Gå til innhold

Add-ons?!?


Ståle Moum

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få si at de mange add-ons som har bli laget de siste årene er utrolig dårlige. I de fleste tilfeller har de, spesielt Norske Flyplasser ødelagt flight sim 2002.

Jeg har en veldig kraftig maskin som klarer å kjøre det beste grafikk instillingene uten at det hakker.

Men når jeg installerer de fleste add-ons så hakker det noe helt jævlig. Så mitt råd til dere der ute så anbefaler jeg at man ikke installerer disse tileggene. Du trenger ikke liksom at gardermoen ser ut som i virkeligheten. Dette er jo tross alt bare et spill. "[Cool]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ståle Moum:

Jeg må bare få si at de mange add-ons som har bli laget de siste årene er utrolig dårlige. I de fleste tilfeller har de, spesielt Norske Flyplasser ødelagt flight sim 2002.

Jeg har en veldig kraftig maskin som klarer å kjøre det beste grafikk instillingene uten at det hakker.

Men når jeg installerer de fleste add-ons så hakker det noe helt jævlig. Så mitt råd til dere der ute så anbefaler jeg at man ikke installerer disse tileggene. Du trenger ikke liksom at gardermoen ser ut som i virkeligheten. Dette er jo tross alt bare et spill.
"[Cool]"

Bra maskin.... pøh, jeg har en ok Pentium 4 maskin, og jeg opplever nesten aldri noe hakking, vel vel... Pentium 1 maskiner er vel noe noen kansje syns er "kraftig" "[blink]""[Rullende

 

Men fra ironi til virkelighet:

NA er super bra og er IKKE noe dårlig Add-on og de i teamet har min FULLE STØTTE!

 

KEEP THE SUPER EXTREME GOOD WORK UP "[smil]"

 

Hvis du opplever noe veldig hakking etc. så har du vel innstalert eller gjort noe annet feil(tenker da på at du selv sa at maskinen din er kraftig "[blink]" )

 

Forresten ville jeg ikke kalt Fs noe spill, flyr mann seriøst, og har mann litt peiling, så kan nok de fleste kalle Fs en simulator (av det billigere slaget "[blink]" ) det er flott og noe av det beste mann kan få(jeg personlig er kjempe fornøyd med det), men er mann bare opptatt av å kræsje og surfe på AI fly, blir Fs et veldig dårlig og kjedelig spill!!

 

[ 10-05-2002, 14:19: Endret av: Julian Barratt-Due ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ståle Moum:

Jeg må bare få si at de mange add-ons som har bli laget de siste årene er utrolig dårlige. I de fleste tilfeller har de, spesielt Norske Flyplasser ødelagt flight sim 2002.

Jeg har en veldig kraftig maskin som klarer å kjøre det beste grafikk instillingene uten at det hakker.

Men når jeg installerer de fleste add-ons så hakker det noe helt jævlig. Så mitt råd til dere der ute så anbefaler jeg at man ikke installerer disse tileggene. Du trenger ikke liksom at gardermoen ser ut som i virkeligheten. Dette er jo tross alt bare et spill.
"[Cool]"

Jeg er enig med deg Ståle (på en måte). Jeg har innstalert over 5 GB add ons og for 2 dager siden da jeg landa i London så hadde jeg frames på 2-3 "[Rullende (med London Heathrow Scenery [payware] ) ,mens i luften så hadde jeg frames på 10-40. Jeg opplever alltid at når jeg spiller multiplayer på vatsim så blir fs mer hakkete. Når et fly joiner sesjonen eller at den kommer i min rekkevidde så låser pcen seg for 10-20 sekunder. Sånn skjer det hver gang. Det var spesielt iriterende da jeg var on final og ca 8 fly joina sesjonen. Kan man justere i SB hvor mange fly vil man "se" ,mens man flyr online ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståle, Hvad FANDEN er det så du laver her på forumet, når du er så pessimistisk. Hvis ikke du er tilfreds med FS eller de tilhørende addons, så lad være med at benytte dem.

Mange freeware grupper er lukket på grund af sådan nogle som dig. I SKULLE SKAMME JER!!! "[Gal]""[Gal]"

 

(undskyld sproget)

 

[ 10-05-2002, 19:17: Endret av: Jimmy Nielsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ståle Moum:

Jeg har en veldig kraftig maskin som klarer å kjøre det beste grafikk instillingene uten at det hakker.

Dersom du med en veldig kraftig maskin har lav framerate med NA så er det noe feil med innstillingene dine. Som IT-konsulent vet du sikkert at for å ha en "veldig kraftig maskin" er det ikke nok med rask prosessor. Vel så viktig er rikelig med RAM og et godt grafikkort som simmen kan bruke. Det er ikke alle kort (grafikk og lyd) som er tilpasset simmen. Har du enablet grafikkortet i simmen? Og hvilket kort bruker du? RAM?

 

Så i stedet for å pøse på med pepper p.g.a. pessimismen (jada, jeg var fristet til det samme), bør vi kanskje hjelpe deg slik at du kan se hvilket fantastisk addon Norway Airports er "[blink]" .

 

Sier en som er passe fornøyd med frameraten med en 450 MHz-maskin med 448 MB RAM og et V3 2000-kort. Online med masse fly og snø- eller regnvær faller oppdateringshastigheten til under det akseptable, men det får så være....

 

[ 10-05-2002, 20:07: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at jeg har fått mange responser på utlegget mitt. Det var det som var hele poenget. Det var ikke meningen å fornærme noen. Det er sant. Men jeg har en maskin som følgende: P 4 1800 Mhz med 1.2 Ghz Ram og Geforce 3 kort. Så det skulle ikke være maskinen min som er problemet. Men det kan jo hende at jeg har innstallert add-ons feil. Jeg må si det igjen. Det var ikke meningen å fornærme noen. Men et eller annet må være feil. Jeg vet ikke hva. "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om det er en nødvendghet for deg å ha alle innstillingene på det beste. Jeg klarer meg fint med alle slider plasert på 50% uten om scenery density og scenery complexity (tror jeg det het). Disse to har jeg på fullt.

Prøv også å foreta hyppige diskfragmenteringer. Vet dette tar lang tid men gjør du det ofte går det raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg alt på fullt, med hakkende resultat. ENGM er den som suger absolutt mest frames. Nå har jeg justert ned på mye og det går så meget bedre. Skygger av, terrain 30, effects medium, water none, reflections off (varierer med hvor jeg er), scenery complexity varierer med hvor jeg er (ENGM=minimum, men hakker fremdeles). Har da bare en P3-733.

 

Syns de fleste addon er ganske bra jeg... Keep it up guys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...