Gå til innhold

Frontier Flying Service VA søker piloter! [Alaska]


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

FrontierFlyingLogo.png

 

Hva er Frontier Flying Service Virtual Airline?

 

Frontier Flying Service Virtual Airline ble startet i oktober 2009, med bakgrunn i Frontier Flying Service Inc. med base i Fairbanks, AK, USA. Målet med Frontier Flying Service Virtual Airline er å skape ett virtuelt nettverk, hvor personer som benytter seg av Microsoft flightsimulator har muligheten til å ”jobbe” for det virtuelle flyselskapet. Piloter vil benytte seg av FSPassengers for å logge flytid, samt tjene virtuell valuta, slik at selskapet kan gå til innkjøp av flere flymaskiner og ansette flere piloter.

Frontier Flying Service Virtual Airline vil basere seg på passasjer og lastetransport i områdene rundt Juneau i Alaska. Det er ikke satt opp noen fast rutetabell, pilotene står derfor fritt til å velge rute og avgangstidspunkt selv. Det vil bli satt opp scenarioer og oppdrag som pilotene kan fly om de ønsker dette.

Det vil i første omgang ikke bli laget noen hjemmeside for selskapet, kommunikasjon vil i hovedsak foregå per ”private message” på dette forumet og e-post. Om det viser seg at man etter hvert har nok piloter til å kunne bygge opp en hjemmeside, vil dette bli vurdert.

Frontier Flying Service Virtual Airline vil ansatte piloter sett ut i fra antall fly i selskapets flåte. Flåten består per i dag av 1 stk. Beech B1900C i passasjerutgave. Vi vil innen kort tid utvide flåten med en Beech B1900C fraktutgave.

 

index.1.jpg

 

Hvem kan søke stilling i Frontier Flying Service Virtual Airline?

Alle kan i utgangspunket søke stilling som pilot hos oss. Det er ett krav om at du har FSPassengers slik at man kan logge flytimer hos selskapet. Ut over dette er det ingen formelle krav i den forstand. Piloter som er engasjert og ivrige, flyr jevnlig på simulatoren og har god kunnskap innenfor luftfart oppfordres til å søke. Flyerfaring fra flightsimulator vil bli vektlagt under søknadsprosessen. Kjennskap til VATSIM er en fordel, men ikke ett krav.

Det forventes med andre ord at pilotene hos oss flyr jevnlig (1-2 turer i uken). Vi har i første omgang 4 stillinger ledig.

 

 

Hvordan logger man flytid?

Man vil kunne laste ned en databasefil som man legger inn i FSPassengers. Man vil da kunne fly med selskapet som undertegnede har dannet i FSpassengers. Man danner en profil i pilotens navn og kjøper en Beech B1900C passasjerutgave som man vil benytte for den summen penger man har til rådighet i FSPassengers. Man flyr da den flighten man ønsker. Ved arbeidsdagens slutt laster man opp databasefilen på firmaets lukkede nettsted slik at neste pilot som ”kommer på jobb” kan laste ned denne filen. Denne piloten vil da fly videre på sin ønsket flight, før samme prosedyre gjøres igjen. Man vil med andre ord oppdatere FSPassengers databasen for hver gang man skal fly, hvis ikke vil verdifull inntekt gå tapt.

 

 

[color:#FF0000][size:17pt]Ønsker du å bli en del av Frontier Flying Service Virtual Airline?

Send din søknad til frontierflyingservice_va[æt]hotmail.com å bli med på eventyret![/size][/color]

 

FrontierFlyingLogo.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[size:11pt]Da vil jeg få ønske følgende piloter velkommen i selskapet:

 

 

  • Magnus Meese
  • Sindre Holberg
  • Jan Arild Gjemble
  • Petter Tandberg

 

Ser fram til å ha dere flygende rundt oppe i Alaska den nærmeste tiden! Mer informasjon vil bli gitt til dere på PM.

 

Av andre "nyheter" har vi besluttet å kjøpe inn en Beech B200 så snart økonomien tillater dette. :)[/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres virkelig bra ut Ivar, et flott team av piloter og under din kyndige ledelse vil nok dette selskapet ha en hyggelig fremtid! :)

 

For min del er jeg forhåpentligvis flyklar de første dagene til uka etter et PC-havari. Nye deler er bestillt og leveres i morgen, så imorgen blir det "byggedag" for å få cockpiten klar :)

 

Ser fram til mange timer i luften over Alaska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du liker idèn Per-Kristian!

 

Desverre søker vi ikke piloter for tiden. Det er mulig vi blir nødt til det etterhvert da vi var å hentet vår nye flymaskin i går, men det får vi ta stilling til når behovet byr seg.

