Gå til innhold

Forslag?


Sindre Holberg

Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk både piloter i Norge, og verden generelt ville ha falt for smaken av Svalbard!

 

Sjekket nettopp opp fakta, Svalbard er og forblir den nordligste flyplassen i VERDEN som har sivil rutetrafikk! Greit nok, å bemanne en norsk flyplass ved Antarktis ville vært vanskelig, men Svalbard er bare noen timer unna resten av Europa! Jeg ser potensialet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har jeg et forslag, hvis en del av opplegget kan være og lokke piloter fra andre land til dette. Det er jo sannsynligvis nesten ingen utenlandsfra som vet om Longyearbyen. Kunne ikke noen laget en liten plakat med bilder og slikt fra Svalbard (f. eks. landing i nordnorsk vær, gjerne med en utfordrende metar skrevet ved siden av), Alta (en 737 på VOR-e til rwy 29, midt i den siste svingen på 180 grader), Bodø (gjerne et bilde med gate'er fulle av fly, f. eks. om noen har mye AI der)... Og kanskje noen små bilder av Dash 8 på melkeruta, som et lite ekstrabilag (Valan har en fin approach ned til 08 - intercept localizer, 90 grader til høyre og så 180 grader til venstre, rett forbi en fjellvegg).

 

Det ble mange paranteser, men som du kanskje skjønte så er det noen idéer til reklame litt (eller reklamasjon, som en tidligere arbeidskollega på byggmakker greide og si at vi kjørte dagen lang på en skjerm for reklame, hehe).

 

EDIT: Jeg har forresten ikke noen ILS på rwy 11 i Alta. Hva kan det skyldes? Jeg mener og huske at AFCAD er lastet ned i lag med sceneryet som kom ut for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenkt meg flere real time event hvor det kun er lov med real scheduled trafikk og ingen annen.

Det vil ikke skje, mest av alt grunnet reglene internt i VATSIM. Ingen på VATSIM har autoritet til å nekte en pilot å fly til/fra en flyplass grunnet manglende "booking" (ect).

 

Ang. Svalbard-idéen; jo takk, om bare det irriterende FS9-problemet kunne blitt løst (og det lar seg ikke løse innenfor FS9). Når det gjelder hvor kjent Svalbard er utenfor Norges grenser, så tror jeg mange her ville blitt overrasket.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Svalbard har noen spennende texturer der oppe, men legger vi merke til dette om natten? Hvis ett arrangement rundt Svalbard blir arrangert i vinter er det jo uansett mørketid. ;)

 

Nå er jeg evig optimist, men om man går ut med en reklamebanner med "fly til den nordligste flyplassen i verden!" (Gjerne på engelsk..) med bilder fra Svabard og ett aldri så lite kart som viser hvor i verden flyplassen ligger, vil jeg iallefall tro at vi får besøk av en del fra utlandet! I tillegg til norsk trafikk, har jeg tro på at dette allerede nå kan bli stressende nok for en AFIS fullmektig der oppe.. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Farris flyin hadde vært morro!

 

Men er det noen scenery til Rygge som er oppdatert?

 

Altså som har terminalen og slikt, jeg vet at Ole Jonny Snarheim har lagd et til FSX, som også går an og bruke i FS9 med noen små justeringer, men av en eller annen grunn så lagger det sceneryet noe skikkelig, når terminal bygget lastes inn.

 

Lykke til med planlegging Sindre;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...