Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Noen som vet funksjonen til disse "bassengene" som ligger på styrbord side av 01R på Gardermoen? Hva brukes disse til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Lilleeng Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er det disse du tenker på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er mye plen å vanne.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er et renseanlegg Ullensaker renseanlegg hvis jeg ikke tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ved en flyplass..? Der det er mye eksos og drivstoff som går..? Wow så smart folk kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det disse du tenker på? Riktig det Rune . Det ligger flere slike langs runwayen og for meg så det ut som de lå på innsiden av gjerdet så det er neppe noe kommunalt og sikkert ikke et renseanlegg, i hvert fall ikke for drikkevann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 så det er neppe noe kommunalt og sikkert ikke et renseanlegg Kan se ut som om det er det. http://norskvann.no/content/download/3341/35187/file/Gardermoen.pdf http://www.ullensaker.kommune.no/modules/article.aspx?ObjectType=Article&Article.ID=3266&Category.ID=7642&PrintPreview=true Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er mulig jeg helt totalt på jordet men er det ikke et drikkevann rett under/ved Gardermoen? Mener å huske det var en diskusjon i forhold til De-Ice/fuel. Ser nå at det er GRUNNVANN rett under Gardermoen og trolig det bassengene har med å gjøre. Les mer her: http://www.naturfagsenteret.no/amba/foredrag/Geofag_vgs_okt08.pdf (Ja det er på Naturfagsenteret men det tilhører OSL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg bor 10 minutter unna Gardermoen, og jeg har vært på det renseanlegget med klassen min, så jeg vet hva jeg snakker om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Stemmer nok det ja. Under Gardermoen er landets kanskje største grunnvannsreserve og for å beskytte dette må bl.a. glykol og annet "rask" samles opp og det er dette disse "bassengene" brukes til... sier en kunnskapsrik kollega av meg som også er medeier i DC10-simulatoren . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Regner med det brukes til oppsamling av De-ice væske som på andre flyplasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Hugo Magnussen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det stemmer nok at det er Gardermoen renseanlegg, var der og gjorde en jobb sist uke. Ligger under Ullensaker kommune. Jobbet med noe oppgradering av noe datasystemer. SQL databaser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.