 

Det ligger jo også noen begrensninger i bruken med tanke på FS Passengers, da kun en pilot kan fly av gangen, selv om vi har to flymaskiner. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg revurdert ideen dersom det er et problem med FSPax. I det lengre løp vil det ikke fungere helt å kun la pilotene fly med FSPax og kun 1 om gangen. I det lengre løp tror jeg dere burde vurdere å ha en oversiktlig hjemmeside, samt tillate folk å logge manuelt. Selv bruker jeg ikke FSPax, rett og slett fordi det er stress, og faktisk urealistisk i mine øyne, da den har en del restrictions jeg ikke liker, fordi de varierer mye fra land til land og flere flyselskap har Untakkstillatelser ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om oppsluttningen hadde vært ENORM, så tror jeg det hadde vært på sin plass med en hjemmeside, online bookingmuligheter etc.

 

Litt av tanken bak konseptet er at selskapet skal kunne gå av seg selv. Jeg har hverken tid eller ressursjer til å kunne styre ett stort VA med 30+ piloter, ruter og oppfølging.

 

Per nå fungerer det ganske greit med FSPassengers. Det er utrolig artig å se at kontoen vokser for hver flytur man tar, faktisk er det gøy å se at vi blir nødt til å gjøre service på flyene, samt kjøpe andre fly for å kunne ekspandere.

 

Vi benytter "privat emne" funksjonen på forumet til å holde dialogen innad i selskapet, men her ligger det en begrensning på 5 deltakere. Inntil vi har funnet ett alternativ så vil også dette sørge for at det blir restriksjoner i antall ansatte.

 

Slik som selskapet er organisert i dag, vil det bli lagt STOR vekt på hvor aktive pilotene er. Har fått en god del henvendelser fra piloter jeg vet er svært aktive som ønsker å være med. Piloter som holder ett lavt aktivitetsnivå i selskapet vil derfor måtte gi plass til de mer aktive om aktivitetsnvået blir for lavt.

 

Petter hadde forøvrig en hentetur til Seattle i går, dette blir derfor den første dagen vi kan benytte oss av cargoversjonen av B1900. Velger å tro at det blir mye aktivitet på selskapet i dag. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontier-flying-services-new1.jpg

 

[color:#000099][size:14pt]Etter nedskjæringer og en tøff økonomisk periode for Frontier VA - har det desverre oppstått problemer med vår "host", FSAirlines. De har kommet med klar beskjed om at vi ikke lengre får bruke "Frontier" i navnet vårt, uansett hvordan vi vrir og vender på navnet.

 

Dette setter desverre Frontier VA i ett mørkt lys når det kommer til framtiden. Vi vil gjøre vårt beste for å komme tilbake sterkere når vi har funnet ut hva vi skal gjøre med denne situasjonen. Vi ser per i dag på muligheten for å åpne ett nytt selskap i ett annet navn, som kun vil basere seg på bush flygning.[/size][/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det som er problemet. Crewet bak FSAirlines har en slik "i don't give a damn" holdning, og uten deres "nåde" får vi rett og slett ikke brukt navnet..

 

Derfor har vi besluttet å gå helt vekk fra FSAirlines, slik det ser ut nå så kan det bli aktuelt å bygge opp ett nytt system som nevnt ovenfor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type selskaper eksisterer det vel haugevis av. Altså virtuelle flyselskap, Vi har jo SAS, Norwegian og ja, alle de store selskapene har jo sine virtuelle motpoler der man kan bli Pilot og fly for selskapet :)

 

 

Når det gjelder Frontier så var det jo unikt med at det var i utgangspunktet utrolig bush-orientert og opererte i sør-vestlige Alaska før det begynte å ekspandere, og de er det ikke så mange av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å operere ett virtuelt flyselskap på FS Airlines i det navnet om man har tillatelse fra det virkelige selskapet. Problemet ligger nok mest i det at personene bak FSAirlines vil kunne få problemer da det koster penger å benytte seg av denne tjenesten. Men andre ord, de vil da "tjene" penger på bruk av navnet "Frontier".

 

Men either way, samtlige i ledelsen er enige om at FSAirlines ikke er stedet hvis man ønsker å ha litt valgmuligheter. :)

 

Når det gjelder selskapet vil vi gå tilbake til bunn og grunn, altså ren bush flygning i Alaska. De andre HUB'ene våre er blitt lagt ned, og flåten er blitt minimert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye spennende har blitt gjort den siste uken! Vi jobber nå med å sette opp en helt egen nettside, hvor piloter får anledning til å logge seg inn, samt benytte FSPassenger eller annen programvare til å logge timer.

 

Vi setter også opp ett rutenett som er noe enklere og mer brukervennlig enn tidligere.

 

Jeg er ikke i tvil, Frontier vil få en ny start! Gled dere til å bli en del av dette selskapet, IGJEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig i forsvaret om 3 dager og flytter inn i ny leilighet om en uke. Da vil min flysim tid øke betraktelig og jeg ser veldig frem til å fortsette min kariere i Frontier. Hvis det er plass til meg da selvfølgelig. Hadde noen gode dager under våre OL ruter da jeg lå på 1 plass på antall flighter på FSairlines.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...