base, som er base for de fleste testoppdrag av nye flytyper. Edwards ligger midt i en ørken i utkanten av en uttørket innsjø, og har enorme områder for ubegrenset flyaktivitet. Under testflyvning er det vanlig at man bruker ett eller flere følgefly, hvorfra man kan observere testobjektet fra utsiden.

Her en liten hverdagsrapport fra en rutinejobb som følgeflyver for C-17 Globemaster, som testet en helt ny vingeprofil på en ellers velkjent konstruksjon.

 

big1.jpg

 

big2.jpg

 

big3.jpg

Her passeres våre F-16 som klargjøres for diverse oppdrag, mens jeg slår følge med storebror ut til take off.

big4.jpg

 

big5.jpg

Straks vi er airborne, er min oppgave å saumfare Globemastern fra alle vinkler.

 

big6.jpg

 

big7.jpg

 

big9.jpg

 

big10.jpg

Innflyvning mot landingsbanen er noe av det vanskeligste, da jeg må ligge veldig nært stallgrensen. Men det er viktig å sjekke at alle hjulene på Globe`n sitter i riktig stilling.

 

big11.jpg

 

big12.jpg

Nede og full revers i ro og mak, her er det rullebane i massevis :grin: .

big14.jpg

Lang nok til at også jeg kan sette meg et stykke forran "storebror" .

For de som lurer, Aerosoft F-16, AlphaSim C-17 og FS Recorder.

Flyturen gjort i to vendinger, først en tur med C-17, og deretter samme turen med F-16 mens recordern "flyr" C-17. Kjempegøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Heisan heisan all i hop :grin: .

 

Den C17 er den nettopp sluppet? hvordan er system simuleringen`? paneler ect.

 

Alphasim C-17 kom for en måneds tid siden, og da som et halvfabrikat uten cockpit/VC ( du kan bruke default-paneler fra 747, men det er i ytterste nødsfall.....). Det skapte mye røre og diskusjoner at de slapp den med lovnader om VC seinere, og mange nektet å kjøpe denne. I tillegg kom det en freeware C-17 fra andre som ble gitt ut med VC, og det skapte ikke akkurat ro rundt prosjektet :cry: .

 

Så hvorfor kjøpe denne halvferdige modellen?? For min del har jeg lenge siklet etter C-17, og signalene fra AlphaSim var at de begynte å selge denne halvferdig i håp om å skaffe økonomi til å fullføre den :crazy: . Einar i vNATO brøt lydmuren og gikk til innkjøp, og de første rapportene fra han var positive. Skitt au, jeg ønsket å sponse AlphaSim i håp om VC, så derfor havnet den i min hangar også.

 

Hvordan VC blir til slutt vites ikke, men modellen er jo pen å se på ( det finnes mange flere enn testmodellen på bildene), og den flyr veldig bra (manuelt). Men det beste av alt er lydkvaliteten. Jeg kan skru opp høytalerne til et faretruende nivå, trykke ctrl E, så kan jeg gjøre husarbeid mens spetakkelet starter motorene en etter en med et fantastisk lydbilde som fyller hele heimen :D :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o:o Snadder Ernst!!

 

Ser du har funnet deg godt til rette i Globe'n :)

Enig at det ble en liten nedtur da det ikke fulgte med VC,men det jobbes med saken.

Jeg har bestandig vært tilhenger av Alphasim sine produkter, og som Ernst sier modellen er nydelig flyr bra, og et satans så realistik lydbilde.

Absolutt verd pengene!

For de som benytter FS9 og med et lite inngrep i panel.cfg så går det bra å legge inn et C-17 panel fra FS2002.

Dette ble min løsning inntil de får VC ferdig

 

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har hørt rykter om at vc kommer mot jul. External er ihvertfall modellen veldig bra! Bare jeg får nytt skjermkort til fs pc'n så får jeg se å release SAC1-3 slik at det blir noen "Norske" kjerrer også. Heavy Airlift Squadronen i Pápa har et helt Norsk crew med piloter, LM, FCC og Ravens.

 

Veldig bra Jens-Ole, det er slikt som holder liv i håpet om at det blir VC en gang der framme, og at det kommer paint fra førsteklasses "repaint-verksted" med førstehånds kjennskap til flytypen :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...