Gå til innhold

Med gutta på tur (MP).


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Først må jeg få takke Geir-Finstad og den hyggelige kameratgjengen, for at jeg fikk henge meg på søndagens MP-tur i ville Canada :D !! Dette var online-flyvning som jeg lenge har drømt om, real vær, mange fly, flott landskap og jevn fin flyt i FSX. Faktisk, i de timene jeg var med på turen hadde jeg INGEN LAGG/hickups :o . Kommunikasjon via "teamspeak" gikk også greit, selv om jeg må skaffe meg en bedre mic....

Første del av turen gikk fra Yakutat til Burwash, og for småfly var dette ganske langt i villt landskap og fjell som strakte seg over 10000 fot. Underveis mistet jeg kontakten med resten av (den meget spredte) formasjonen, men Geir hadde fylt ut en detaljert flightplan som alle kunne printe ut, så navigeringen gikk greit. I Burwash samlet gjengen seg igjen, noen ga seg, noen nye kom til og andre byttet fly. På vei til Carmacks hang jeg meg på en DC3 med to hyggelige fyrer om bord, som både stekte vafler og fortalte historier :grin: .

Jeg tok kveld i Carmacks, men jeg antar formasjonen fortsatte videre ut i natta......?

 

te1.jpg

Første samling var på flyplassen Yakutat, og jeg talte 6 fly før vi ble spredt i fjellheimen.

 

te2.jpg

 

te3.jpg

 

te4.jpg

 

te5.jpg

I mangel av lokal pub i Burwash var det ingen grunn til å bli for lenge, så det var ny samling og take off retning Carmacks.

 

te6.jpg

 

te7.jpg

 

te8.jpg

 

te9.jpg

 

te10.jpg

Med en noget brogete samling fly, takker jeg for en kjempehyggelig kveld, og ser fram til flere turer på online-himmelen :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.... det var en artig samling! :grin:

 

Jeg fikk dessverre ikke anledning til å delta i går, men jeg kommer sterkt igjen.

 

Gofi har gjort et solid forarbeid, men jeg er ikke så stødig på navigering. blir vel en GPS som blir redningen :blush:

 

Ellers så har jeg i søkk og kav med fly i hangaren som hadde passet her.

 

Veldig godt tiltak Geir! :grin:

 

Flotte og artige bilder Ernst - veldig gerit å få dette dokumentert. Da får en absolutt lyst til å delta.... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

tror jeg må trene litt for meg selv før jeg blir med dere på slike turer, er relativt ny i FSX men klarer i det minste ta av, fly og lande. Får mange gode tips fra en arb. kollega som "kan" dette.. hehehehe

 

Jeg lister meg nok online når jeg føler jeg mestrer dette noenlunde....

 

He he, ja det kan være nifst å kaste seg i vei med disse proffe pilotene, men det er også mange gode tips å hente.

Ellers er det meningen med vår idè om en [color:#CC0000]virtuell flyklubb[/color], at terskelen for å bli med skal være lav. VFR-flyvning med Piper Cub fra en lite traffikert flyplass er både gøy og "ufarlig".

Det er bare å skaffe seg headsett med mikrofon, innstallere http://www.teamspeak.com/ , og bli med ved første anledning. Sjekk også kapittelet for "Multiplayer" i forumet, hvor Geir har laget to glimrende instruksjoner for oppkobling av MP og Teamspeak.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebilete. Var sjølv i "området" ein tur igår, rett nok med tyngre maskineri. Sitka-Anchorage med B737-700 for FedEx med båtdelar :)

 

Skulle gjerne vert med dykk på slike turar. Men sidan dykk har svikta oss med FS9 så blir det over nyttår heller :grin:

 

Kom gjerne med fleire reportasjar ifrå turane dykkar. Det var reint snadder å sjå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder.

 

Jeg var selv med på turen, men dannet stort sett baktropp etter å ha valgt flytyper med litt for lite krutt. Skulle gjerne ha vært med i formasjonen foran. Det får bli neste gang.

 

Det var første gang jeg var med på en slik tur, og først gang jeg prøvde Teamspeak. Jeg vil bare si til de som er litt engstelig for å prøve noe slikt. Dette var ingenting å være bekymret for. Følg oppsettvideoene til Finstad, så er det veldig enkelt. Veldig hyggelige piloter i de andre flyene som svarte villig på de spørsmål jeg hadde.

 

Dette ga så mersmak at jeg meldte meg inn i Oslo Flysimklubb samme kvelden.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei igjen og takk for i går :grin: . Ja det var gøy. Jeg har prøvd MP en del i FS9, men aldri med tale-kommunikasjon, det er kjempespennende. Ikke at jeg fikk sagt så mye i går, microfonen min ga dårlig lyd, men det skal jeg forbedre.

 

Litt synd at ikke alle kunne fly sammen. Jeg har en mistanke om at det var noen som stilte med langt sprekere maskiner enn Cessna 185 :whistle: , og selv havnet jeg langt bak de sprekeste på første strekningen. Men jeg hadde en kjempetur over fjellene, og kunne jo høre kommunikasjonen på radioen.

Tror dette kan bli veldig bra, og mottar gjerne forslag til nye turer og hva slags fly vi bør anskaffe oss.

 

Se her ja..Nydelige bilder og dere storkoste dere?

Venter på nytt skjermkort,så da er det bare å joine neste gang!

 

Hei Einar, dette går riktig vei. Ser at du har bestilt nytt skjermkort. Da må du huske at teamspeak bare støtter nVIDIA....... :grin: neida, bare tulla. Gleder meg til å gjenoppta våre ville formasjonsturer. Hva slags warbirds har du i hangaren din nå for tiden, og da tenker jeg ikke på 767 tankfly og den slags :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dær var den ikke minst glade, men fullstendig spinnville gjengen igang igjen!

Det lukter kruttrøyk og oppspritet fly-fuel langt utenfor flightsim.no's vegger!

Trenger meg absolutt en virtuell fritid!, å dette var jo årets beste nyhet! Problemet er om jeg klarer skalpere ned min fsx såpass at den lar seg flyte gjenom luften.?.. Hmm må inn å kikke på saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Å dæsken, storkarra fra vNATO :o:o , giiiiv akkht !!

Dåkker e hjertelig velkommen, både Espen og Einar :D . I den grad det foregikk spinnville innslag i "warbirdgruppa", så var dere en stor del av den aktiviteten :cool: .

 

Hadde vært gøy å få litt fart i online/MP igjen. D.v.s. Geir-Finstad m/fl. har lenge hatt et høyt aktivitetsnivå, og nå tilbyr de oss generøst plass på sin server !!! Og min lille prøvetur avslørte topp kvalitet på forbindelsen, utrolig fin flyt og veldig god stemning. Dette lover bra :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...